Sida 1 av 2
Sportluft problem.
Postat: 30 juni 2011, 21:28
av kevinspeedfight
Har ett Hebo sportluftfilter på min speedfight 2. och har nu bytt upp mig rätt så många storlekar och nu går den rätt så bra. det är oboybrunt på tändstiftet men när jag låter den stå en stund (ca 15min) och sen startar jag den och då blöddrar den en massa, sen när man har kört den lite ca 75-100Meter så går det rätt så bra igen. vad kan vara problemet?
MOPPEN ÄR HELT ORIGINAL FÖRUTOM SPORTLUFTFILTER.
Postat: 30 juni 2011, 21:31
av Eric_9801
Det kanske är för stort ändå, går den helt rent efter 100m? testa luftskruven
Postat: 30 juni 2011, 21:31
av Nutbreaker
jag hade också problem med min slider med sportluftfilter med zx rör malossi koppling men det krånglade så jag bytte tillbaks till en fuul luftburk :/
Postat: 30 juni 2011, 21:34
av kevinspeedfight
Eric_9801 skrev:Det kanske är för stort ändå, går den helt rent efter 100m? testa luftskruven
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
Nutbreaker skrev:jag hade också problem med min slider med sportluftfilter med zx rör malossi koppling men det krånglade så jag bytte tillbaks till en fuul luftburk :/
okej

vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful

Postat: 30 juni 2011, 21:47
av AndersoNN
kevinspeedfight skrev:Eric_9801 skrev:Det kanske är för stort ändå, går den helt rent efter 100m? testa luftskruven
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
Nutbreaker skrev:jag hade också problem med min slider med sportluftfilter med zx rör malossi koppling men det krånglade så jag bytte tillbaks till en fuul luftburk :/
okej

vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful

Jag skruvade min luftskruv ändan in o ställde in den sen

Postat: 30 juni 2011, 22:06
av kevinspeedfight
AndersoNN skrev:kevinspeedfight skrev:Eric_9801 skrev:Det kanske är för stort ändå, går den helt rent efter 100m? testa luftskruven
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
Nutbreaker skrev:jag hade också problem med min slider med sportluftfilter med zx rör malossi koppling men det krånglade så jag bytte tillbaks till en fuul luftburk :/
okej

vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful

Jag skruvade min luftskruv ändan in o ställde in den sen

aa okej, men nu är det så att jag inte kan skruva på min luftskruv då den är igensatt

Postat: 30 juni 2011, 22:21
av AndersoNN
kevinspeedfight skrev:AndersoNN skrev:kevinspeedfight skrev:
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
okej

vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful

Jag skruvade min luftskruv ändan in o ställde in den sen

aa okej, men nu är det så att jag inte kan skruva på min luftskruv då den är igensatt

Fixa de då?

Postat: 30 juni 2011, 22:28
av kevinspeedfight
AndersoNN skrev:kevinspeedfight skrev:AndersoNN skrev:
Jag skruvade min luftskruv ändan in o ställde in den sen

aa okej, men nu är det så att jag inte kan skruva på min luftskruv då den är igensatt

Fixa de då?

Det sitter nån metallklupm ivägen och vettefan hur jag ska få bort den

Postat: 30 juni 2011, 22:34
av antonpg94
det är ett specialvertyg som behövs, ja fick loss den med en liten tång sen så sågade jag ett sträck så ja kunde använda en vanlig mejsel

Postat: 30 juni 2011, 22:57
av kevinspeedfight
antonpg94 skrev:det är ett specialvertyg som behövs, ja fick loss den med en liten tång sen så sågade jag ett sträck så ja kunde använda en vanlig mejsel

hmm okej, men vad ska jag använda för såg som är så liten så att den kommer ner i det hålet?

Postat: 30 juni 2011, 23:45
av KoNG
Skulle vara lättare för oss om du sa vilken storlek du kör på

Postat: 30 juni 2011, 23:45
av KoNG
Skulle vara lättare för oss om du sa vilken storlek du kör på

Postat: 30 juni 2011, 23:46
av kevinspeedfight
KoNG skrev:Skulle vara lättare för oss om du sa vilken storlek du kör på

Just nu kör jag på 78 och original är 52 x) jag vet att det är super stort men moppen har bara böööat på alla munstycken innan.
Postat: 1 juli 2011, 00:04
av KoNG
om jag inte minns fel så behöver du något på ca 84+- om du endast har sportluftfilter!

