Sida 1 av 1
Variator fel..
Postat: 30 maj 2011, 15:15
av FilleBrannmark
Hej, har en aerox 02, jag har satt på ett zx rör och 4,2g vikter, men efter ett tag när jag har kört så "låser sig" variatorn, den är slö i början men sen kommer den upp i varv, vad kan de vara för fel?
Postat: 30 maj 2011, 15:23
av jan-ee
för mjuka kopplingsfjädrar och för tunga vikter. funkar bäst för mig på 3.75 grams vikter
Postat: 30 maj 2011, 15:35
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:för mjuka kopplingsfjädrar och för tunga vikter. funkar bäst för mig på 3.75 grams vikter
vad är bäst och köpa då?, vikter eller kopplingsfjädrar?
Postat: 30 maj 2011, 16:15
av jan-ee
kopplingsfjädrar eftersom du redan har relativt lätta vikter. om du har original koppling så köp polinis fjädersats så är det bara o testa dig fram vilka fjädrar som du tycker mopeden går bäst med
Postat: 30 maj 2011, 16:20
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:kopplingsfjädrar eftersom du redan har relativt lätta vikter. om du har original koppling så köp polinis fjädersats så är det bara o testa dig fram vilka fjädrar som du tycker mopeden går bäst med
Ska jag ha två eller tre delad?
Postat: 30 maj 2011, 16:25
av jan-ee
FilleBrannmark skrev:jan-ee skrev:kopplingsfjädrar eftersom du redan har relativt lätta vikter. om du har original koppling så köp polinis fjädersats så är det bara o testa dig fram vilka fjädrar som du tycker mopeden går bäst med
Ska jag ha två eller tre delad?
3
Postat: 30 maj 2011, 16:27
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:FilleBrannmark skrev:jan-ee skrev:kopplingsfjädrar eftersom du redan har relativt lätta vikter. om du har original koppling så köp polinis fjädersats så är det bara o testa dig fram vilka fjädrar som du tycker mopeden går bäst med
Ska jag ha två eller tre delad?
3
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13051 ett sånt tredelad?
Postat: 30 maj 2011, 16:27
av jan-ee
japp

tror dem gula är starkast av dem så testa dem först

Postat: 30 maj 2011, 16:30
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:
japp

tror dem gula är starkast av dem så testa dem först

men jag har ju gula, dom fick jag med när jag köpte röret?
Postat: 30 maj 2011, 16:31
av jan-ee
jaha...
Postat: 30 maj 2011, 16:32
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:jaha...
vad troru då de kan vara?
Postat: 30 maj 2011, 16:34
av jan-ee
men det är inte säkert att dem är av polinis gula... :/ kan ju vara nåt annat märke. men hur reagerar moppen när du ska iväg från stillastående? blir det först lite segt dem första metrarna eller drar den iväg direkt med bra effekt?
Postat: 30 maj 2011, 16:42
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:men det är inte säkert att dem är av polinis gula... :/ kan ju vara nåt annat märke. men hur reagerar moppen när du ska iväg från stillastående? blir det först lite segt dem första metrarna eller drar den iväg direkt med bra effekt?
ja, den är skit slö i början typ 6-7 meter sen kmr den upp i varv och får bra effekt
Postat: 30 maj 2011, 17:27
av jan-ee
om men du behöver då starkare kopplingsfjädrar men vet inte vilka. jag kör med hebos blåa fjädrar men dem passar inte till original kopplingen + att jag spänt dem till max så är typ 100% hårdare än original fjädrarna
Postat: 30 maj 2011, 17:28
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:om men du behöver då starkare kopplingsfjädrar men vet inte vilka. jag kör med hebos blåa fjädrar men dem passar inte till original kopplingen + att jag spänt dem till max så är typ 100% hårdare än original fjädrarna
men äre lättats om jag byter vikter?
Postat: 30 maj 2011, 17:43
av levvan
som jag förstår det har du den här setupen:
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
om detta stämmer är det inte vikter eller fjädrar som är problemet.
förgasarinställningar?
är vringen borta?
Postat: 30 maj 2011, 18:10
av chifen
Flyttad till " 2T-S. Felsökning"
Postat: 30 maj 2011, 19:29
av FilleBrannmark
levvan skrev:som jag förstår det har du den här setupen:
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
om detta stämmer är det inte vikter eller fjädrar som är problemet.
förgasarinställningar?
är vringen borta?
äre att den får för mkt eller för lite?
Postat: 30 maj 2011, 19:34
av jan-ee
FilleBrannmark skrev:levvan skrev:som jag förstår det har du den här setupen:
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
om detta stämmer är det inte vikter eller fjädrar som är problemet.
förgasarinställningar?
är vringen borta?
äre att den får för mkt eller för lite?
testa skruva fram och tillbaka på luftskruven så märker du när den går bättre. men jag tror att den får för mycket luft. kolla även att stiftet är oboy brunt och inte vitt!
Postat: 30 maj 2011, 19:37
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:FilleBrannmark skrev:levvan skrev:som jag förstår det har du den här setupen:
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
om detta stämmer är det inte vikter eller fjädrar som är problemet.
förgasarinställningar?
är vringen borta?
äre att den får för mkt eller för lite?
testa skruva fram och tillbaka på luftskruven så märker du när den går bättre. men jag tror att den får för mycket luft. kolla även att stiftet är oboy brunt och inte vitt!
Okej, ska testa mig fram! =)
Postat: 30 maj 2011, 19:48
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:FilleBrannmark skrev:levvan skrev:som jag förstår det har du den här setupen:
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
om detta stämmer är det inte vikter eller fjädrar som är problemet.
förgasarinställningar?
är vringen borta?
äre att den får för mkt eller för lite?
testa skruva fram och tillbaka på luftskruven så märker du när den går bättre. men jag tror att den får för mycket luft. kolla även att stiftet är oboy brunt och inte vitt!
men vars sitter luftskruven?
Postat: 30 maj 2011, 19:51
av jan-ee
på sidan av förgasaren finns 2 skruvar där... en för tomgång och en är luftskruv. den nedre ska vara luftskruven.
Postat: 30 maj 2011, 19:53
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:på sidan av förgasaren finns 2 skruvar där... en för tomgång och en är luftskruv. den nedre ska vara luftskruven.
kommer man åt och reglera luftskruven när man har luftburken på?
Postat: 30 maj 2011, 19:57
av jan-ee
jo men kan var trångt med underkåpan på. skruvarna sitter på framsidan föresten av förgasaren

den för platt mejsel är luft skruv och den för stjärnmejsel är tomgångsskruven
Postat: 30 maj 2011, 20:00
av FilleBrannmark
jan-ee skrev:jo men kan var trångt med underkåpan på. skruvarna sitter på framsidan föresten av förgasaren

den för platt mejsel är luft skruv och den för stjärnmejsel är tomgångsskruven
Tack så mycket för alla tips! =), nu ska jag gå ut i garaget och testa mig fram! =)
Postat: 30 maj 2011, 20:25
av FilleBrannmark
FilleBrannmark skrev:jan-ee skrev:jo men kan var trångt med underkåpan på. skruvarna sitter på framsidan föresten av förgasaren

den för platt mejsel är luft skruv och den för stjärnmejsel är tomgångsskruven
Tack så mycket för alla tips! =), nu ska jag gå ut i garaget och testa mig fram! =)
de blir ingen skillnad...