Så har det hänt, min trogna dragare Fujitsu Scaleo P brann av i Februari, moderkortet och antagligen processorn åt helskotta, så jag tänkte att jag köper en ny dator då det antagligen blir billigare
Jag tror mig ha räddat hårddisk, dvd-läsare, grafikkort och diverse kortläsare, så jag behöver egentligen bara en rejäl grund-dator för 800-900 euro
Datorn kommer att användas mestadels till gaming, med titlar såsom Battlefield 3, Modern Warfare 3, League of Legends, WoW och så vidare.
Kommer även att jobba en hel del med CAD (Sketchup, inga tunga grejjer), lite ljud-redigering och annat smått och gott
Så långt har jag kommit:
Chassi: Cooler Master HAF 932 Advanced
PSU: Corsair 750W ATX 80+GOLD
Moderkort: Asus Sabertooth P67 B3
Processor: Intel Core I5 2500k eller en AMD Bulldozer (Hjälp mig!)
Minne: 8 eller 16 gigabyte Corsair DDR3 1600 MHz CL8 Dominator
Hårddisk: Samsung 1 TB
Några frågor:
1. Är det värt att vänta till Augusti-September på en AMD Bulldozer eller ska jag bara knata iväg på I5?
2. Mitt Sapphire Radeon 4770 börjar bli sooo 2009, ska jag köra på ett par Radeon 6870 i Crossfire eller ska jag ta ett värstingkort att börja med?
3. Kan ni rekommendera ett par finfina gaminghörlurar? Har kollat på Siberia V2 och Ear Force Z2, jag gillar verkligen Siberia, men alla verkar ha dem, vill gärna ha något som inte alla andra har
4. Behöver jag ändra något i setupen?