Jadå ska nog inte vara nåt problem sålänge du inte höjer den Jag e typ 1.80 och har en höjning på typ 2 cm om ja når precis ner helt me båda fötterna o marken
xMattanx skrev:Jadå ska nog inte vara nåt problem sålänge du inte höjer den Jag e typ 1.80 och har en höjning på typ 2 cm om ja når precis ner helt me båda fötterna o marken
klarar .....känner 3 st som lugit på sjukan nu bara för dem trodde dem gjorde det
alla deras mopder blev skrot efter deras 7 körning ^^
så ta du en inte lika mycket trimmad moped först om du ska lära dig o köra ....
ta inte det värsta till att börja med ....
titta på mig jag har kört 4 år varav 2 åren var med en PR
vart i backen 3 gnger varar 2 rejält !
OT men jag skulle klara av den då jag kör cross :p
OnT Om du kört vassare saker te.x som cross och klarat det i tärrengen så ska du väll klara av en liten sketen moppe på vägen? :p
klarar .....känner 3 st som lugit på sjukan nu bara för dem trodde dem gjorde det
OnT Om du kört vassare saker te.x som cross och klarat det i tärrengen så ska du väll klara av en liten sketen moppe på vägen? :p
jo men tänk du kör på assfalt nu
det är lite annat än skogen
kört cross öre jag gick te moppe och ja det var segt men det var en helt annat än att köra i skogen
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
willemedDERBIN skrev:
kört cross öre jag gick te moppe och ja det var segt men det var en helt annat än att köra i skogen
jag klarar av vägen med crossen med
Men dom på byn blir ju inte glad när det komemr en 2takts cross förbi i 80+
Tobiiash skrev:
jag klarar av vägen med crossen med
Men dom på byn blir ju inte glad när det komemr en 2takts cross förbi i 80+
jo då om du tror du klarar det så får du tro vad du vill ;P
men det är några hk du ska tygla samt du måste veta hur vägen uppför sig
sätt du dig på en 600kubikare och tro det är lätt
du får tänkte på så mycket
men visst kör ni trimmat det första ni gör ... jag gjorde det inte för att lära mig att köra hoj först !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Bara för att den har mkcylinder så är den inte hyper, för det finns handmade, sp, och pr, sport, mid och hyper alltså.
Sen är den inte hyper med den setupen du skrev heller, fattas tändning med mera..
Amirbest skrev:tjena hadde tänkt köpa en deri Senda hyper .
jag har pratat med killen jag ska köpa den av och han säger att det va sundsvalls snabbaste moppe för 2 år sen .
setup
70 mk cylinder
24mm förgasare
mkproracerör
och en ur urluggad
har kollat och den är inte stulen .
ska man köpa den eller ?
några tips ?
förlåt om det är fel spost men hitta inte rätt forumet
Om ska lära dig köra är det där ingenting för dig, kommer att bära rätt in på sjukhuset
Jag har kört moppe 3-4 gånger, en av dem var på en trimmad PV som höll på att gå riktigt åt helvete, så om du ska lära dig köra skulle jag ta något med LITE mindre riv i