Det hela började i höstas när jag var ute och körde, så började den hosta misstända och tappade orken i ungerfär 5sek. men gick bra sen, men efter ungerfär 4km så hände samma sak igen, men då var jag hemma och skulle på semester dan efter så han inte skruva. men när jag kom hem gick den inte igång och det var olja i kylarväskan.
så jag skruva av toppen och både cylinder och kolv var fulla av repor, så jag beställe nya grejor (obs endast cylinder kolv och packningar)
detta: http://twostroke.se/product.asp?product=13168
så jag skruva ihopp moppen och han köra kanske 2km och då händer samma sak igen hostar, misständer, tappar ork och slutligen dör.
sen fick har jag inte fått igång den sen dess, jag har rengjort föggasaren och luftburken, bytt bränsle filter och bränsle, den har mycket bra komp och nytt tändstift, även bra menbran och tändstiftetet blir blöt. bytte också kylar väska. men så igår stratade den.
och gich jätte bra i ca 3km sen händer samma sak. den misständer, tappar ork och dör. den har inte strartat sen dess hellar. det är olja i kylar väskan igen,
är det toppen som är sne?
det är den 01:ans aerox med 04:ans eu motor som inte är trimad förutom blindtarmen som är igen svedsad.
välldigt tacksam för svar och hjälp