Aprilia med ditech(piaggiomotor)går ej fram vid pådragHJÄLP

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Aprilia med ditech(piaggiomotor)går ej fram vid pådragHJÄLP

Inlägg av VeilSide1337 »

Nu är det så att jag har en insprutningsmotor på min aprilia sr50 r factory injection. på siståne hände det att moppen började avgassmälla och det kom eld ur röret, sen efter att jag stängde av och bytte koppling som jag skulle göra så gick den inte igång förnst efter ca 5 timmar, så kunde jag varva max 5k varv, varvade jag mer så började det smälla och ha sig. jag lämnade in den på service och reparation, den är servad nu och den var reparerad, kom ut idag, då fungerade den och jag åkte runt, men sen efter ca 3 timmar så började allting igen och förra gången sa dom att min tändstift va "kortslutat" och dom stoppa i ett nytt. mopeden är gameboytrimmad, dragen vring, trimrör, koppling, vikter, ja allt sånt skit som jag fixat, den fungerar som den ska med min setup det vet jag, men eftersom att problemet uppstod idag igen efter 3 timmar så undrar jag vad det kan vara, det lär ju vara stiftet igen men ett stift kortslutas inte på 3 timmar liksom, så vad är det som kan få ett strift att kortsluta i detta fall isåfall? vore grymt med hjälp av någon kunnig med insprutningsmotorer. tack i förhand

PS: har tändspole nåt med det här att göra möjligtvist felet som kortslutar stiftet?
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

pröva med ett varmare stift
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Skriv svar