Sida 1 av 1

ska jag trimma dtn?

Postat: 19 maj 2011, 17:20
av moppenissen96
Jag har rivit min dt50mx , cylindern var kass så då tänkte jag , ska jag köpa org cylinder på 1 hkr eller en arisal 70 cc , jag är lite rädd för att åka fast men kan man montera blackbox så de inte märker så mycket? hur tråkigt som helst med org för den går as slött då

Re: ska jag trimma dtn?

Postat: 19 maj 2011, 17:29
av xytoo
samueljohansson96 skrev:Jag har rivit min dt50mx , cylindern var kass så då tänkte jag , ska jag köpa org cylinder på 1 hkr eller en arisal 70 cc , jag är lite rädd för att åka fast men kan man montera blackbox så de inte märker så mycket? hur tråkigt som helst med org för den går as slött då
Köper du 70cc arsial så måste du byta förgasare :/ men där blir mycket bättre drag med 70cc det kan jag lova, nästan ingen mening att ha blackbox för dom flästa poliser märker det :/

Postat: 19 maj 2011, 17:38
av moppenissen96
haha man kan ju säga att den är gammal också om den går jävligt hackigt med blackbox:D:D:D :D

Postat: 19 maj 2011, 17:43
av PipaZ
Äru rädd för att åka fast så kör inte trimmat.

Postat: 19 maj 2011, 17:58
av xytoo
samueljohansson96 skrev:haha man kan ju säga att den är gammal också om den går jävligt hackigt med blackbox:D:D:D :D
Aa men tror inte dom går på de, men dom kanske gör de (a'

Postat: 20 maj 2011, 11:12
av philip95
Om du kör lugnt och håller dig till reglerna så brukar dom inte bry sig sålänge de inte är moppe razzia, men då kan du ju skita i att köra under den tiden :P

Postat: 20 maj 2011, 13:31
av Mxabbe
Det finns ju 5,5 hästars det går ju få upp en dt i 65-70 med en sådan!:D

Postat: 20 maj 2011, 13:46
av a6lex
Mxabbe skrev:Det finns ju 5,5 hästars det går ju få upp en dt i 65-70 med en sådan!:D
Han åker ju inte dit mer om han köper en 70cc, o han får ju ganska mycket mer kraft då ;)

Postat: 20 maj 2011, 13:49
av puchmogge
tycker du om att skruva och byta koppling och lager flera gånger om åren så köp 70 det gjorde jag :)

Postat: 20 maj 2011, 13:50
av a6lex
puchmogge skrev:tycker du om att skruva och byta koppling och lager flera gånger om åren så köp 70 det gjorde jag :)
Så länge du inte har racing behöver du ju inte byta lager o koppling :?
Om man nu inte ligger o slirar förstås

Postat: 20 maj 2011, 13:56
av Mxabbe
a6lex skrev:
Mxabbe skrev:Det finns ju 5,5 hästars det går ju få upp en dt i 65-70 med en sådan!:D
Han åker ju inte dit mer om han köper en 70cc, o han får ju ganska mycket mer kraft då ;)
men han slipper lägga pengar på förgasare och en 5,5a kostar typ 500kr:P