hehe, jaa de undrar jag med:S drog om min polare som har den slöaste moppen som exesterar, så när vi stanade lite längre fram så sa han att de luktade bränd koppling, trodde först att han skämtade men sen så funderade jag lite på de, men asså jag märker inte att de slirar el något asså:S de händer ibland att jag inte får i 4:ans växel o så drar jag ut kopplingen och i med att 4:an inte e i så varvar den som fan, men de e bara för att jag inte trycker upp foten tillräkligt högt upp om man säger så. men jag vet inte, jag brukar inte dra ut kopplingen snabbt el något i den stilen, brukar faktist vara rädd om kopplingen, så hoppas de bara var som han var svartsjuk för att jag drog han rätt mycket HAHAbensinskalle skrev:hehe låter spännande, undrar vad du har haft för dej ^^ ..
iaf, du kan ju börja med o känna om den drar, slirar den bara så är den väl bränd, annars vet ja själv inte hur man ska veta xD
jo de krävs ju en ganska dum sak för att kopplingan ska bli bränd, ex dåligt instäld så den slirar mycke, ochdå kan den ju bli varm o bränna...DerbiDriver skrev:hehe, jaa de undrar jag med:S drog om min polare som har den slöaste moppen som exesterar, så när vi stanade lite längre fram så sa han att de luktade bränd koppling, trodde först att han skämtade men sen så funderade jag lite på de, men asså jag märker inte att de slirar el något asså:S de händer ibland att jag inte får i 4:ans växel o så drar jag ut kopplingen och i med att 4:an inte e i så varvar den som fan, men de e bara för att jag inte trycker upp foten tillräkligt högt upp om man säger så. men jag vet inte, jag brukar inte dra ut kopplingen snabbt el något i den stilen, brukar faktist vara rädd om kopplingen, så hoppas de bara var som han var svartsjuk för att jag drog han rätt mycket HAHAbensinskalle skrev:hehe låter spännande, undrar vad du har haft för dej ^^ ..
iaf, du kan ju börja med o känna om den drar, slirar den bara så är den väl bränd, annars vet ja själv inte hur man ska veta xD
Mvh DerbiDriver
HAHA jee precis, de e nog fel på min fot, de tror jag med HAHA men tackar så mycket, blev lite rädd där när han sa de bara men tackar så mycketbensinskalle skrev:jo de krävs ju en ganska dum sak för att kopplingan ska bli bränd, ex dåligt instäld så den slirar mycke, ochdå kan den ju bli varm o bränna...DerbiDriver skrev:hehe, jaa de undrar jag med:S drog om min polare som har den slöaste moppen som exesterar, så när vi stanade lite längre fram så sa han att de luktade bränd koppling, trodde först att han skämtade men sen så funderade jag lite på de, men asså jag märker inte att de slirar el något asså:S de händer ibland att jag inte får i 4:ans växel o så drar jag ut kopplingen och i med att 4:an inte e i så varvar den som fan, men de e bara för att jag inte trycker upp foten tillräkligt högt upp om man säger så. men jag vet inte, jag brukar inte dra ut kopplingen snabbt el något i den stilen, brukar faktist vara rädd om kopplingen, så hoppas de bara var som han var svartsjuk för att jag drog han rätt mycket HAHAbensinskalle skrev:hehe låter spännande, undrar vad du har haft för dej ^^ ..
Mvh DerbiDriver
men har svårt att tro att den är bränd, då skulle de nomärkas, och går de att köra så är de ju inge problem
växla kan du ju göra utan koppling xD ^^ , du har ju sekventiell låda..., så de är 100 % din fot som är bekymmret, om den inte är omöjlig att lägga i trots att du trycker som f.n
de är egentligen inte friläge, bara mellanrummet mellan växlarna, dock så har ja hört att de åtminstone ska finnas mellan 5 o 6, men inte 4 o 5, ja tror inte de finns överhuvudtaget, bara mellan 1 o 2 ^^Pavek skrev:vad jag vet finns det frläge mellan 4-5 och 5-6 fast man måste trycka jävligt löst för att den ska hoppa dit, iaf på Derbi