wow ^^ bra historia, men det var lite svårt att hänga med för du skrev som en kratta xD inget elakt menat menskogen_swe skrev:jag har blivit stoppad i 70km/H (69km/H egentligen) dom hade fart kontrol, min moppe var bara urpluggad och drevad ganska så bra 12 fram 48 bak, jag märkte dom inte först för dom hade bagars lyckan öppen ja hur nu de skrivs så jag såg inte förän poliserna stog på väg kanten och vinkade in mig, jag tänkte fly me en polis satt i bilen och tänte fy fan jag stannar så jag gjorde de. Dom började med att fråga förarbevis, id-kort sen regskylten. Fan jag var både lygnt och ärlig fast jag ljög och hade en jävla hög pulsnå så han ville som inte ge moppe kortet märkte jag och den andra polisen sa till mig vist är de kul och köra fort ja svarade aa i bland. så kom han med att du körde 69 på en 70 väg och vi vet att den är trimad så du kan inte siga nåt så jag bara jaha. sen så sa den andra polisen att du kom i en ner försbacke ändå så de kan hända att man når en sån fart. Jag sa jo faktist så har jag mindre bak drev för jag skulle köpa nytt men viste inte original stor lek när jag köpte nytt så jag tog bara nått. så dom bara aha sen svarade jag att jag ska sätta mindre framdrev nu fakttist så testade dom om jag hade nå alkohol på mig, sen mm får jag prova varva den så jag sa aa(hade blackbox
) så han såg lite wtf???? den går ju skymt va kan de va för fel så jag bara jag vet den går kånstigt och jag har inte de minsta aning på va de kan va. så dom mm ok. jag sitter där bara o shit, då jag fråga va ska ni nu göra då han som höl kortet frågade den andra polisen ska vi släppa honom va
då den andra mm jag vet inte jag tyckte de gick ganska så fort så sa han att just nu så är din moppe en lätt mc för så här fort får dom inte gå så den andra bara äh han sa att han skulle byta fram drev så sa den andra ok men nästa gång då är du fast
jag bara ok så kortet till baka och jag fick fa
fyfan, skrajsen du måste varitFoppa skrev:var på väg hem och körde ca 70 på RIKS 90 och då mötte jag dom först sen vände dom och åkte bakom mig i 200 meter typ!
Stannad eftersom jag inte hade någon chans att gömma mig, polisen klev ut och började stirra på mitt ZX! helvete hade lätt en puls på 170Men sedan frågade han en massa frågor och sen släppte han mig!
fyfan va skakisDennix skrev:Jag blev ju aldrig tagen av snuten men såhär gick det till.
jag å en kompis va nera på stan, Han hade 4 sprit flaskor i en påse, så kom vi till en T korsning och åkte inte fortare än 15 km/h, vi va då mitt i stan.
sen när jag skulle svänga ut så kom en Snutbil, en av snutarna kollade på mig å pekade, sen gjorde dom en U sväng och åkte efter, jag körde in där det va mindre trafik, och typ in i en liten park, snuten flög efter. Jag körde upp för en trotoarkant och trodde inte som skulle hänga på för den va ganska så hög. men det bara small till i snutbilen och så låg dom jämsides. Dom försökte Blocka mig, men jag lyckades ta mig emellan snutbilen och ett staket. Sen stack jag ner för en lång nedförsbacke och så dog mopeden. Kompisen va nära på att skita på sig så rädd han va, eftersom han hade sprit och är med i registret. Men då satte jag på reserven och så gick den igång igen, sen körde jag in på en cyklenbana och där va det en spärr så inte bilar kunde åka igenom och där va jag fri.
Jaah xDReijuMrx skrev:För den var inflyttad eller ?Banken92 skrev:Blev stoppad för skylten en gång vid en kontroll. Körde orginal då.
Samma här!!jonas^ skrev:där jag bor måste snutarna vara korrupta ; jag har mött dom MINST 10 gånger i för hög hastighet, de har sett mig bakifrån(inflyttad regskylt och inte CEgodkända blinkers) osv... Dom har t.om vinkat åt mig när jag körde förbi deras bil vid pizzerian:P Så länge man inte kör som en idiot inne i byn å håller hastigheten å inte varvar ur för mkt så ger dom fan i fall du har trimmat eller inte.