Tjena Tjena ! har en fråga!
Min cross har värme nypit körde för långt på för höga varv och tänkte fråga är det nödvändigt att byta kolv den har inte gått speciellt långt.
och crossen startade igen efter och gick som innan bara att den har dåligt komp.
så skulle det räcka att byta kolvringar? För dem lär lär vara slut efter nypet?
indeed, de e la bara å öppna å kolla, så svårt e de la inte? sen är de ju bara och bedöma själv hurvida det behövs eller inte... starta trådar om sånt, tror inte att det är så väldans många här som vet vad dom pratar om längre =/
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
jo jag vet nog vad jag pratar om om du syftar på mig :P
men ja öppnar upp i morgon men efter som den startade efter och startar nu så kan den ju inte tagit så mycket stryk? eller vad tror du?
yzdude skrev:jo jag vet nog vad jag pratar om om du syftar på mig
men ja öppnar upp i morgon men efter som den startade efter och startar nu så kan den ju inte tagit så mycket stryk? eller vad tror du?
syftar absolut inte på dig, bara det att du inte ska lita på alla svaren man får här längre nä jag tror inte heller att de har tagit någon stryk överhuvudtaget, men om man är osäker så är det bäst att kolla upp det, tar ju bara en förmiddag
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Jag har sett motorer starta trots att *allt* i dom varit slutkört, så det är tyvärr inget man kan gå efter. Öppna och inspektera, det är det enda säkra.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.