Sida 1 av 1

orion 125 cc och kawasaki 65 cc

Postat: 14 juni 2011, 19:28
av Amirbest
tjena vem tror ni kommer vinna om man tävlar med en orion 125cc mot en kawasaki 65cc på en sträcka på 500 meter?

Postat: 14 juni 2011, 19:31
av yamaha2pwn
beror på drevning, vikt på förare osv ;) men på rak arm skulle jag gissa på kawan ;)

Postat: 14 juni 2011, 19:32
av Amirbest
yamaha2pwn skrev:beror på drevning, vikt på förare osv ;) men på rak arm skulle jag gissa på kawan ;)
även om det är så stor skillnad på kubiken?
På 100 meter då?:)
Om dom är orginal drevade och båda 2 väger 60kg

Postat: 14 juni 2011, 19:34
av Tobiiash
Kawaskin då den har två takt och fiddyn är 4 takt. då får ju kawan ger mer axx, men eftersom den har mycket mindra cylinder så har ju fiddyn högra top fart (oftast) men kawan drar iväg från början. så tror jag :roll:

Jag har en kawasaki kx 85 och jag drar min kompis som har orion 125 fyrtakt men hög marginal, axxar dubbelt så fort och kan typ ligga på 30-35km/h snabbare på högsta växlarna på båda :twisted:

Postat: 14 juni 2011, 19:35
av Tobiiash
Amirbest skrev:
yamaha2pwn skrev:beror på drevning, vikt på förare osv ;) men på rak arm skulle jag gissa på kawan ;)
även om det är så stor skillnad på kubiken?
På 100 meter då?:)
Om dom är orginal drevade och båda 2 väger 60kg
Kawasakin utan tvekan

Postat: 14 juni 2011, 19:37
av yamaha2pwn
tja har båda orginal drevning så kanske fiddyn vinner för den går helt enkelt fortare :P men de är ju allmänt känt att 2t accar bättre än 4t, men de kanske inte räcker pga kubiken på kawan, men jag körde på min gammla suzuki 80 cc (snäll modell ) och jag drog ifrån mina polare lätt !! de körde fiddy av okänt märke 110cc och 125 cc ;)

Postat: 14 juni 2011, 19:37
av Amirbest
får väll testa med min kompis . hyar inte orion bra axx då om man varvar från början om ni fattar :)

Postat: 14 juni 2011, 19:39
av wille95
dom är ju inte till för å sprinta :roll:

Postat: 14 juni 2011, 19:41
av Amirbest
yamaha2pwn skrev:tja har båda orginal drevning så kanske fiddyn vinner för den går helt enkelt fortare :P men de är ju allmänt känt att 2t accar bättre än 4t, men de kanske inte räcker pga kubiken på kawan, men jag körde på min gammla suzuki 80 cc (snäll modell ) och jag drog ifrån mina polare lätt !! de körde fiddy av okänt märke 110cc och 125 cc ;)
okej men om jag köper trim cdi och trim rör till fiddyn tror ni att min kommer axx bättre då (: och kanske drevar den

Postat: 14 juni 2011, 19:41
av Amirbest
wille95 skrev:dom är ju inte till för å sprinta :roll:

tycker jag nästan :d

Postat: 14 juni 2011, 19:45
av Tobiiash
Amirbest skrev:
yamaha2pwn skrev:tja har båda orginal drevning så kanske fiddyn vinner för den går helt enkelt fortare :P men de är ju allmänt känt att 2t accar bättre än 4t, men de kanske inte räcker pga kubiken på kawan, men jag körde på min gammla suzuki 80 cc (snäll modell ) och jag drog ifrån mina polare lätt !! de körde fiddy av okänt märke 110cc och 125 cc ;)
okej men om jag köper trim cdi och trim rör till fiddyn tror ni att min kommer axx bättre då (: och kanske drevar den

Eh det är väll ingen strypning i cdin på fiddy/cross?

Jag har trim krök till min kx 85 men märker absolut ingen skillnad :s kanske är ett extra original rör :evil:

Postat: 14 juni 2011, 19:48
av Amirbest
Tobiiash skrev:
Amirbest skrev:
yamaha2pwn skrev:tja har båda orginal drevning så kanske fiddyn vinner för den går helt enkelt fortare :P men de är ju allmänt känt att 2t accar bättre än 4t, men de kanske inte räcker pga kubiken på kawan, men jag körde på min gammla suzuki 80 cc (snäll modell ) och jag drog ifrån mina polare lätt !! de körde fiddy av okänt märke 110cc och 125 cc ;)
okej men om jag köper trim cdi och trim rör till fiddyn tror ni att min kommer axx bättre då (: och kanske drevar den

Eh det är väll ingen strypning i cdin på fiddy/cross?

