Åka 13 mil med moppen, tänka på osv.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Åka 13 mil med moppen, tänka på osv.

Inlägg av daveneos »

Sha.

Jag ska åka ca 13 mil fram och tillbaka med min yamaha neos 02 30moped, och undrar om det är något speciellt som man ska tänka på innan man åker?
Och om man ska byta variatorrem eller något annat?

Har nyligen bytt tändstift och tändhatt, och jag har inte haft några större problem med moppen.

Det är orginal cylinder.
Ingen variatorbricka.
Stage 6 pro replica effektrör (strypt) och tanken rymmer ca 6 liter.
Och moppen toppar ca 60 km /h +-

Hur mycket tror ni bensinen kommer kosta? Och vad har andra för erfarenheter av att åka liknande sträcka.
Och blir det jobbigt att åka dom 13 milen på en dag? :)

Det är ju olika från moped till moped, om hur mycket den drar, men ca ungefär om man inte varvar mycket och håller en hastighet på ca 45 km/h.

Då bör ju även restiden vara ca 3 timmar + matstopp, och tankning.

Har ju ingen erfarenhet av detta, och ifall man ska ta flera stopp, om det är farligt för motorn att köra långt utan många stopp?

vet ni vad man bör kolla på mopeden eller om det bara är att tuta och köra :P, om man ska tänka på något när man är ute och åker, typ låta mopeden stå en stund, och om det är några nackdelar med att t.ex köra i samma fart 1 timme? :)

Sträckan är Lidköping-Vara-Vedum-Herrljunga-Borås-Fritsla.
Och det är tänkt att jag ska åka dagen efter att jag slutar skolan :D

Tror ni man behöver tanka mer än 1-2 gånger? :P Vet inte hur mycket min drar, men jag behöver inte tanka ofta, och när jag tankar så är det minst 1 liter kvar.

Och så är det ju även bra att veta ifall andra ska göra någon liknande resa i nu sommar :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

det du bör tänka på när du åker en sån lång sträcka är att du har verktyg, mycket möjligt att något krånglar med moppen påvägen dit.
inte pressa motorn, kör lugn körning och stanna gärna så mycket du kan!
du kanske behöver tanka 3-4 gånger ungefär, kan tyvärr inte ge ett bra svar på det.
öppna variatorn och kolla remen så remen är ok, ifall du har vattenkyld ska du skälvklart kolla så du har glykol.
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

tror du bara behöver tanka 1 gång om du har fullt innan :) men ligg i samma fart så ska den må bra. Men som b2r säger så ha med dig verktyg till variatorn, förgasaren, tändstift osv :)
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

körde 23 mil på en dag med midrace setup och stannade endast för att tanka, körde även 13mil kommande dag och på de 36milen la jag ut 230kr på bensin.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Okej, tänkte lite på om det ska vara dåligt för motorn att vara varm under en lång tid :P

Edit: okej rkan, hur mycket rymmer tanken på din moppe? :P
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

13 mil är inte så farligt.. Kommer gå fint! om det är varmt tar du med läsk som du kan dricka medans du tankar :) rulla in i en handduk så håller den sig kall längre och blir inte avslagen!

och slitage tror jag verkligen inte du behöver vara orolig för.. hur många mil har du inte kört sedan du ens fyllde på olja?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
mattedaman
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 27 mars 2011, 09:48

Inlägg av mattedaman »

tror inte du behöver tanka en gång! jag hade en jog r och jag körde 17 mil på en tank, då var det blandad körning mycket uppförsbackar och en del med skjuts, fast du har en neos, de kanske drar mer.
amoreex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 oktober 2010, 15:22

Inlägg av amoreex »

När jag mätte upp hur långt jag kommer med min moppe så kmr jag cirka.. 20-22 mil på en tank, och den rymmer 5 Liter, och det har inte varit några "lugna mil" har varit mest fullgas :3

och de jag har är bara 70cc o 19 mm förgasare, o den dricker runt 0,2-0,25 :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

pressa inte motorn för mkt, kör på olika varvtal, kolla oljan noga, passa dig för överhettning :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

har själv erfarenhet av långkörningar, och mitt råd är att maxa inte, du kan dra på men ligg inte på max och dra hålla kanske max 50-55 och rulla på, ha koll på grejerna innan du åker och framför allt GLÖM INTE 2t-OLJAN! Lätt gjort i farten.

Mina långkörningar kanske skiljer sig lite från dina, jag kan ligga och rulla i 90 och bara njuta (storkubik 4t) men i övrigt samma koll på prylarna.

