Hur får man bort blå-eloxerad färg.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sötsomfan
Elmoped

Hur får man bort blå-eloxerad färg.

Inlägg av sötsomfan »

Tja, hur får jag bort den blåeloxerade färgen på min dopplerstötdämpare. Är det bara och slipa? Grovt/fint? Kan man finslipa den där lite hårda ytan också?

Iallafall, frågan är om man kan få bort färgen genom färgbortaggningsmedel only eller måste man slipa med grovt eller fint?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

slippapper :) jag använde 240 för min tempgivare iaf. 180 går också men du får ju ta finare och finare och avsluta hellst med autosol
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Inlägg av igorkim »

chifen skrev:slippapper :) jag använde 240 för min tempgivare iaf. 180 går också men du får ju ta finare och finare och avsluta hellst med autosol
Precis så! Den eloxerade färgen sitter inte så hårt. så de ä bara å slipa me nått fint papper..
Användarens profilbild
P0JKEN
F.D Moderator

Inlägg av P0JKEN »

igorkim skrev:
chifen skrev:slippapper :) jag använde 240 för min tempgivare iaf. 180 går också men du får ju ta finare och finare och avsluta hellst med autosol
Precis så! Den eloxerade färgen sitter inte så hårt. så de ä bara å slipa me nått fint papper..
Hehe det vete fan, All eloxering på min Doppler dämpare var ett helvete få bort. Jag åkte köpa ett helt nytt kitt til dremeln. Endast för slipning och lekte och polera.
Låst