Sida 1 av 2
ny förgasare
Postat: 26 maj 2011, 20:24
av fredde0202
tjena!, funderar på att köpa en ny förgasare till min spf 2, det sitter en polini sport 70cc på och behöver en lite större förgasare men jag har kollat på dellortos PHGB förgasare och Barikits PWK förgasare. Jag ska köpa 19/21mm och vilken av de här förgasarna passar bäst till min moppe och vilken storlek?.
Postat: 26 maj 2011, 20:38
av Eddipojken
Desto större desto bättre

skulle jag vara du så skulle jag köpa PWK 21mm eller större
Sj så kör jag 28mm på 70cc streetrace

funkar finemang

Postat: 26 maj 2011, 20:40
av fredde0202
okej, tack!.
Re: ny förgasare
Postat: 26 maj 2011, 20:42
av aerox1995
fredde0202 skrev:tjena!, funderar på att köpa en ny förgasare till min spf 2, det sitter en polini sport 70cc på och behöver en lite större förgasare men jag har kollat på dellortos PHGB förgasare och Barikits PWK förgasare. Jag ska köpa 19/21mm och vilken av de här förgasarna passar bäst till min moppe och vilken storlek?.
över 21mm är överdrivet till en sport cylinder. Jag rekomenderar att du köper en 19mm, de räcker gott o väl!
Postat: 26 maj 2011, 20:44
av aerox1995
Eddipojken skrev:Desto större desto bättre

skulle jag vara du så skulle jag köpa PWK 21mm eller större
Sj så kör jag 28mm på 70cc streetrace

funkar finemang

det du menar är att han lika väl skulle kunna kör på en 32mm med sport cyllinder? 28mm på streetrace, fint....
Postat: 26 maj 2011, 20:45
av Eddipojken
aerox1995 skrev:Eddipojken skrev:Desto större desto bättre

skulle jag vara du så skulle jag köpa PWK 21mm eller större
Sj så kör jag 28mm på 70cc streetrace

funkar finemang

28mm på streetrace haha
Funkar skit bra

lovar
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra

kan göra en film ngn vacker dag

Postat: 26 maj 2011, 20:46
av levvan
vafan, jag har ju keihin pwk 34 på min sport gjutjärncylle;) funkar finemang med 160munstycke och utan luftfilter!
Postat: 26 maj 2011, 20:46
av aerox1995
Eddipojken skrev:aerox1995 skrev:Eddipojken skrev:Desto större desto bättre

skulle jag vara du så skulle jag köpa PWK 21mm eller större
Sj så kör jag 28mm på 70cc streetrace

funkar finemang

28mm på streetrace haha
Funkar skit bra

lovar
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra

kan göra en film ngn vacker dag

den skulle gå lika bra med 19-21mm

Postat: 26 maj 2011, 20:47
av levvan
Eddipojken skrev:aerox1995 skrev:Eddipojken skrev:Desto större desto bättre

skulle jag vara du så skulle jag köpa PWK 21mm eller större
Sj så kör jag 28mm på 70cc streetrace

funkar finemang

28mm på streetrace haha
Funkar skit bra

lovar
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra

kan göra en film ngn vacker dag

Toppfart? ;D
Postat: 26 maj 2011, 20:47
av Eddipojken
aerox1995 skrev:Eddipojken skrev:aerox1995 skrev:
28mm på streetrace haha
Funkar skit bra

lovar
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra

kan göra en film ngn vacker dag

den skulle gå lika bra med 19-21mm

Inte lika

för då blir det sämre luftflöde

Funderar faktiskt tillochmed byta till 34mm

Postat: 26 maj 2011, 20:48
av Eddipojken
levvan skrev:vafan, jag har ju keihin pwk 34 på min sport gjutjärncylle;) funkar finemang med 160munstycke och utan luftfilter!
Erkänn

går fan skit bra ju

Själv kör man på nylonstrumpa nu

Postat: 26 maj 2011, 20:48
av aerox1995
levvan skrev:vafan, jag har ju keihin pwk 34 på min sport gjutjärncylle;) funkar finemang med 160munstycke och utan luftfilter!
hahah !

själv kör jag på barkit 34mm på min urborrade org cylinder med c30 rör, går kanon, låter gött när han blöddrar med 170 munstycket