Ta med:
-extra lampor, inget är så irriterande att blåsa t.ex. halvljuset när det är småmörkt och det är Låååångt till närmsta moppebutik.
-reservdelar typ ett extra stift, och andra småsaker som kan gå sönder.
-verktyg för basservice vid vägkanten så kommer vidare.
-punkaspray.
-varma kläder om du blir stående.
-reflexväst, se till att synas.
-körd du med rygga, ställ den hellre ner på scootergolvet än ha den på ryggen, vid krash kan den orsaka svåra skador.

Kör lugnt och ta inga risker, betänk att din största fiende lurar på där ute, bilisterna.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Om jag inte minns fel så har neos luftkylda motorer? Då kan det vara bra att stanna flera gånger då de överhettas fortare än vattenkylda när det gäller längre sträckor.

Vad lite era moppar drar. Jag kan köra typ 8 mil på en 6 literstank^^
Och då har jag ändå inte så mycket mer än en starkare sportsetup...
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Tycker inte du ska oroa dig, om man är ute och kör en hel dag med polarna så drar man lätt några mil och jag kan iaf säga att för min del blir det mycket "buskörning" också. Så bara ligga och puttra fram i 13mil ska nog inte vara några problem, tror inget kommer gå sönder men ha ändå med dig lite verktyg :)

Själv har jag alltid insexnyckel, tändstiftsnyckel, buntband och silvertejp med mig under sadeln :roll:

Edit :
Skåningens-handelsbod skrev: -körd du med rygga, ställ den hellre ner på scootergolvet än ha den på ryggen, vid krash kan den orsaka svåra skador.
Hur då? Jag har ramlat med och utan ryggsäck och kan säga att ryggan räddade min rygg från att inte bli totalt sönderriven (ramlade i 45km/h).


Sen tycker jag ni gör sån stor grej av det hela det är väl bara köra, vad som händer händer så är det med det :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

det om är det viktigaste är la typ att ta det lungt :)

pressa inte motorn
ha inget på ryggen ( tro mig när jag åkte varberg o tebacks då var det underbart att inte ha ngt på ryggen ! )
ha med dig lite extra saker som kan gå sönder som tift o så :)

fyll på med 2 t olja om inte blanda fullt sen tar du med dig en extra flaska bensin också
(ta typ en 2 liter eller ngt om det inte kmr till ngn mack bara )

sen VAD FAAN SKA DU GÖRA HÄR NERE !!
I LIVE HERE U KNOW ....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 553
Blev medlem: 21 maj 2009, 15:53
Ort: Göteborg

Inlägg av puttrish »

det du bör göra är att plugga ur röret ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

ktm_danielsson skrev:Tycker inte du ska oroa dig, om man är ute och kör en hel dag med polarna så drar man lätt några mil och jag kan iaf säga att för min del blir det mycket "buskörning" också. Så bara ligga och puttra fram i 13mil ska nog inte vara några problem, tror inget kommer gå sönder men ha ändå med dig lite verktyg :)

Själv har jag alltid insexnyckel, tändstiftsnyckel, buntband och silvertejp med mig under sadeln :roll:

Edit :
Skåningens-handelsbod skrev: -körd du med rygga, ställ den hellre ner på scootergolvet än ha den på ryggen, vid krash kan den orsaka svåra skador.
Hur då? Jag har ramlat med och utan ryggsäck och kan säga att ryggan räddade min rygg från att inte bli totalt sönderriven (ramlade i 45km/h).


Sen tycker jag ni gör sån stor grej av det hela det är väl bara köra, vad som händer händer så är det med det :)
Den kan vrida sig om du har otur och orsaka inre skador på organ, mm
plus att den kan knäcka din ryggrad om du har riktig djävla otur.
Dessutom, har du hårda föremål, som t.ex. oljeflaskor, ev verktyg, mm så "hjälper" dessa gärna till att försvåra skadorna. Det räcker med en drickaflaska för att orsaka kanske att något inre organ får sig en käftsmäll så du viker dig.
Senast redigerad av nippertippan den 5 juni 2011, 12:18, redigerad totalt 1 gånger.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

Skåningens-handelsbod skrev:
ktm_danielsson skrev:Tycker inte du ska oroa dig, om man är ute och kör en hel dag med polarna så drar man lätt några mil och jag kan iaf säga att för min del blir det mycket "buskörning" också. Så bara ligga och puttra fram i 13mil ska nog inte vara några problem, tror inget kommer gå sönder men ha ändå med dig lite verktyg :)

Själv har jag alltid insexnyckel, tändstiftsnyckel, buntband och silvertejp med mig under sadeln :roll:

Edit :
Skåningens-handelsbod skrev: -körd du med rygga, ställ den hellre ner på scootergolvet än ha den på ryggen, vid krash kan den orsaka svåra skador.
Hur då? Jag har ramlat med och utan ryggsäck och kan säga att ryggan räddade min rygg från att inte bli totalt sönderriven (ramlade i 45km/h).


