Lägger upp de olika problemen i nr.
1, Kedjan har hoppat två ggr i starten, första gången hann jag stanna innan kedjan han göra något (skulle precis köra iväg så körde max 7km/h...) Andra gången var väl runt 15km/h, då lade sig kedjan två-tre varv runt framdrevet. Den har alltså hoppat från bakdrevet.
Jag har spänt kedjan rätt mycket så det bör inte vara därför den hoppar, funderar på om drevet kan vara slitet? har ändå gått ca 930 mil...
2, Klickljud när man kör, förmodligen kommer det från främre delen av moppen, är inte riktigt säker eftersom att det är svårt att ta reda på när man kör...
3, Starten, den är svår att få igång när den vart kall, speciellt när den stått 2-3 dagar. Skulle starta den här om dagen när den stått så länge, kickade nog 30-40ggr innan den gick igång (med choke till och från). Någon som har en aning om vad det är? Har fått tips om att köra på 98 istället för 95, moppen gick bättre men startade inte lättare.
4, Orkar inte varva ur de lite högre varven, vet inte riktigt vilka varv det är, har någon konstig varvräknare så det är block istället för tal...men det skulle kunna vara 7-9k eller något sånt.
Lite info: Förra ägaren hade trimmat moppen med effektrör vilket var det enda. Han byte munstycke från 78 till 90, måste alltså vara alldeles för stort nu va? Men jag har dragit luftbrickan, behövs det byta munstycke?
Blev långt....Aja, hoppas någon har någon aning om vad problemen kan vara