Sida 1 av 1
Hebo pata negra Derbi Senda 02
Postat: 1 juli 2011, 23:55
av Erydian
Har hört att det är den fetaste cylindern man kan få tag på till gammla Senda motorn? Värre än mhr 80cc ( inte team eller replica)
Behöver man porta blocket eller är det bara å trä på den som vanliga cylindrar?:)
Postat: 2 juli 2011, 00:06
av JagHarEnDerbi
Du ska ha parmakit 110cc om du ska ha något nytt nu!
Postat: 2 juli 2011, 00:25
av Erydian
Haha, vad menar du?
Postat: 2 juli 2011, 00:35
av MrX rider
Erydian skrev:Haha, vad menar du?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=23927 den menar han, parmakit 110 cc

Postat: 2 juli 2011, 00:37
av Erydian
Jaja, men måste man porta blocket?:/
Postat: 2 juli 2011, 00:37
av willemedDERBIN
Postat: 2 juli 2011, 00:39
av Erydian
Måste jag porta blocket för pata negra/ mhr 80cc?
Postat: 2 juli 2011, 00:41
av PK
vet inte.. kan dock vara bra om du vill att det ska fungera bra
mhr team är mkt vassare med rätt setup

Postat: 2 juli 2011, 00:42
av willemedDERBIN
Erydian skrev:Måste jag porta blocket för pata negra/ mhr 80cc?
ja det behöver du la

?
för båda till och med !
Postat: 2 juli 2011, 00:44
av Erydian
Men jävla skit, för Hebo revolution vanliga då också antar jag?
Vart gör man sånt? I Stockholm?:/ satansjävlaskit..:/
Postat: 2 juli 2011, 00:44
av PK
Erydian skrev:Men jävla skit, för Hebo revolution vanliga då också antar jag?
Vart gör man sånt? I Stockholm?:/ satansjävlaskit..:/
verkar så.. testa google..
Postat: 2 juli 2011, 00:46
av Erydian
Powerking, vad kör du med för cylinder? Hur vass är mk sp 70ccn?:/
Postat: 2 juli 2011, 00:47
av willemedDERBIN
har ni inget lokalt Raze team dådå ?
borde juh finnas NGT mc team i Stocken :O ?
Postat: 2 juli 2011, 00:50
av Erydian
Nä, inga jag vet, polarens brorsa är med i ett "racing team" men dom verkar ha gått över till bilar, så dom är nog inte villiga,
Livet suger:c
Postat: 2 juli 2011, 00:51
av willemedDERBIN
Erydian skrev:Nä, inga jag vet, polarens brorsa är med i ett "racing team" men dom verkar ha gått över till bilar, så dom är nog inte villiga,
Livet suger:c
det finns !
vem vet dem kanske kan ?
såpass svårt äre inte

det behöver bara kunna hantera verktyg och förstå 2Tare

Postat: 2 juli 2011, 00:59
av Erydian
Ska kolla lite;)
Men hur pass vass är mk sp 70cc?
Dsm med
Mk pr3 under
Doppler comp
Malossi mhr vl15 membran
21mm förgasare
Malossi koppling
Dukati org tändning ( ska bytas senare)
Tror du den passar in?
Uppskattad effekt?
Postat: 2 juli 2011, 01:05
av wille95
Erydian skrev:Ska kolla lite;)
Men hur pass vass är mk sp 70cc?
Dsm med
Mk pr3 under
Doppler comp
Malossi mhr vl15 membran
21mm förgasare
Malossi koppling
Dukati org tändning ( ska bytas senare)
Tror du den passar in?
Uppskattad effekt?
går väll runt 100
om du har ostryp cdi
kan gp mycke bätter oxå
Postat: 2 juli 2011, 01:06
av willemedDERBIN
wille95 skrev:Erydian skrev:Ska kolla lite;)
Men hur pass vass är mk sp 70cc?
Dsm med
Mk pr3 under
Doppler comp
Malossi mhr vl15 membran
21mm förgasare
Malossi koppling
Dukati org tändning ( ska bytas senare)
Tror du den passar in?
Uppskattad effekt?
går väll runt 100
om du har ostryp cdi
kan gp mycke bätter oxå
den DUGER
kolla med Maxbre här ...han har liknande setup

Postat: 2 juli 2011, 01:06
av Erydian
Barikit 74 är vassare ?
Postat: 2 juli 2011, 01:07
av willemedDERBIN
Erydian skrev:Barikit 74 är vassare ?
samma portning som airsalen !
Postat: 2 juli 2011, 01:07
av Erydian
Vilken cylinder rekomenderar du då?
Postat: 2 juli 2011, 01:09
av wille95
Erydian skrev:Vilken cylinder rekomenderar du då?
beror på hur kunnig du är och hur mycke tid du vill lägga ner och hur mycke du vill lära dig
men kör på en sp
Postat: 2 juli 2011, 01:10
av willemedDERBIN
Mk eller barkiten
det är bara matrialet Airsalen suger med
annars märkte jag dem båda är ganska bra
fast opålitliga -.-
dock jag hade filat lite på portarna men det var okej ändå

Postat: 2 juli 2011, 01:10
av Erydian
Vad är nästa steg?
Postat: 2 juli 2011, 01:11
av willemedDERBIN
Erydian skrev:Vad är nästa steg?
värre än det ?
PORTA DEM
sen Mhr
sen Parma
enligt mig dådå!
Postat: 2 juli 2011, 01:12
av Erydian
Barikiten Ska portas snart
Postat: 2 juli 2011, 01:12
av willemedDERBIN
Erydian skrev:Barikiten Ska portas snart
bra ide
men låt ngn som kan ....vill juh inte du förstör den juh ..
Postat: 2 juli 2011, 01:17
av Erydian
Han kan!:)
Postat: 2 juli 2011, 02:18
av vongyllis
någon i tråden som ens har erfarenhet av någon av cylindrarna ?
Postat: 2 juli 2011, 02:23
av PK
vongyllis skrev:någon i tråden som ens har erfarenhet av någon av cylindrarna ?
känner folk som har haft lite olika påp sin Derbi..
sp kan bli ganska rapp om man portar rätt

Postat: 2 juli 2011, 02:25
av Erydian
Fan att man måste porta blocket
Postat: 2 juli 2011, 11:22
av willemedDERBIN
ngt måste ham offra för att få plats för all effekt

Postat: 2 juli 2011, 12:12
av siiimooon
vongyllis skrev:någon i tråden som ens har erfarenhet av någon av cylindrarna ?
Du jag tror inte det, HAHA!
Erydian skrev:Fan att man måste porta blocket
Nej det måste du inte!
Vill du få ut maximal effekt så kan du porta blocket, men det måste du inte.
Alltså, att sätta dit en MHR/PR/Hebo är precis som en originalcylinder, bara trycka dit dom.
Och angående Airsal och Barikit, dom är gjutna i samma formar, och nu för tiden så är det i princip ingen skillnad alls i hållbarhet på dom, båda funkar prima till bruks/race med en liten portning.
Postat: 3 juli 2011, 13:43
av Osten R
vilken cylinder du ska välja beror ju helt på vad du ska ha den till. MHR team är bättre än Patanegra för gatan då den inte varvar lika mycket men tror patanegran går bättre, men dom kräver en del övrig setup och kunskap. Sp,barikit 74, arisial, Hebo replica är ju lite mildare och är bättre för gatan då dom inte kräver lika mycket underhåll.