Sen tycker jag ni gör sån stor grej av det hela det är väl bara köra, vad som händer händer så är det med det :)
Den kan vrida sig om du har otur och orsaka inre skador på organ, mm
plus att den kan knäcka din ryggrad om du har riktig djävla otur.
Dessutom, har du hårda föremål, som t.ex. oljeflaskor, ev verktyg, mm så "hjälper" dessa gärna till att försvåra skadorna
+1
jag har båda fötterna i MC regler ovs och detta stämmer ganska bra
hörde att snart kommer dem förbjuda vanliga ryggsäckar för dem gör för mycket skador på föraren om dem går i backen
vi alla tror inte den regeln kmr infalla då men det var en motion på SMC för ngn månad sen....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

willemedDERBIN skrev:det om är det viktigaste är la typ att ta det lungt :)

pressa inte motorn
ha inget på ryggen ( tro mig när jag åkte varberg o tebacks då var det underbart att inte ha ngt på ryggen ! )
ha med dig lite extra saker som kan gå sönder som tift o så :)

fyll på med 2 t olja om inte blanda fullt sen tar du med dig en extra flaska bensin också
(ta typ en 2 liter eller ngt om det inte kmr till ngn mack bara )

sen VAD FAAN SKA DU GÖRA HÄR NERE !!

I LIVE HERE U KNOW ....
jag ska till min kusin :) en extra bensinflaska blir det nog, för bensinmätaren funkar inte :/ och jag lär ju tanka direkt när jag ser en bensinstation ;)

tror det blir hela sadelboxen full och en extra ryggsäck mellan fötterna
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

jag lår nyss och sträckkörde min baotian 10 mil i typ 70 kmh enligt mätare och de va inga problem. de är nog bara att köra om den inte ha en tendens att jävlas?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Den funkar ju alltid som den ska, en gång gick gummit på tändhatten sönder, och en gång hade jag sprutat vatten på tändhatten så den och tänstiftet hade gåtg sönder när jag tvättade moppen :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

daveneos skrev:
willemedDERBIN skrev:det om är det viktigaste är la typ att ta det lungt :)

pressa inte motorn
ha inget på ryggen ( tro mig när jag åkte varberg o tebacks då var det underbart att inte ha ngt på ryggen ! )
ha med dig lite extra saker som kan gå sönder som tift o så :)

fyll på med 2 t olja om inte blanda fullt sen tar du med dig en extra flaska bensin också
(ta typ en 2 liter eller ngt om det inte kmr till ngn mack bara )

sen VAD FAAN SKA DU GÖRA HÄR NERE !!

I LIVE HERE U KNOW ....
jag ska till min kusin :) en extra bensinflaska blir det nog, för bensinmätaren funkar inte :/ och jag lär ju tanka direkt när jag ser en bensinstation ;)

tror det blir hela sadelboxen full och en extra ryggsäck mellan fötterna

men när ska du ner då ?
du får gärna höra av dig när du är här nere så det är juh roligt att träffa andra TSR are :)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

aa vart bor du då? i borås eller fritsla :D
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

haha de e redig pöjk(y'
Det enda jag tänker på när jag kör såpass långa sträckor (ganska ofta det händer) är att ha kläder efter väder, vattenflaska eller ngt liknande, tanka fullt innan, ta med extra tändstift+stiftnyckeln, extra säkringar samt pengar ifall man behöver tanka eller äta :)
Det enda jag märkt är att man får satans ont i röven efter ca 10 mil men så kör jag Derbi med ;) hitta jämna och fina varv att ligga på bara så klarar sig motorn finfint så länge du inte var varvar för högt, och att åka längre sträckor är bättre för motorn har jag hört än att köra korta så det är knappast farligt för motorn ;)
när du är framme är det däremot alltid bra att låta motorn varva ner på tomgång och ligga och puttra på tomgång några sekunder innan du stänger av :)
det enda jag brukar kolla innan jag drar iväg är att kedjan är spänd men eftersom du har variator är det nog inget du behöver kolla så det är bara att tanka, tuta och köra^^

EDIT: pissa är alltid bra att göra innan ;)
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

derbiofc skrev:haha de e redig pöjk(y'
Det enda jag tänker på när jag kör såpass långa sträckor (ganska ofta det händer) är att ha kläder efter väder, vattenflaska eller ngt liknande, tanka fullt innan, ta med extra tändstift+stiftnyckeln, extra säkringar samt pengar ifall man behöver tanka eller äta :)
Det enda jag märkt är att man får satans ont i röven efter ca 10 mil men så kör jag Derbi med ;) hitta jämna och fina varv att ligga på bara så klarar sig motorn finfint så länge du inte var varvar för högt, och att åka längre sträckor är bättre för motorn har jag hört än att köra korta så det är knappast farligt för motorn ;)
när du är framme är det däremot alltid bra att låta motorn varva ner på tomgång och ligga och puttra på tomgång några sekunder innan du stänger av :)
det enda jag brukar kolla innan jag drar iväg är att kedjan är spänd men eftersom du har variator är det nog inget du behöver kolla så det är bara att tanka, tuta och köra^^