Postat: 26 maj 2011, 20:49
av Eddipojken
levvan skrev:Eddipojken skrev:aerox1995 skrev:
28mm på streetrace haha
Funkar skit bra

lovar
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra

kan göra en film ngn vacker dag

Toppfart? ;D
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
Postat: 26 maj 2011, 20:51
av aerox1995
Eddipojken skrev:levvan skrev:Eddipojken skrev:
Funkar skit bra

lovar
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra

kan göra en film ngn vacker dag

Toppfart? ;D
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
bullshit streetrace med zx - 110km/h
Postat: 26 maj 2011, 20:52
av Eddipojken
aerox1995 skrev:Eddipojken skrev:levvan skrev:
Toppfart? ;D
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
bullshit streetrace med zx - 110km/h
Som sagt, ska göra en film en vacker dag

ska ni få se om jag snackar bullshit eller inte

Postat: 26 maj 2011, 20:53
av aerox1995
Eddipojken skrev:aerox1995 skrev:Eddipojken skrev:
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
bullshit streetrace med zx - 110km/h
Som sagt, ska göra en film en vacker dag

ska ni få se om jag snackar bullshit eller inte

haha visst det skulle jag göra vilja se

Postat: 26 maj 2011, 21:12
av 2stroke
Wtf?
28mm och 32mm på 70cc Sport?
C30 på Originalcylinder?
Vad i helskotta pysslar ni med?
110 med Streetrace och ZX? LOL
Postat: 26 maj 2011, 21:12
av andersjohansson93
Eddipojken skrev:levvan skrev:Eddipojken skrev:
Funkar skit bra

lovar
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra

kan göra en film ngn vacker dag

Toppfart? ;D
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
mytarN
Fattar du hur jävla mycke onödig soppa du förlorar på att ha så stort munstycke och förgasare? Du skall ha 17,5 eller 19mm till streetrace, 28 mm ska du ha till hyper cyindrar och inget annat. Dessutom att du kommer upp i 110 med det är rent skitsnack. Den cylindern klarar inte av det, speciellt inte med zx som är lågvarvigt.
Postat: 26 maj 2011, 21:14
av andersjohansson93
[quote="2stroke"]Wtf?
28mm och 32mm på 70cc Sport?
C30 på Originalcylinder?
Vad i helskotta pysslar ni med?
110 med Streetrace och ZX? LOL[/quote
haha dem andra driver med han lite bara

Postat: 26 maj 2011, 21:15
av Eddipojken
andersjohansson93 skrev:Eddipojken skrev:levvan skrev:
Toppfart? ;D
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
mytarN
Fattar du hur jävla mycke onödig soppa du förlorar på att ha så stort munstycke och förgasare? Du skall ha 17,5 eller 19mm till streetrace, 28 mm ska du ha till hyper cyindrar och inget annat. Dessutom att du kommer upp i 110 med det är rent skitsnack. Den cylindern klarar inte av det, speciellt inte med zx som är lågvarvigt.
Säger du det så

tro ni vad ni vill

tycker ni jag snackar skit så tyck de då
28mm funkar utmärkt

Postat: 26 maj 2011, 21:16
av andersjohansson93
Mät upp med gps och filma samtidigt om du nu har rätt

Postat: 26 maj 2011, 21:17
av Eddipojken
andersjohansson93 skrev:Mät upp med gps och filma samtidigt om du nu har rätt

Jag har ju sagt att jag ska göra de

Måndag typ ska jag göra de

Postat: 26 maj 2011, 21:17
av andersjohansson93
bra!

Postat: 26 maj 2011, 21:17
av aerox1995
Eddipojken skrev:andersjohansson93 skrev:Eddipojken skrev:
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
mytarN
Fattar du hur jävla mycke onödig soppa du förlorar på att ha så stort munstycke och förgasare? Du skall ha 17,5 eller 19mm till streetrace, 28 mm ska du ha till hyper cyindrar och inget annat. Dessutom att du kommer upp i 110 med det är rent skitsnack. Den cylindern klarar inte av det, speciellt inte med zx som är lågvarvigt.
Säger du det så

tro ni vad ni vill

tycker ni jag snackar skit så tyck de då
28mm funkar utmärkt

haha häll ut din bensin och den kommer gå ännu fortare

Postat: 26 maj 2011, 21:18
av Eddipojken
aerox1995 skrev:Eddipojken skrev:andersjohansson93 skrev:
mytarN
Fattar du hur jävla mycke onödig soppa du förlorar på att ha så stort munstycke och förgasare? Du skall ha 17,5 eller 19mm till streetrace, 28 mm ska du ha till hyper cyindrar och inget annat. Dessutom att du kommer upp i 110 med det är rent skitsnack. Den cylindern klarar inte av det, speciellt inte med zx som är lågvarvigt.
Säger du det så

