Ska trimma min moppe men e ganska nuub på sånt Men ska dra pluggen på min aerox finns det nå andra lätta sätt att trimma den ? Eller va är bra och lätt att montera ?
Om man köper ett rör midrace behöver man en cylinder då oxå ? Hur myket fortare går den då ungefär ? Lätt o montera ?
//
Sen oxå... Vad är luftburken ?
Yamaha
Aerox:
Variatorring
luftplugg
Luftplugg e luftburk ?
Senast redigerad av Aerox08 den 25 april 2008, 10:33, redigerad totalt 2 gång.
ursäkta, men om du inte ens vet vad luftburken är så borde du inte gå direkt upp i midraceklassen. om jag var du hade jag dragit variatorringen, pluggat ur luftburken, köpt ett effektrör och bestyckat om förgasaren. edit: skulle tro att du får upp aeroxen i cirka 80 ärliga
Du ska nog inte hålla på med det här..
Men bestycka är när du ställer in förgasaren efter röret och luftburken m.m så du byter till ett strörre munstyckte ändrar på tomgångs och luftskruv .
den sticker upp litegrann på ovansidan av luftburken . den e jättelätt å hitta , e bara å dra loss den sedan men då måste du byta upp i munnstycke några storlekar iom att den får mer luft så måste den ha mer bränsle
Det verkar för svårt tror ja ska bytta variator vikter istället ... på min aerox 08, hur tunga vikter ska ja ha då ? Hur mycke fortare går den på ungefär då ?
du borde inte trimma spec mycket om du inte ens vet vad luftburken är, tänk på att det kan vara farligt både för moppen och dig om en sån nuub sitter bakom styret;) men klart lite ska du allt trimma:D kör på ostrypt tex dragen plugg v-ring och alla andra pluggar på din moped:D
Aerox08 skrev:haha. nee men kan inte ta bort pluggarna Tror ja ska köpa en 70 cylinder hur mycke fortare går den då ? xD
beror helt och hållet på hur du bestyckar förgasare mm .. men ska allt annat vara orginal eller?? isf så kan du väll iaf få upp den i 80 men som sakt beror på hur skillad du e på å ställa in saker och ting :/
Aerox08 skrev:Ska bestycka den ungefär 18 mm kanske ... Men behöver vevparti kanske, är det svårt att montera cylinder och bestycka förgasarn och montera vevparti ?
allt annat orginal tror ja utom dragen v-ring
du behöver varken byta vev eller förgasare om du bara ska ha 70cc och dragen v-ring .. btw vev e ju de jobbigaste du kan byta på i en motor. vet du äns vad det är för nått??
men ärligt talat asså så tycker ja de e ganska onödigt att köpa en sådan cylinder när du ändå bara ska ha orginalrör ju. Jag skulle nog köpt en mk handmade isf mk sp . då slipper du köpa större förgasare bla men du gör som du vill