Sida 1 av 1
Går konstigt när jag har TK rör på
Postat: 15 juli 2011, 18:32
av Swe2FX
Jag satte på mitt Tk rör på Min Rieju RRX 06 idag och jag bytte upp mitt munstycke 5 strl från 105 till 110 (det fanns inga större) men den hackar på låga varv och vill inte varva upp när den är på ett lågt varv.
Jag testade också med mitt 105 munstycke men ingen skillnad det blir heller ingen skillnad när jag chokar
Jag tycker jag har haft luftskruven på alla ställen från 1,5 varv till 7 varv ut och det mesta där imellan.
Behöver jag ett mindre munstycke då eller? Fast det låter rätt konstigt eftersom att jag kör med 105 munstycket på mitt urpluggade orginalrör :O
Postat: 15 juli 2011, 19:10
av JagHarEnDerbi
Testa med mindre munstycke.
Postat: 15 juli 2011, 19:20
av Swe2FX
kanske men skulle alltså ett trimrör behöva mindre bensin än ett orginalrör?
Postat: 15 juli 2011, 20:30
av willemedDERBIN
japp
men ÖVER 90 behöver du inte GÅ O.O
duhar ett FÖR stort munstycke bara ....
Postat: 15 juli 2011, 20:35
av Eric_9801
har du luftbox elelr luftfilter eller öppet?
Postat: 15 juli 2011, 20:40
av blackout1994
ehm... säger du att du har 105 som original munstycke xD? min rrx hade typ 70 eller 80 något

prova typ 90

Postat: 15 juli 2011, 20:45
av Swe2FX
När jag har 95 munstycke går den inte över 30 km/h med urpluggat orginalrör

men jag kan ju testa 95 munstycket

Jag har luftbox
Postat: 15 juli 2011, 21:04
av METAL666
Själv kör jag urpluggat originalrör med 84 munskycke på min Rieju rrrx 07. Kan tillägga att de är en 16mm förgasare. (original förgasre )
Postat: 15 juli 2011, 21:06
av Swe2FX
Vafan måste jag ha så stort för då?? är det kanske för att clipset sitter för långt ner? om det nu ens finns ett sånt ?

Postat: 15 juli 2011, 21:13
av METAL666
Vet ej

Postat: 15 juli 2011, 21:15
av Hebbex
Swe2FX skrev:Vafan måste jag ha så stort för då?? är det kanske för att clipset sitter för långt ner? om det nu ens finns ett sånt ?

När jag skaffade Tk så hade jag 82 i munstycke
METAL666 skrev:Vet ej

Varför svarar du då?
Postat: 15 juli 2011, 21:16
av yamaha2pwn
min polare hade faktiskt oxå 105 munstycke till urpluggat org rör på sin rrx

men jag tror hans drog tjuvluft, tror även din drar de nånstans. kolla med startgas.
Postat: 15 juli 2011, 21:17
av Swe2FX
yamaha2pwn skrev:min polare hade faktiskt oxå 105 munstycke till urpluggat org rör på sin rrx

men jag tror hans drog tjuvluft, tror även din drar de nånstans. kolla med startgas.
Okej ska göra det imorrn =)
Postat: 15 juli 2011, 21:44
av riejumikäl
Jag kör en urpluggad Drac med Tk. Har storlek 65 på huvudmunstycke

Tändstiftet är oboybrunt och fint.
Din moppe drar säkert tjuvluft, som de innan mig har skrivit!
Edit: Kolla runt förgasaren så inte det är insugsgummit eller liknande som är torksprucket. Vid övergången mellan luftburken och förgasaren sitter det, iaf på min drac, en slags "gummiadapter". Den kan vara värd att ta en kik på också. Om det nu finns en sådan

Postat: 15 juli 2011, 21:47
av Jontee
Min orginal rrx hade jag 74strl
95 med TK
Postat: 15 juli 2011, 21:52
av Swe2FX
Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
Postat: 15 juli 2011, 21:53
av ThePowerDerbi
Swe2FX skrev:Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
Vi fixar det imorn

Postat: 15 juli 2011, 21:54
av willemedDERBIN
Swe2FX skrev:Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
jaa !
Postat: 15 juli 2011, 21:55
av KarlssoN^
riejumikäl skrev:Jag kör en urpluggad Drac med Tk. Har storlek 65 på huvudmunstycke

Tändstiftet är oboybrunt och fint.
Din moppe drar säkert tjuvluft, som de innan mig har skrivit

Årsm. 98-99? med Sha 14-12 förgasaren ?
Postat: 15 juli 2011, 22:01
av Swe2FX
ThePowerDerbi skrev:Swe2FX skrev:Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
Vi fixar det imorn

Det gör vi =)
willemedDERBIN skrev:Swe2FX skrev:Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
jaa !
Okej då får jag ta och kolla upp det snabbt =)
Postat: 15 juli 2011, 22:07
av riejumikäl
KarlssoN^ skrev:Årsm. 98-99? med Sha 14-12 förgasaren ?
En 03 med Dellorto 12mm

Postat: 15 juli 2011, 22:11
av MartenRRX
Du bör nog ta en titt genom din förgasare och se om den drar någon tjuvluft om den inte går över 30 med ett urpluggat orginal rör
Postat: 15 juli 2011, 22:13
av Swe2FX
Den går inte över 30 när jag har 95 munstycket i när jag har 105 så toppar den 70
Postat: 15 juli 2011, 22:15
av riejumikäl
Swe2FX skrev:Den går inte över 30 när jag har 95 munstycket i när jag har 105 så toppar den 70
Har du testat att gå under 95 nån gång då?
Postat: 15 juli 2011, 22:17
av Swe2FX
riejumikäl skrev:Swe2FX skrev:Den går inte över 30 när jag har 95 munstycket i när jag har 105 så toppar den 70
Har du testat att gå under 95 nån gång då?
Nej för den hackar och håller på och vill inte varva ut när jag har 95 munstycke
så jag tyckte att det hade varit onödigt att pröva
Postat: 15 juli 2011, 22:24
av riejumikäl
Swe2FX skrev:Nej för den hackar och håller på och vill inte varva ut när jag har 95 munstycke så jag tyckte att det hade varit onödigt att pröva
Okaj. Tycker det är värt att testa iaf!
Om det visar sig att vara tjuvluft och du åtgärdar det så kommer ju du att få gå ner i munstycke i alla fall

Postat: 15 juli 2011, 22:25
av Swe2FX
kanske det men jag väntar tills jag har fixat det isåfall
Edit jag testade med startgas idag men den drar ingen tjuvluft där jag prövade så varför måste jag ha så stort munstycke??