ska lacka luftburken, tips..

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
difaren
Ligga någon?

ska lacka luftburken, tips..

Inlägg av difaren »

tjenare, tänkte lacka luftburken vit på min cpi sm, men hur ska jag göra, ja har 600 våtslip, och vanlig lack från flügger färg och klarlack, hur ska jag göra de för att de ska bli bra?

innan har ja lackat lite små grejer men lacken blev typ "mjuk" så om man tog i den så blev de fingeravtryck... :( hjälp och tips uppskattas väldigt mycket :)
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

tvätta av luftburken utvändigt och invändigt så det inte finns nått fett/skit på den. sen så mattar du ner och sen lackar du, och låt den hänga och torka över natten på nått varmt ställe och va inte och pilla på den förtidigt, tålamod är det bästa för bra resultat ;)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

kevinspeedfight skrev:tvätta av luftburken utvändigt och invändigt så det inte finns nått fett/skit på den. sen så mattar du ner och sen lackar du, och låt den hänga och torka över natten på nått varmt ställe och va inte och pilla på den förtidigt, tålamod är det bästa för bra resultat ;)

gåre bra i garaget ? :) och hur många lager av varje ska jag lägga? och hur lång väntetid ungefär :)?
Skriv svar