Sida 1 av 1
Köpa baotian sprint?
Postat: 13 juli 2011, 22:32
av danne123
Jag funderar på o köpa en kompis baotian sprint för typ 2k i väntan på epa men är de värt o köpa den för 2k?

Postat: 13 juli 2011, 22:33
av Danne
jag hade inte ens tagit emot en baotian gratis

det är upp till dej om du är villig att betala 2k för en kina hoj
Postat: 13 juli 2011, 22:35
av danne123
Ja vet mycket väl vad de innebär o ha en baotian

,men är den värd 2000? ,det är en 08.
Postat: 14 juli 2011, 16:34
av Dredde
Lätt! Om den går bra vill säga. Klipper du CDIn och skaffar lättare vikter så tar den nästan alla orginalmoppar i längden.
Postat: 14 juli 2011, 18:34
av danne123
jag tänkte plugga ur den helt enligt hasSse666 guide o sen byta variator vikter och munstycke i förgasaren

,sen kan de bli 4cm höjning och lite smått

Postat: 14 juli 2011, 19:11
av JagHarEnDerbi
Jag har en sån och den går skitbra och den håller bra om du inte kör som en idiot över stock och sten!
Postat: 14 juli 2011, 19:15
av danne123
haha ,min kusin spräckte blocket på sin classic när hon körde över en liten sten på en skogsväg XD
Postat: 14 juli 2011, 19:16
av JagHarEnDerbi
danne123 skrev:haha ,min kusin spräckte blocket på sin classic när hon körde över en liten sten på en skogsväg XD
classic är ju piss xD
Postat: 14 juli 2011, 19:29
av runners
Baotian...inte världens bästa kvalitet. Den jag hade en gång som jag köpte helt ny var det sämsta jag någonsin varit med om. Kåporna sprack överallt redan efter 80-mil. fick hålla samman skiten med silvertejp överallt. När moppen gått 130 mil gick variatorremmen mitt av. Hjullagert fram fick bytas efter 200 mil. Men du bestod moppen av mer silvertejp än av plast.
Postat: 7 augusti 2011, 12:01
av nippertippan
baotian har i alla fall en positiv sak, de gör inget halvdant?
antingen går det bra som fan eller så går det ordentligt
Jobbar nu med en sådan j*vla skunk till Classic åt en kund. den bara lade av.
får troligen byta CDI och annat i den, blir ingen billig story för kunden
Postat: 7 augusti 2011, 16:51
av G-son
Skåningens-handelsbod skrev:får troligen byta CDI och annat i den, blir ingen billig story för kunden
Brukar vara billiga delar till Baotian, tror att vi sålde CDI-boxarna för 120kr förra året. Däremot går det ju ändå åt hyfsat mycket tid, och arbetstid är ganska dyrt.
Postat: 11 augusti 2011, 06:38
av nippertippan
Skåningens-handelsbod skrev:baotian har i alla fall en positiv sak, de gör inget halvdant?
antingen går det bra som fan eller så går det ordentligt sönder och samman.
Jobbar nu med en sådan j*vla skunk till Classic åt en kund. den bara lade av.
får troligen byta CDI och annat i den, blir ingen billig story för kunden
Postat: 11 augusti 2011, 14:24
av TrueBorn
Har baotian classic och går i 60 orginal..
Postat: 11 augusti 2011, 14:53
av nippertippan
Honda mt5 eller aerox? skrev:Har baotian classic och går i 60 orginal..
Vänta bara tills elfelsnisse får syn och lust att börja leka i din Classic.....
Postat: 11 augusti 2011, 16:33
av TrueBorn
Skåningens-handelsbod skrev:Honda mt5 eller aerox? skrev:Har baotian classic och går i 60 orginal..
Vänta bara tills elfelsnisse får syn och lust att börja leka i din Classic.....
Redan där har ingen el, kicken alltid

Postat: 11 augusti 2011, 17:08
av runners
Honda mt5 eller aerox? skrev:Har baotian classic och går i 60 orginal..
Hastigheten är det sällan fel på kina, kanske det tröga accet i så fall, men den jag hade gjorde över 70km redan när jag köpte den ny (såvida det inte var minsta motvind eller uppförbacke). Andra saker jag gillade var den mjuka och tysta 4-taktar-gången i motorn. Visst fanns det fördelar, men allt tycktes falla samman på moppen.

Postat: 22 augusti 2011, 07:57
av DEA!!
som sagt det är inte av toppkvalité, men efter en stunds axx så drar dom en hel del orignalmoppar!
en sak kineserna borde förbättra är att när man släpper gasen, sedan drar på fullt igen så reagerar den som en sengångare.
Gaspådraget kommer efter en liten liten stund!
Postat: 6 november 2011, 15:57
av Gröngöling
Har en -09, ska sälja iväg den så snart som möjligt för jag är inte nöjd!
Kickdrevet är trasigt efter 3 veckor, 60 mil. (köpte den vid 110 mil)
digitalklockan glappade efter andra dagen. (visar nu 88:88 hela tiden)
dålig acceleration, lika bra toppfart som de mesta mopederna dock...
VIBRATION säger jag bara! Är som att sitta på en massiv flygande vibrator när man far fram i 55!
Dock har den bra bromsar, och ser inte så halvtaskig ut när man tar bort de fula dekalerna.
EDIT: glömde nämna, dessa är felen som uppstod efter 170 mil ungefär! De som ägde den innan mig köpte den ny och hade inga problem sade de.
Postat: 6 november 2011, 16:03
av difaren
Baotian Sprint är väldigt mycket bättre kvalité än Classic, har en kompis med en Sprint och den går bra den, men inte classic, fyfan säger jag.
En kompis har en baotian "kopia" som drar min hur lätt som helst och jag har en helt ostrypt och han har rensat röret på exakt allt, alltså inget motstånd eller nåt för avgaserna. han har gjort allt man kan göra med den och den går som fan, men ja tvekar på att den håller länge till.
Slutsats, JAG hade köpt den för 2k men de är ju såklart beroende på skick men jag hade nog gjort det.
Postat: 6 november 2011, 16:21
av G-son
Gröngöling skrev:Kickdrevet är trasigt efter 3 veckor, 60 mil. (köpte den vid 110 mil)
...
De som ägde den innan mig köpte den ny och hade inga problem sade de.
Och varför användes kicken alls? Jag gissar att det var problem med elstarten? Kickmekanismen på dessa motorer (och egentligen de flesta scootrar) är egentligen bara avsedd att användas som nödstart om elstarten inte fungerar någon enstaka gång, t.ex. för att man råkat glömma tändningen på och tömt batteriet. Kickar man igång kinascootrarna många gånger så
går kickmekanismen sönder, problem med elstarten ska åtgärdas omgående om man inte vill byta prylar som hör till kicken istället.