Gamla högtalare

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
fredd
Elmoped

Gamla högtalare

Inlägg av fredd »

Tjena!
Har plockat fram ett par gamla högtalare som har legat på vinden ett tag nu och skulle gärna vilja få in dem i datorn då de är ganska stora och feta. Men problemet är att det bara är 2 stycket koppar sladdar alltså inget plugin så man inte kan stoppa in den i datorn. Någon som vet hur jag skulle kunna fixa detta?

Tack på förhand :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

skaffa ett annat slutsteg ... sen Aux i slutsteget

done!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Är det bilhögtalare ?

är de det så måste du ha ett slutsteg för inne högtalare brukar ligga på 8om och bilhögtalare på 4om, rätta mig om jag har fel, men iaf, så behöver du ett bilslutsteg och dom är på 12volt så då behöver du en 230v-12v konverter och sen in i slutsteget men då tappar du sjukt mycket effekt :/ sen ett slutsteg med aux elr rca :)
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

Om det nu inte skulle vara bilhögtalare så kan du ju bara skaffa ngn billig hemmabio-förstärkare som pasar med effekten på högtalarna :)
Sen bara köra på aux då in i datorn.
Bild
Bild
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

YamahaFille skrev:Om det nu inte skulle vara bilhögtalare så kan du ju bara skaffa ngn billig hemmabio-förstärkare som pasar med effekten på högtalarna :)
Sen bara köra på aux då in i datorn.
japp :) och du kommer få bättre effekt om de är inne högtalare :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

men om det är stora högtalare då behöver du ett starkt slutsteg för att orka driva dem ..

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

willemedDERBIN skrev:men om det är stora högtalare då behöver du ett starkt slutsteg för att orka driva dem ..
Jaa det e väll ganska själv klart ?, som YamahaFille sa så ska han fixa en förstärkare som ger ut tillräckligt med effekt :).
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

xytoo skrev:
willemedDERBIN skrev:men om det är stora högtalare då behöver du ett starkt slutsteg för att orka driva dem ..
Jaa det e väll ganska själv klart ?, som YamahaFille sa så ska han fixa en förstärkare som ger ut tillräckligt med effekt :).
jag missade den delen :P

detta har juh med bil ljud o göra juh ...

Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

willemedDERBIN skrev:
xytoo skrev:
jag missade den delen :P

detta har juh med bil ljud o göra juh ...
Det e väll inte säkert att de har med bil ljud att göra ?. jag bara sa att om de va bilhögtalare så ja.

De kan va inne högtalare med :)
fredd
Elmoped

Inlägg av fredd »

Tack så mycket gubbar! btw så är det "inne" högtalare ;)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

fredd skrev:Tack så mycket gubbar! btw så är det "inne" högtalare ;)
okej :) bra, fixa någon förstärkare med lämplig effekt :), med aux elr rca ingång :)
Skriv svar