Baotian classic

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Kevin96
Elmoped

Baotian classic

Inlägg av Kevin96 »

Vilka variatorvikter passar och är bra, dem ska passa en baotian classic
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

de beror på om du vill ha topp eller axx . lättare är för axx och tyngre för topp . men ta 5 g eller 4,5
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög

Inlägg av Dredde »

13 x 16 Har du allt orginal rekommenderar jag 4.5
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

1g lättare än orginal vikterna rekomenderar jag :)
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

Amirbest skrev:de beror på om du vill ha topp eller axx . lättare är för axx och tyngre för topp . men ta 5 g eller 4,5
HAHHA så är det ju inte så du menar att den kommer gå i 1000km/h om jag sätter på 1 tons vikter??? :roll:
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög

Inlägg av Dredde »

Pontusandersson95 skrev:
Amirbest skrev:de beror på om du vill ha topp eller axx . lättare är för axx och tyngre för topp . men ta 5 g eller 4,5
HAHHA så är det ju inte så du menar att den kommer gå i 1000km/h om jag sätter på 1 tons vikter??? :roll:
Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Dredde skrev:
Pontusandersson95 skrev:
Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.
Det du säger är ren skit snack, lättare vikter gör inte så att mopeden får bättre acceleration och tyngre gör inte att man får bättre toppfart, ställer man dock in sin variator så kan man både få bättre acceleration och toppfart.
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög

Inlägg av Dredde »

Born2Ride skrev:
Dredde skrev:
Pontusandersson95 skrev: HAHHA så är det ju inte så du menar att den kommer gå i 1000km/h om jag sätter på 1 tons vikter??? :roll:
Det du säger är ren skit snack, lättare vikter gör inte så att mopeden får bättre acceleration och tyngre gör inte att man får bättre toppfart, ställer man dock in sin variator så kan man både få bättre acceleration och toppfart.
Visst finns det en optimal inställnig för varje motor. Men jag undrar.. Har du testat själv eller bara läst och hört? När jag testade viktier till min kom jag fram till att ungefär 4,5 funkade skitbra.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Dredde skrev:
Pontusandersson95 skrev:
Sånt finns det gott om, finns t.o.m. "ämnen" med betydligt högre densitet, men det är ganska svårt att få tag på
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Dredde skrev:
Born2Ride skrev:
Dredde skrev: Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.
Visst finns det en optimal inställnig för varje motor. Men jag undrar.. Har du testat själv eller bara läst och hört? När jag testade viktier till min kom jag fram till att ungefär 4,5 funkade skitbra.
Precis, du kom fram till att ungefär 4,5g funkade bra till din setup, men det var inte frågan, frågan var att lättare vikter leder till bättre acceleration och tyngre leder till bättre toppfart.
Tex om jag skulle sätta i 9.0g vikter kan jag då förvänta mig att moppen kommer göra 60 ärliga med allt annat original? :lol: nää, tvekar på att den ens hade orkat varva ut.
eller om jag sätter i 2.0g vikter kan jag förvänta mig att jag kommer ha super bra acceleration? nää skiten skulle bara varva sönder.
Skriv svar