Sida 1 av 1

Utmaningen

Postat: 7 juli 2011, 19:03
av hejpa
Tja!

Vill ha lite stöd med att få fart på en PGO T-rex 25a som en tjejpolare har, hon är lite trött på att bli omkörd av cyklister och joggare. Behöver inte ha det senaste tjofräset, bara så den kommer upp till 50 sträcket blir bra. Jag mekar med bilar och inte mopeder, därför helt nollad i detta forum. Hänger inte med i mopedsnacket, mkt slang, gärna svensson snack. Slipper gärna att fixa ett trim rör motsvarande.

Har fixat en trim CDI box men höjer ju bara varvtalet vad jag förstår om man inte gör några instllningar någonstans. Vet inte vart.

Skrället saknar ju också V-ringen så den är ju hopplös.

Finns säkert andra sätt.

Tack så mycket!!

Postat: 7 juli 2011, 19:11
av moppepojk
Ja du kan ju kapa blindröret : ett onödigt rör som går från röret. Pluggen i röret, och sen finns de nog nå strypning i innsuget tror jag :roll:

Postat: 7 juli 2011, 19:19
av Danne
Kan inte så mycket om PGO men om man vill få den att gå hyffsat bra så kan man ju ta bort blindtarmen (sitter på avgasröret som man får kapa/såga av och svetsa igen) samt byta vikter och kopplingsfjädrar.
Nu vet jag inte vad den modellen har för variator vikter original men man bör byta ner sig ca 1-2g ungefär.

Postat: 7 juli 2011, 19:21
av Pontooz
Plocka bort variatorkåpan, lossa muttern till variatorn och ta ur vikterna.

Mät vikternas dimensioner och väg alla vikter och dela på antalet så du får ut vikten per vikt.

Byt till 1-2 gram lättare vikter.

Moppen kommer få lite mer styrka och varva lite mer samt få lite högre toppfart.

Postat: 7 juli 2011, 19:25
av yamaha2pwn
är de en 4t eller en 2t?

men du kan ju börja med att se om de finns några strypningar i röret ( du ser om de sitter nått i vägen för avgasarna eller ett tjockt rör som går ut från kröken som bara slutar lix) drar duu pluggen i avgasröret måste du bestycka om, finns guider för de på forumet.
finns även en komplett avstrypnings guide för 4t+variator.

kolla in de så blir du klokare ;)

Postat: 7 juli 2011, 19:33
av to0b
yamaha2pwn skrev:är de en 4t eller en 2t?

men du kan ju börja med att se om de finns några strypningar i röret ( du ser om de sitter nått i vägen för avgasarna eller ett tjockt rör som går ut från kröken som bara slutar lix) drar duu pluggen i avgasröret måste du bestycka om, finns guider för de på forumet.
finns även en komplett avstrypnings guide för 4t+variator.

kolla in de så blir du klokare ;)
2t

Postat: 7 juli 2011, 19:38
av zebban111
PGO brukar ha en avgasports strypning. ta bort röret och kolla på ingången till cylindern så sitter den där.