Tja när jag var ute och körde idag så märkte jag en ganska konstigt raspande ljud nerifrån. jag stannade och kollade lite och först trodde jag det var kopplingen som hade ballat ur men så var det inte. Det var kedjan som hade börjat slå emot svänghjulskåpan.
Jag monterade bort svänghjulskåpan och där såg man att kedjan hade slått emot. Men jag har ett problem. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att framdrevet inte ska åka tillbaka så långt ut för när man petar in det så efter några meter så är den där igen.
Nån som har några förslag på lösningar? Tacksam för svar!
Jag vet det låter jävligt skumt att drevet går och vicka på. Jag kan säga såhär. Det är så illa att jag kan rycka ut framdrevet när det sitter på. nånting säger mig att det inte ska vara så . vad ska jag göra?
toffed@hotmail.com skrev:Jag vet det låter jävligt skumt att drevet går och vicka på. Jag kan säga såhär. Det är så illa att jag kan rycka ut framdrevet när det sitter på. nånting säger mig att det inte ska vara så . vad ska jag göra?
isåfall fattas en Låsbricka Dendär passar till Derbin.
toffed@hotmail.com skrev:Har inte rört framdrevet överhuvudtaget så är tveksam till nr 2
min låsbricka hade sprättat upp på sidorna av skruvarna så man kunde få bort den utan att ta bort skruvarna.. och moppen var bara körd 8000km och urpluggad.. men lägg dit en låsbricka så funkar den igen
toffed@hotmail.com skrev:Har inte rört framdrevet överhuvudtaget så är tveksam till nr 2
min låsbricka hade sprättat upp på sidorna av skruvarna så man kunde få bort den utan att ta bort skruvarna.. och moppen var bara körd 8000km och urpluggad.. men lägg dit en låsbricka så funkar den igen