EDIT: pissa är alltid bra att göra innan ;)
Varför ska man ha extra säkringar? helt onödigt då man kan kicka eller springa igång moppen utan... och säkringen går inte om inte något är fel så :=P
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

man behöver pengar till bensin och lite basic verktyg..

har iaf åkt i maxfart ca 5 mil idag utan problem ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

PoWeRKinG skrev:man behöver pengar till bensin och lite basic verktyg..

har iaf åkt i maxfart ca 5 mil idag utan problem ;)
men jag tror du har en liten mer trimmad motor än vad han har ;)
bara lite bättre starkare dvs ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

willemedDERBIN skrev:
PoWeRKinG skrev:man behöver pengar till bensin och lite basic verktyg..

har iaf åkt i maxfart ca 5 mil idag utan problem ;)
men jag tror du har en liten mer trimmad motor än vad han har ;)
bara lite bättre starkare dvs ;)
hans gör ca 70, min gör 85 ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

daveneos skrev:aa vart bor du då? i borås eller fritsla :D
jag bor i fristad ;)OCH i kinnarumma
du lär åka igenom fristad om du åker herrljunga /borås då lär du åka förbi där

sen bor jag i kinnarumma
det är likadant där att du åker genom där om du ska åka borås/fristla ;)

hahaha och om du vill så kan jag hänga med från Fristad till fritsla om du vill ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

PoWeRKinG skrev:
willemedDERBIN skrev:
PoWeRKinG skrev:man behöver pengar till bensin och lite basic verktyg..

har iaf åkt i maxfart ca 5 mil idag utan problem ;)
men jag tror du har en liten mer trimmad motor än vad han har ;)
bara lite bättre starkare dvs ;)
hans gör ca 70, min gör 85 ;)
som sagt ;)
lite starkare saker ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

willemedDERBIN skrev:
PoWeRKinG skrev:
willemedDERBIN skrev: men jag tror du har en liten mer trimmad motor än vad han har ;)
bara lite bättre starkare dvs ;)
hans gör ca 70, min gör 85 ;)
som sagt ;)
lite starkare saker ;)
ska du med på den där roadtrippen eller? :P jag ska iaf hänga med davenoes ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

ja vet la inte :)
jag bor här nere så kan la vise er runt :D
jag menar det är la trevligt att ängligen träffas eller ;O ?
och ni har juh vägen förbi och så så jag kan la hänga på !
men jag måste få min top + pakningar så jag kan sätta ihop derbin ;)
om inte så blir det lätt, epan :P
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

willemedDERBIN skrev:ja vet la inte :)
jag bor här nere så kan la vise er runt :D
jag menar det är la trevligt att ängligen träffas eller ;O ?
och ni har juh vägen förbi och så så jag kan la hänga på !
men jag måste få min top + pakningar så jag kan sätta ihop derbin ;)
om inte så blir det lätt, epan :P
beställ fort som fan då! ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

PoWeRKinG skrev:
willemedDERBIN skrev:ja vet la inte :)
jag bor här nere så kan la vise er runt :D
jag menar det är la trevligt att ängligen träffas eller ;O ?
och ni har juh vägen förbi och så så jag kan la hänga på !
men jag måste få min top + pakningar så jag kan sätta ihop derbin ;)
om inte så blir det lätt, epan :P
beställ fort som fan då! ;)
det ska vara beställt ;)

men när kmr ni då ?
för om jag har tur så får jag toppen på tisdag ...om inte torsdag !

när slutar ni ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

men då får ni allt hänga med på mina små vägar btw ;)

jag lovar ni kmr få en åk tur här i det borås !

kan la ta lita mc vägar om ni klarart !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

willemedDERBIN skrev:
PoWeRKinG skrev:
willemedDERBIN skrev:ja vet la inte :)
jag bor här nere så kan la vise er runt :D
jag menar det är la trevligt att ängligen träffas eller ;O ?
och ni har juh vägen förbi och så så jag kan la hänga på !
men jag måste få min top + pakningar så jag kan sätta ihop derbin ;)
om inte så blir det lätt, epan :P
beställ fort som fan då! ;)
det ska vara beställt ;)

men när kmr ni då ?
för om jag har tur så får jag toppen på tisdag ...om inte torsdag !

när slutar ni ?
vet inte när vi slutar men det är ett tag kvar :/ vet inte när roadtrippen är tyvärr :)
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

ja slutar den 15onde och jag går i täby så jag tror ni slutar runt där oxå
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Skriv svar