Bilen i fråga är en gammal 142 från -71 som skall förses med ett litet och gulligt turboaggregat och sedan sladdas med på grusvägar och parkeringsplatser. Eftersom jag har lite andra projekt på sidan om så kommer detta att bli ett lågbudgetsbyge, då den i första hand kommer att fungera som vinterbil/busbil!
Mål:
Få ut ca 150-200 hk ur maskinen
Köra skiten ur så många fjortisBMW's som möjligt!

Få fram många glada miner
Ha jääävligt kul!!
Gamla updates
[spoiler]Att göra:
Motor
Bygga grenrörsadapter
Fixa oljeretur i oljetråget/oljetillförsel till turbon
Trycktäta förgasaren/bygga tryckbox
Modifiera toppen (större f.rum/mild portning/styvare fjädrar)
2,5 rör från turbon
Chassie
Biltemas saab900 bakfjädrar Kapade (Fram)
Biltemas volvo 245 "husvagnsfjädrar" (bak)
Eventellt styrservo

Nyinhandlat utgångsobjekt

21 juli
sitter och knåpar ihop en liten beställning från klracing

Lägesraport 16 augusti
Står ganska still atm, men har börjat skära ut lite flänsar till turbon och fixat oljetrycksadapter till blocket!
Och om allt går som planerat så åker jag efter en Malpassi btr + Boch bränslepump i hälgen!

29Augusti
Impulshandlade ettpar 16tums plåtfälgar idag, kommer att sitta förbannat bra med 5-10cm sänkning! Very Happy
Har även inhandlat bränslepump!
19 sept
Står förjävligt stilla nu! Tomt i spargrisen = 0 motivation...
Men imorgon så kommer första delen av mitt studielån, så då jävlar blir det att skicka iväg beställningen till klracing!
Har även börjat fundera på om man skulle ta och förflytta sig in till den moderna världen och införskaffa sig ett megasquirt! känns nästan värt 3000kr bara det att få ställa in den med en dator istället för att hålla på och jävlas med gamla igensatta munstycken i en glapp fugge.. så får se hur det blir, men v1.0 blir nog med fugge!

No fat chicks, vill skratch!?
kommer att bli 15 - 20 cm lägre bara finska bilprovningen ha sakt sitt!

7Oktober
Liten bilduppdate i väntan på något större!

Liten men luktar stor?

Sitter och funderar om jag ska börja slänga in lite updates på min Chevrolet som jag håller på med paralellt med volvon, eftersom att jag pysslar lika mycket med båda 2 så skulle ju det innebära dubbelt mera uppdates!

Så tråden skulle bli typ "Vad händer i Kjelles garage" eller "700hk" (150hk volvo+550hk cheva).
Vad tror folket?
20 November
*Pshhyyy*

Impulshandlade en dump igår, har även eventuellt lite andra grejjer pågång!

+ att det blir antagligen besiktning nångång i början av december.. Då börjar det roliga!

[/spoiler]
22Maj2013
Uppdate/omstart ett år senare...
(beslöt mig för att ta bort caminodelen då det blev för stökigt..)
Jepp, tappade plötsligt att vad motivation heter för projektet, berodde antagligen på att volvon inte hade plats i garaget..
Men plötsligt blev det en bil mindre i garaget..

Körde snabbt in volvon före pappa fick in något annat projekt..

helt sjukt vad motivation man fick!
Började med att plocka bort generator, kylare mm så man fick mera utrymme medan man konstruerar och funderar.
Började sedan på med grenrörsadaptern

Blir att bygga något sort stöd åt turbon sen, är inte dom tjockaste rören presic..

Hejsan! Ska du bo där?

Provmontering av intercoolern, nästa på att göra listan är att bygga fästen åt den så man får börja på med tryckrören!

Ska försöka att uppdatera varje gång man får nåtot vettigt gjort!