Postat: 1 juli 2011, 00:11
av kevinspeedfight
KoNG skrev:om jag inte minns fel så behöver du något på ca 84+- om du endast har sportluftfilter!

Okej tack så mkt

det var nog det första vettiga svaret jag har fått

Postat: 1 juli 2011, 01:00
av ServerError
Inte för att vara så...men vf har du sportluftfilter? finns ingen nödvändighet förutom ljudet
Postat: 1 juli 2011, 01:02
av Nutbreaker
[quote="ServerError"]Inte för att vara så...men vf har du sportluftfilter? finns ingen nödvändighet förutom ljudet[/quote] styling

Postat: 1 juli 2011, 01:04
av kevinspeedfight
Precis, har det för styling. original luftbuken är så sjukt ful
Postat: 1 juli 2011, 01:09
av NRGmarcus
kevin du vet att våra förgasare har ingen luftskruv ?

dom är som automat choken , dom ställer in sig själva

// Somlow aka jonas
Postat: 1 juli 2011, 01:17
av ServerError
kevinspeedfight skrev:Precis, har det för styling. original luftbuken är så sjukt ful
Jag vet att den är ful, men bättre för motorn. aja...
Postat: 1 juli 2011, 01:20
av kevinspeedfight
ServerError skrev:kevinspeedfight skrev:Precis, har det för styling. original luftbuken är så sjukt ful
Jag vet att den är ful, men bättre för motorn. aja...
Varför är vanliga luftburken bättre för motorn?
Postat: 1 juli 2011, 01:23
av ServerError
kevinspeedfight skrev:ServerError skrev:kevinspeedfight skrev:Precis, har det för styling. original luftbuken är så sjukt ful
Jag vet att den är ful, men bättre för motorn. aja...
Varför är vanliga luftburken bättre för motorn?
För de är ju gjort så. att få in mer bensin och luft i motorn betyder mer slitage
Postat: 1 juli 2011, 02:14
av kevinspeedfight
ServerError skrev:kevinspeedfight skrev:ServerError skrev: Jag vet att den är ful, men bättre för motorn. aja...
Varför är vanliga luftburken bättre för motorn?
För de är ju gjort så. att få in mer bensin och luft i motorn betyder mer slitage
ääh, moppar är gjorda för att gå ostrypta då dom stryps när dom kommer till Sverige

så det ska nog inte va nå problem

Så med andra ord min moppe ska nog inte slitas nå mer då jag bara har tagit bort luftstrypningen och det är en minimal strypning.
Postat: 1 juli 2011, 03:02
av Danne
den kanske blir kall under den tiden, då är det ju inte så konstigt om den blöddrar för det gör alla 2taktare
Postat: 1 juli 2011, 19:31
av ServerError
kevinspeedfight skrev:ServerError skrev:kevinspeedfight skrev:
Varför är vanliga luftburken bättre för motorn?
För de är ju gjort så. att få in mer bensin och luft i motorn betyder mer slitage
ääh, moppar är gjorda för att gå ostrypta då dom stryps när dom kommer till Sverige

så det ska nog inte va nå problem

Så med andra ord min moppe ska nog inte slitas nå mer då jag bara har tagit bort luftstrypningen och det är en minimal strypning.
Men tror du inte det är skillnad på att ta bort strypningar elr sätta på sport grejer?
Postat: 1 juli 2011, 19:37
av runners
Att ta bort luftburken när man inte trimmat moppen ordentligt är meningslöst. Det krävs större huduvmunstycke i förgasren vilket som i sin tur medför ökad bensinförbrukning utan att hastigheten blir nämnvärt högre. Dessutom låter det avsevärt mera än med originalluftburken på vilket bara gör polisen mera misstänksamma och risken ökar betydligt för att bli stoppad.
Andra risker är att moppen lättare surar och blir svårstartad när motorn övrigt är i original. Med andra ord meningslöst....låt den fula grunkan sitta där i stället.
Postat: 1 juli 2011, 20:02
av kevinspeedfight
ServerError skrev:kevinspeedfight skrev:ServerError skrev:För de är ju gjort så. att få in mer bensin och luft i motorn betyder mer slitage
ääh, moppar är gjorda för att gå ostrypta då dom stryps när dom kommer till Sverige