tro ni vad ni vill

tycker ni jag snackar skit så tyck de då
28mm funkar utmärkt

haha häll ut din bensin och den kommer gå ännu fortare

idiot -.-
Postat: 26 maj 2011, 21:36
av ml65
Visst går det lira på hur stora förgasare som hälst , Men sen så finns det jö andra saker som stryper flödet ,
dock är 19mm ganska optimalt för sport på scooter.
Postat: 26 maj 2011, 21:44
av antis
Om du inte köpt en förgasare än så har jag en Stage6 PWK R/T 24mm med 4 st munstyckes och mallosi luftfilter för 800kr. Kostar ca 1500kr+ nytt
Körde jag min pgo med polini sport. Lira fint bara man ställer in den bra:)
Postat: 26 maj 2011, 22:08
av 2stroke
andersjohansson93 skrev:2stroke skrev:Wtf?
28mm och 32mm på 70cc Sport?
C30 på Originalcylinder?
Vad i helskotta pysslar ni med?
110 med Streetrace och ZX? LOL[/quote
haha dem andra driver med han lite bara

Tänkte väl, fick nästan en hjärtattack

Postat: 26 maj 2011, 22:14
av jarken
min yamaha rrx ltd gör typ 125MPH(!!!!!) med 21.3mm förgasare och luftkyld cylinder!!!1 xPxE
Tror att den 21mm blir bra för dig. En större ger bara onödiga bensin kostnader,
Postat: 26 maj 2011, 22:18
av PK
själv kör jag en boatian 4-takt med
original 50cc
53mm förgasar lite slipad för mer luft
utan avgasrör för att det blir bättre avgasflöde då
limmat ihop variatorn för bättre acc
blandat i 75% vatten i bensinen för då drar den inte lika mkt bensin.
den gör ca 850km/h mätt upp själv med gps på motorväg.....
det borde väll stämma? större desto bättre antar jag?

Postat: 26 maj 2011, 22:20
av xoel96
Vet inte om någon har skrivit det
men komihåg me munstycket (helt galet viktigt)
Annars skär den ju sig som du säkert vet, min polare hade satt ny kubik, samt rör och fögg, han kör lite och hade glömt munstycket, in på motorservice i 1månad =/ Aja lycka till iallafall

Postat: 26 maj 2011, 22:20
av Eddipojken
PoWeRKinG skrev:själv kör jag en boatian 4-takt med
original 50cc
53mm förgasar lite slipad för mer luft
utan avgasrör för att det blir bättre avgasflöde då
limmat ihop variatorn för bättre acc
blandat i 75% vatten i bensinen för då drar den inte lika mkt bensin.
den gör ca 850km/h mätt upp själv med gps på motorväg.....
det borde väll stämma? större desto bättre antar jag?

Skit kul.
Jag tvingade ingen att tro på mig?
Jag sa bara sanningen, tror ni att jag myttar? visst, tro det då.
Ni ville ha så mycket bevis? Visst, jag filmar nästa vecka.
Drar bara onödigt mycket bensin? mina kostnader inte era.
Postat: 26 maj 2011, 22:22
av somlow
kör med 19mm till sport setup, jag kör det på min speedy och det fungerar utmärkt !

allt annat blir bara overkill som är större än 19-21 men 19 fungerar bäst
Postat: 26 maj 2011, 22:39
av fredde0202
xoel96 skrev:Vet inte om någon har skrivit det
men komihåg me munstycket (helt galet viktigt)
Annars skär den ju sig som du säkert vet, min polare hade satt ny kubik, samt rör och fögg, han kör lite och hade glömt munstycket, in på motorservice i 1månad =/ Aja lycka till iallafall

men han hade väl bara fel munstycke? elr körde han utan ? -_-
Postat: 26 maj 2011, 22:40
av fredde0202
PoWeRKinG skrev:själv kör jag en boatian 4-takt med
original 50cc
53mm förgasar lite slipad för mer luft
utan avgasrör för att det blir bättre avgasflöde då
limmat ihop variatorn för bättre acc
blandat i 75% vatten i bensinen för då drar den inte lika mkt bensin.
den gör ca 850km/h mätt upp själv med gps på motorväg.....
det borde väll stämma? större desto bättre antar jag?

HAHHAHAHAHAHAHHAHA!!!!