Sida 1 av 1
Vilken förgasare passar till dennna cylinder?
Postat: 16 juni 2011, 17:58
av espanjoren
Till denna "Metrakit Sp 70cc"
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0321.phtml
Ska jag ha 19mm eller 21 ? Länka gärna ngn från cykelkraft.se
Övrig setup:
Tk Rör krom
13 - 52
Malossi sportluftfilter
MVH/ Espanjoren.
Postat: 16 juni 2011, 18:13
av Nutbreaker
du borda ha MINST 19 mm dock hade jag nog kört på 21 till den cylindern, glöm inte att du måste byta till en bättre vev alt byta nållager för jag tror den cylindern varvar ganska mycket men rätta mig om jag har fel!!
Postat: 16 juni 2011, 21:38
av siiimooon
Nutbreaker skrev:du borda ha MINST 19 mm dock hade jag nog kört på 21 till den cylindern, glöm inte att du måste byta till en bättre vev alt byta nållager för jag tror den cylindern varvar ganska mycket men rätta mig om jag har fel!!
Behöver inte byta vev om den som sitter i är bra.
Jag skulle kört på en 24mm PWK, annars får man inte ut riktigt allt.
Postat: 16 juni 2011, 21:53
av espanjoren
länk till 24 pwk?

Postat: 16 juni 2011, 21:55
av Pontusandersson95
jag kör 28mm till den cylindern
Postat: 17 juni 2011, 11:35
av espanjoren
Funkar denna ? Cykelkrafts egna 24 mm PWK utan powerjet.
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 8648.phtml
Postat: 17 juni 2011, 11:42
av espanjoren
Eller denna 21mm'arn?
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 8647.phtml
Tk röret klarar väll inte av 24 mm ändå?
Måste jag byta insug om jag byter förgasare?
Jag letar inte efter någon hyper, jag vill bara få lite extra skjuts i moppen då orginal kolven är sliten som fan, men röret är intakt

Och en sista fråga, vilken drevning ska man köra på med denna setupen?
10 - 48 kanske? är ute efter toppfart

Postat: 17 juni 2011, 11:46
av PK
espanjoren skrev:Eller denna 21mm'arn?
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 8647.phtml
Tk röret klarar väll inte av 24 mm ändå?
Måste jag byta insug om jag byter förgasare?
Jag letar inte efter någon hyper, jag vill bara få lite extra skjuts i moppen då orginal kolven är sliten som fan, men röret är intakt

Och en sista fråga, vilken drevning ska man köra på med denna setupen?
10 - 48 kanske? är ute efter toppfart

kör 24.. funkar bäst!
sen är det bäst med ett passande insug till

testa olika drevningar!
PS: glöm inte att du troligen kommer få byta kopplingsgrejer osv.
Postat: 17 juni 2011, 14:12
av drd-henke
lånar tråden lite
Derbi drd racing 06
ska jag ha min 17,5mm eller 21mm till:
giannelie 2t
barikit (Culatin Racing) 70cc
doppler membran
mallossi kopplingsfjädrar'
tacksam för svar.
Postat: 17 juni 2011, 14:38
av Twitchii
kör med 21mm
Postat: 17 juni 2011, 14:52
av siiimooon
Den funkar säkert bra, men jag skulle köpt en "riktig", men de är förmodligen ingen större skillnad, i alla fall inte i effekt.
Du borde köra på 13/48 om du vill ha toppfart, 14 kan bli lite tungt men kan gå.
Postat: 18 juni 2011, 13:16
av espanjoren
Så om jag köper 24 mm pwk, 13 - 48 drevning och en metrakit sp 70cc så skulle det funka ? jag ska inte köra race, ska köra lugnt

Postat: 18 juni 2011, 16:15
av espanjoren
Fan nu tog den cylindern slut, Funkar ett barikit 74cc med samma grejor eller ska jag ta ett 80cc airsal ? :O
"
Postat: 18 juni 2011, 17:01
av willemedDERBIN
espanjoren skrev:Fan nu tog den cylindern slut, Funkar ett barikit 74cc med samma grejor eller ska jag ta ett 80cc airsal ? :O
det fungerar med samma
21 går underbart med 74 cc
du kan köra 14 48 lätt