Jag tog jaktkort för några år sen, tror jag var tolv/elva då och i år fyller jag femton, så bara jag får tag i en bössa och lite mark att jaga på så ska jag väl nog börja jaga mer seriöst
Hittils jag bara varit med min styvmorfar och jagat fågel en gång, och så har jag varit med en kompis och skjutit råbock, den perfekta födelsedagspresenten
Har kvar min första hagelhylsa och hylsan från bockjakten
jakt och fiske är mina 2 största intressen. fjällfiske efter öring och röding tillsammans med harrfiske i piteälven är väl dom bästa fiskesituationerna jag kan tänka mig. jakt är kul i alla olika former, drev, vak, pyrsch (stavning?), ställande hund osv. jag jagar dock framförallt skogsfågel, älg, men det blir även lite rådjur, räv och dyl.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
jakt är jag inte mkt för, hade ändå inte fått vara med i jakt laget hemma för de blir lite små sura på en när man båålade förbi med zukan innne i skogen som tappat allt efter grenrör när de sitter på pass
fiska är däremot skit kul;) kör för de mesta insjö fiske hemmave men kan hända att man drar ut till havet med men inget som slår känslan med att slåss mot en gädda spelar inte nån roll om de är 2kg eller 7kg, lika roligt typ ändå
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd