Derbi,något löst i kröken

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög

Derbi,något löst i kröken

Inlägg av DerbiTobbe »

Tjenare, för någon dag sedan satte jag dit Gianellit och var ute o brummade lite i området med och sen när jag skulle sätta på original röret hörde jag något som var löst inne i röret... Det känns som att det är en lite större grej som är lös för jag får inte ut den heller... Är det katalysatorn eller? Ska kapa blindtarmen snart tror ni att jag kan få ut den från det hålet då eller är den för stor om det nu är katalysatorn?
MvH DerbiTobbe
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

dyu får nog leva med det ....katan kan nog ha låssnat ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Hände samma sak för mig när jag skulle sätta tillbaka original röret. Jag såg då att min, från början, fastsvetsade plugg hade skakat loss och låg i kröken och skramlade :)
Det satt flera svetsloppor som såg till att den inte gick att ta ut, men inåt kunde den försvinna ^^
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiTobbe »

riejumikäl skrev:Hände samma sak för mig när jag skulle sätta tillbaka original röret. Jag såg då att min, från början, fastsvetsade plugg hade skakat loss och låg i kröken och skramlade :)
Det satt flera svetsloppor som såg till att den inte gick att ta ut, men inåt kunde den försvinna ^^
hahaha (y)
Jag får väl leva med en lös katalysator i röret då :D
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

DerbiTobbe skrev:
riejumikäl skrev:Hände samma sak för mig när jag skulle sätta tillbaka original röret. Jag såg då att min, från början, fastsvetsade plugg hade skakat loss och låg i kröken och skramlade :)
hahaha (y)
Jag får väl leva med en lös katalysator i röret då :D
Fast det var ju en plugg :wink:
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Så var det för mig, det var som en bikaka, en metallbit med massa hål i. det gick inte ut ur mynningen så om det är samma sak som har lossnat för dig går det antagligen inte ut genom blindtarmshålet.
Lazer94
Elmoped

Inlägg av Lazer94 »

Det som sitter löst är katalysatorn och kan endast plockas ut om röret kapas upp, så man får leva med det om man ej vill kapa upp röret, delar med mig av lite bilder på hur det ser ut inuti ett Derbi rör för dom som är intresserad :)

Så ser katalysatorn ut
Bild

Och sen så här mycket skrot är det i krökarna original som stryper effekten, som ni ser så är katalysatorn ganska stor
Bild
X-tream SM 09
Skriv svar