ktm exc som lätt mc

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
petrus123
Elmoped

ktm exc som lätt mc

Inlägg av petrus123 »

Hej ! Jag är nu 16 år och ska skaffa lätt mc kort. Ja har då kollat på endurohojjar som är lv reggade och jag har hittat en ktm exc 125 som var lv så då antog ja att den va reggad som lätt mc men så kollade ja upp på regplåten att den var reggad på 35.6 hk:P finns de någon möjlighet å strypa ner den å besikta den som a1 när den redan är lv reggad? Eller ska ja köra runt på den som den e heh;)
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög

Inlägg av Maxidude »

Kolla upp vad den har för strypningar och se vilka du kan fixa själv ;)
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ja du kan strypa ner den till 11kw/14hk och besikta den som lätt motorcykel.
Det fungerar fint, sen om du vill behålla strypningarna eller ej är upp till dig, men det sliter bra mycket mer med 40hk än 15 ;)
Bild

Jag är odödlig
petrus123
Elmoped

Inlägg av petrus123 »

Då har ja lite följdfrågor på de :D hur ska ja strypa ner den så billigt som möjligt. Vart kan ja besikta om den till lätt mc? (Länka gärna, bor i Stockholm )hur mycket kostar det? :)
Användarens profilbild
crillle
Elmoped

Inlägg av crillle »

petrus123 skrev:Då har ja lite följdfrågor på de :D hur ska ja strypa ner den så billigt som möjligt. Vart kan ja besikta om den till lätt mc? (Länka gärna, bor i Stockholm )hur mycket kostar det? :)
dom strypningar ja hade va en burk över luftburken och en jävla massa dret i kröken samt mindre hål mot avgasporten i kröken :) går säkert o göra själv men finns nog att köpa nånstans också.
ktm
125
duke!!
petrus123
Elmoped

Inlägg av petrus123 »

Ok såg att man kunde besikta på bilprovningen nu. Men är ni 100 procent säkra på att det går att besikta om en landsvägs reggad enduro på 15 hk ifrån 36 ? Vilken besiktning är det då som gäller ? Hur vet jag säkert att ja lyckats strypa den under 15 hk? :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

petrus123 skrev:Ok såg att man kunde besikta på bilprovningen nu. Men är ni 100 procent säkra på att det går att besikta om en landsvägs reggad enduro på 15 hk ifrån 36 ? Vilken besiktning är det då som gäller ? Hur vet jag säkert att ja lyckats strypa den under 15 hk? :)
Med 15hk får du ändå inte köra den på a1 kort.
Bild

Jag är odödlig
petrus123
Elmoped

Inlägg av petrus123 »

Vrf skulle man inte få ? Dom får ha 14.7hk så 15hk är de inga problem med. Om du kollar på alla nya lätt mc så står det att dom har 11kw - 15 hk.
Fjönixägg
Elmoped

Inlägg av Fjönixägg »

Du måste nog bänka den och få papper på att det är 11 kW sedan besikta den, sen om du stryper av den efteråt skiter dem i.
För stort munstycke så att den blöddrar eller en bricka mot cylidern/avgasröret med ett hål i, eller flera hål, den måste kunna röra sig framåt ju..
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

Fjönixägg skrev:Du måste nog bänka den och få papper på att det är 11 kW sedan besikta den, sen om du stryper av den efteråt skiter dem i.
För stort munstycke så att den blöddrar eller en bricka mot cylidern/avgasröret med ett hål i, eller flera hål, den måste kunna röra sig framåt ju..
det är där det inte stämmer ....

alla pluggar finns i ett register

jag vet att min 125a är stryp på 4 ställen
1 röret
2 Innre röret
3 en sorts avgas ventil
4 insug

alla dessa strypningar måste sättas på av en mc verkstad + intyg på den att den är nerstrypt

sen kan du regga den

JAG VET ÅRTS DUMP MEN WHAT EVAR rätt ska vara rätt ....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Skriv svar