Jag och farsan åkte iväg igår och köpte en moppe till mig igår, en Peugeot Speedfight 2 ( vattenkyld )
Jag testade ju såklart moppen, och allt fungerade felfritt.
Vi tog och packade in den i bilen, i bagaget, så att den låg ner på ena sidan. ( inte den sidan där avgasröret är utan den andra, den vänstra om man kollar på moppen bakifrån )
Sen började våran 4h's resa hem igen ..
Vi märkte ganska fort att det stank bensin från moppen, trodde först att det var kvar i något i typ röret efter att jag kört men det visade sig vara en helt annan sak, nämligen att det var inte helt åtskruvat, så lite bensin rann ut och ner i "bagageutrymmet" på moppen. ( under sadeln )
Väl framme när vi tog ut den och jag skulle köra, så startar den inte, varken med el eller kicken .. :/
Både far & jag trodde att det kanske var för att den låg ner, så att bensinen & allt annat inte hade runnit fram till alla ställen ordenkligt, så vi ställde den i garaget.
Vi kom tillbax runt 11 tiden igårkväll och det funkade fortfarande inte .. >:(
Nu idag, 12.00 exakt gick jag ut och skulle testa den, tänkte ju såklart att eftersom den hade stått upp hela natten så borde allt runnit fram och så, men icke sa Nicke ..
Vet inte vad problemet är, varken jag, farsan och polarna ..
Vet att det finns någon här på BCS som är lite moppekunnig iaf, som kanske vet någon lösning ?
Ska jag bara låta den stå ett dygn till och testa imorn ? ..
- Vi har alltså gjort följande -
Låtit den stå i runt 12h ..
Kontrollerat att det finns olja/bensin & vätska till kylningen
/ Larre