så det ska nog inte va nå problem

Så med andra ord min moppe ska nog inte slitas nå mer då jag bara har tagit bort luftstrypningen och det är en minimal strypning.
Men tror du inte det är skillnad på att ta bort strypningar elr sätta på sport grejer?
men lol... det sliter inte nå mer för jag stoppar ett sportluftfilter då det är nästan precis lika dant som en urpluggad luftburk. tror du själv att en moppe som har ett sportluftfiler har samma effekt som en helt urpluggad, sportluft gör inge skillnad alls nästan, moppen får bara mer luft/bensin = bättre kylning för motorn. och som sagt moppar är gjorda för att gå helt urpluggade så det är inge problem.
runners skrev:Att ta bort luftburken när man inte trimmat moppen ordentligt är meningslöst. Det krävs större huduvmunstycke i förgasren vilket som i sin tur medför ökad bensinförbrukning utan att hastigheten blir nämnvärt högre. Dessutom låter det avsevärt mera än med originalluftburken på vilket bara gör polisen mera misstänksamma och risken ökar betydligt för att bli stoppad.
Andra risker är att moppen lättare surar och blir svårstartad när motorn övrigt är i original. Med andra ord meningslöst....låt den fula grunkan sitta där i stället.
Ja jag vet allt det där redan. men har bytt upp mig massa munstycken i förgasaren men jag ser knappt nån skillnad i bensin dragning. Och om snuten vill stanna mig så får dom göra det, den går inte fortare eller nått och så är snutarna så okunniga så det är bara säga att den satt där original.
Och som sagt så sitter den där bara för styling och inget annat. Moppen startar lika lätt som den gjorde innan när jag hade luftburk och hela skiten på. Och jag tycker original luftburken är sjukt ful så jag tycker inte det är meningslöst att ha ett sportluftfilter.
Postat: 1 juli 2011, 20:06
av runners
Håller med om att originalburken inte är ngt vackert att titta på. Men du vet tröga poliser misstänker alltid att moppen är mera trimmad när det sitter sportfilter på. De tar många gånger det säkra före det osäkra och din moped åker med dem för vidare kontroll.
Men du gör som du vill ....lycka till

Postat: 1 juli 2011, 20:09
av kevinspeedfight
runners skrev:Håller med om att originalburken inte är ngt vackert att titta på. Men du vet tröga poliser misstänker alltid att moppen är mera trimmad när det sitter sportfilter på. De tar många gånger det säkra före det osäkra och din moped åker med dem för vidare kontroll.
Men du gör som du vill ....lycka till

Aa sant. men här i falun där jag bor oxå så är inte snuten så alert

Men såklart så är risken större att bli stoppad men ibland får man ta det om man
gillar styling

Postat: 1 juli 2011, 20:22
av Ekman
lägg på orginal burken och måla den vit?

Postat: 1 juli 2011, 21:13
av moppenissen96
hört tala som att sportluft ger en fart på 2 kmh mer snutar med laser är petiga men det är nog ingen fara
Postat: 1 juli 2011, 21:13
av Speedfighter nr2
Den får för lite luft o för mycket bensin , därför blöddrar den när tändstiftet blir blött

Postat: 1 juli 2011, 22:00
av xoel96
Speedfighter nr2 skrev:Den får för lite luft o för mycket bensin , därför blöddrar den när tändstiftet blir blött

du sa det
annars kan du ju göra en reservlösning med luftboxen som mig
Postat: 2 juli 2011, 00:29
av kevinspeedfight
samueljohansson96 skrev:hört tala som att sportluft ger en fart på 2 kmh mer snutar med laser är petiga men det är nog ingen fara
Om man har v-ringen på så kan inte moppen gå fortare än vad den redan gör

Postat: 2 juli 2011, 00:50
av KoNG
ServerError skrev:Inte för att vara så...men vf har du sportluftfilter? finns ingen nödvändighet förutom ljudet
Snälla, sluta med såna här off topic frågor...Liksom det är väl hans sak, man ska ju inte komma fråga varför? Ta det någonstans
