Sida 1 av 1

aerox går inte rent.

Postat: 22 maj 2011, 21:52
av D3nnis
tja. har nyss köpt en aerox som inte går rent. den går igång efter några kickar om man använder choken men om man släpper choken så lägger den av och den lägger även av om jag gasar. men ibland kan jag gasa så rullar jag kanske 4 eller 5 meter så dör den? vad kan vara felet? :o

Postat: 22 maj 2011, 22:07
av Danne
hur ser elektroden på tändstiftet ut? verkar vara felbestyckad förgasare.

Postat: 22 maj 2011, 22:10
av D3nnis
Born2Ride skrev:hur ser elektroden på tändstiftet ut? verkar vara felbestyckad förgasare.
jadu vet inte riktigt. mend e ända som sitter på är ett trimm rör.
och jag prov körde moppen för 2 dagar sen och kunde lätt köra 200 meter utan att något hände då iaf. btw kand e vara gammal bensin?

Postat: 22 maj 2011, 22:13
av Danne
D3nnis skrev:
Born2Ride skrev:hur ser elektroden på tändstiftet ut? verkar vara felbestyckad förgasare.
jadu vet inte riktigt. mend e ända som sitter på är ett trimm rör.
och jag prov körde moppen för 2 dagar sen och kunde lätt köra 200 meter utan att något hände då iaf. btw kand e vara gammal bensin?
mycket möjligt ev. skit i förgasaren, men börja med att kolla elektroden på tändstiftet.
vitt/grått = snålt bestyckad
gyllenbrunt/o'boy brunt = perfekt bestyckad
svart/kladdigt = tok för stort munstycke

Postat: 22 maj 2011, 22:14
av D3nnis
Born2Ride skrev:
D3nnis skrev:
Born2Ride skrev:hur ser elektroden på tändstiftet ut? verkar vara felbestyckad förgasare.
jadu vet inte riktigt. mend e ända som sitter på är ett trimm rör.
och jag prov körde moppen för 2 dagar sen och kunde lätt köra 200 meter utan att något hände då iaf. btw kand e vara gammal bensin?
mycket möjligt ev. skit i förgasaren, men börja med att kolla elektroden på tändstiftet.
vitt/grått = snålt bestyckad
gyllenbrunt/o'boy brunt = perfekt bestyckad
svart/kladdigt = tok för stort munstycke
okej. vet iaf att de är orginal allt förutom röret.

Postat: 22 maj 2011, 22:36
av Aerox_Isse
kolla vilket munstycke som sitter i :)

Postat: 22 maj 2011, 22:37
av D3nnis
Aerox_Isse skrev:kolla vilket munstycke som sitter i :)
orginal :)

Postat: 22 maj 2011, 22:40
av Danne
D3nnis skrev:
Aerox_Isse skrev:kolla vilket munstycke som sitter i :)
orginal :)
då är det antagligen för litet, man bestyckar en förgasare när man sätter på effektrör eller dylik ;)

Postat: 22 maj 2011, 22:41
av Aerox_Isse
D3nnis skrev:
Aerox_Isse skrev:kolla vilket munstycke som sitter i :)
orginal :)
kanske det som är problemet då, om du har effektrör så ska man byta upp sig! :wink:

Postat: 22 maj 2011, 22:43
av D3nnis
Aerox_Isse skrev:
D3nnis skrev:
Aerox_Isse skrev:kolla vilket munstycke som sitter i :)
orginal :)
kanske det som är problemet då, om du har effektrör så ska man byta upp sig! :wink:
nej är gansak hundra på att de inte är de. efter som den går i mellan åt och lägger av. :(

Postat: 23 maj 2011, 21:08
av D3nnis
hej igen . har meckat hela dagen med moppen bytt munstycken och allting. jag får den att gå bra men när den kommer upp i ca 30km/h så dör den vet inte om den får för mycket bensin men iaf de spelar ingen roll vilket munstycke jag har det är samma sak ändå? :?