Min kedja på moppen har varit ganska ospänd sedan jag köpte den, men eftersom jag åkt med den ca 1år utan gjort nått åt det och det funkat så har jag inte brytt mig om det (DUMT NOG!).
Så idag så hoppade kedjan när jag va på väg till min kompis. Skulle svänga ut på en väg, mitt när jag håller på och svänger så hoppar bakhjulet till som
fan...
Kollade ner mot bakhjulet och såg att kedjan hade hoppat. :/
Pillade tillbaka den och ringe polarn som sedan åkte bakom mig till honom ifall kedjan skulle hoppa igen, körde bara i 30, va skiträdd att kedjan skulle släppa igen och att den skulle lägga sig i en kurva...
Nu undrar jag vad ni tycker jag ska göra... Jag kan inte spänna skiten för att kedjan är tydligen så spänd som den kan vara ifall man kollar på bilden nedan... (Bilden är upp o ned, men skit samma, ni ser ju iaf!

Sen när jag kollade på wikipedia för att kolla orginal drevningen, (för kedjan kan ju fan inte va så slak när man har spänt till max liksom) då ser jag att killen innan har bytt drev, jag ska ha 14/52, men killen innan har bytt till 53/12..
Gör mig lite lack just för han har ljugit om att inte borrat pluggen oxå.. :/
Men inte för att den drevningen gör JÄTTE stor skillnad, men jag vette fan.. Funderar på ifall man ska köpa ett större bakdrev?
Bild på drevningen:

Som ni ser så är kedjan "GANSKA" slak...
Har en kompis som säger att det är pga att kedjan töjts under de åren killen innan haft den.. Finns det någon logik i det?
Aja, nu har jag rablat upp en massa för att ni ska få en uppfattning om läget... Vad tycker ni jag ska göra? Byta till större bakdrev eller göra nått annat trix som ni vet?
Men ifall jag byter till större bakdrev så kommer den ju axxa snabbare men inte toppa lika mycket, den går ca 60 km/h just nu (med borrad plugg).
Ifall jag byter till 65 tandat och sågar bort pluggen helt i kröken, då hur snabbt kommer den gå då?
JAG ÄR TACKSAM FÖR ALL HJÄLP!!! :]