tja! var ute o körde min yamaha neos för ett par veckor sen då den gick skit bra, körde en ganska lång nerförsbacke (körde inte sakta men varva inte häller sönder den) sedan när backen plana ut gick det långsammare och långsammare tills den typ gick i 20km/h och nu går den inte snabbare...
jag har rengjort förgasare och luftfilter, kollat cylinder o kolv (ser bra ut och det finns bra komp) har kollat insugsmembran ser bra ut, har bytt tändstift och tändspole. har även mixtrat med olika munstucken, har kollat packboxarna (ser bra ut) ren gjort vid tändplattan och svänghjul.
men det går fortfarande SKIT, vet inte vad jag ska göra.. kan det vara något med cdi:n?
Om den inte orkar varva så kanske du knullat kolven eller nått?
Blir kolvringarna shletna så går moppen skit och de är de som kanske hänt me din.. Kompet sänks och den tappar kompression.. Längre komp ger generellt sätt mindre vrid
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
ja borra upp ett till hål i ljuddämpen brevid utblåset sedan gick den som den skulle (den låter LITE mer, men det är ju bara bra ) skit konstigt fel men det värka som om dämpen sotat igen eller nå.. :S nu äre fixat iallafall