Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.Pontusandersson95 skrev:HAHHA så är det ju inte så du menar att den kommer gå i 1000km/h om jag sätter på 1 tons vikter???Amirbest skrev:de beror på om du vill ha topp eller axx . lättare är för axx och tyngre för topp . men ta 5 g eller 4,5
Det du säger är ren skit snack, lättare vikter gör inte så att mopeden får bättre acceleration och tyngre gör inte att man får bättre toppfart, ställer man dock in sin variator så kan man både få bättre acceleration och toppfart.Dredde skrev:Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.Pontusandersson95 skrev:HAHHA så är det ju inte så du menar att den kommer gå i 1000km/h om jag sätter på 1 tons vikter???Amirbest skrev:de beror på om du vill ha topp eller axx . lättare är för axx och tyngre för topp . men ta 5 g eller 4,5
Visst finns det en optimal inställnig för varje motor. Men jag undrar.. Har du testat själv eller bara läst och hört? När jag testade viktier till min kom jag fram till att ungefär 4,5 funkade skitbra.Born2Ride skrev:Det du säger är ren skit snack, lättare vikter gör inte så att mopeden får bättre acceleration och tyngre gör inte att man får bättre toppfart, ställer man dock in sin variator så kan man både få bättre acceleration och toppfart.Dredde skrev:Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.Pontusandersson95 skrev: HAHHA så är det ju inte så du menar att den kommer gå i 1000km/h om jag sätter på 1 tons vikter???
Sånt finns det gott om, finns t.o.m. "ämnen" med betydligt högre densitet, men det är ganska svårt att få tag påDredde skrev:Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.Pontusandersson95 skrev:HAHHA så är det ju inte så du menar att den kommer gå i 1000km/h om jag sätter på 1 tons vikter???Amirbest skrev:de beror på om du vill ha topp eller axx . lättare är för axx och tyngre för topp . men ta 5 g eller 4,5
Precis, du kom fram till att ungefär 4,5g funkade bra till din setup, men det var inte frågan, frågan var att lättare vikter leder till bättre acceleration och tyngre leder till bättre toppfart.Dredde skrev:Visst finns det en optimal inställnig för varje motor. Men jag undrar.. Har du testat själv eller bara läst och hört? När jag testade viktier till min kom jag fram till att ungefär 4,5 funkade skitbra.Born2Ride skrev:Det du säger är ren skit snack, lättare vikter gör inte så att mopeden får bättre acceleration och tyngre gör inte att man får bättre toppfart, ställer man dock in sin variator så kan man både få bättre acceleration och toppfart.Dredde skrev: Så är det visst. Lättare vikter gör den piggare medans tyngre ger den mer kraft på höga varv. Och grattis om du hittar något som med höjden 13mm och diameter 16mm väger 1 ton. Då har du hittat ett nytt ämne.