Jag har trim krök till min kx 85 men märker absolut ingen skillnad :s kanske är ett extra original rör :evil:

men orions orginala gör så man inte kan (varva )

Trim cdi boxen ger motorn en högre tändkurva vilket medför ett högre varvtal och därmed ökad effekt och toppfart.
så säger dom :)

Postat: 14 juni 2011, 20:15
av G-son
En kompis har en 250cc kinesfyrtaktare som påstås ha 19hk enligt säljaren.
Jag har en Senda med 80cc Polini Guss, alltså en ganska lågvarvig och tam cylinder, 21mm förgasare, nått billigt trimrör egentligen avsett för originalcylindern - jag kan möjligen ha 12-13hk i den i bästa fall.

Kompisen fick låna Sendan en stund, och kommer tillbaka med ett leende från öra till öra - tydligen går den rejält bättre än hans 250cc kines... :roll:

Skulle jag slå vad så skulle jag sätta pengarna på 65cc tvåtakts kvalitetshoj över 125cc kinesfyrtakt vilken dag som helst.

Postat: 14 juni 2011, 20:22
av Amirbest
okej nice men ska bara ha min och köra i sönder :d:d

Postat: 14 juni 2011, 20:25
av Amirbest
Erik_ skrev:En kompis har en 250cc kinesfyrtaktare som påstås ha 19hk enligt säljaren.
Jag har en Senda med 80cc Polini Guss, alltså en ganska lågvarvig och tam cylinder, 21mm förgasare, nått billigt trimrör egentligen avsett för originalcylindern - jag kan möjligen ha 12-13hk i den i bästa fall.

Kompisen fick låna Sendan en stund, och kommer tillbaka med ett leende från öra till öra - tydligen går den rejält bättre än hans 250cc kines... :roll:

Skulle jag slå vad så skulle jag sätta pengarna på 65cc tvåtakts kvalitetshoj över 125cc kinesfyrtakt vilken dag som helst.

har juh en kawa vill testa på en 4-taktare .

tror ni att orionen eller kawan
kan dra en bil då på 100 meter

Postat: 14 juni 2011, 20:29
av yamaha2pwn
förstår inte vf alla ska ha massa grejer "bara för att köra sönder"?? va äre för roligt med att köpa en grej som man skiter i allt underhåll på och den pajar 2 veckor senare?... äre inte roligare då att försöka sköta basic maintance så håller den kanske 4 veckor med köra sönder mentaliteten....

sedan byta kör sätt så håller den i 2 månader extra ;) självklart vet jag att man inte springer och köper reservdekar för mer än vad man gav för ursprungs obejeketet om man inte har för avsikt att fixa upp skiten ;)

Postat: 14 juni 2011, 20:29
av levvan

Postat: 14 juni 2011, 21:23
av Amirbest
yamaha2pwn skrev:förstår inte vf alla ska ha massa grejer "bara för att köra sönder"?? va äre för roligt med att köpa en grej som man skiter i allt underhåll på och den pajar 2 veckor senare?... äre inte roligare då att försöka sköta basic maintance så håller den kanske 4 veckor med köra sönder mentaliteten....

sedan byta kör sätt så håller den i 2 månader extra ;) självklart vet jag att man inte springer och köper reservdekar för mer än vad man gav för ursprungs obejeketet om man inte har för avsikt att fixa upp skiten ;)

vad mena du ?

Postat: 15 juni 2011, 22:12
av ValoPallo
yamaha2pwn skrev:förstår inte vf alla ska ha massa grejer "bara för att köra sönder"?? va äre för roligt med att köpa en grej som man skiter i allt underhåll på och den pajar 2 veckor senare?... äre inte roligare då att försöka sköta basic maintance så håller den kanske 4 veckor med köra sönder mentaliteten....

sedan byta kör sätt så håller den i 2 månader extra ;) självklart vet jag att man inte springer och köper reservdekar för mer än vad man gav för ursprungs obejeketet om man inte har för avsikt att fixa upp skiten ;)
Jaaah! Blir så förbannad varje gång jag hör att nån bara leker med nånting, jag skulle inte vilja sitta på en Kawafabrik åtta timmar per dag för en skitlön och sen se nån idiot som tuktar sönder två veckors arbete

Och alla rikemansbarn som ska ha flera maskiner för att "leka med"
En i skolan ska ha en moppebil (Du vet, 50 k exklusive moms) och sen ska han ha en scooter "för att leka med", sen har han även en 110 Fiddy som han fick när han var åtta eller nått, också har han en honka

Rena hånet mot oss som måste arbeta för våra slantar....
(Okej, jag får morsan Super Sport gratis men jag har sparat pengar från sommarjobb sen jag var fem :P)