Sida 1 av 1

PGO T-rex börja stunta lite frågor ang drivningen.

Postat: 18 maj 2011, 17:32
av najkan
Kan börja med min setup:
Airsal 70 Sport
Hemmagjort Insug, 19mm förgasare med stage6 sportluftfilter
Carboon Reeds
Stage6 CDI
Malossi X-kevlar Rem
Orginal Tryckfjäder
4,5g vikter
Svarta 1500 RPM Kopplingsfjädrar
Gianelli (Next) Lågvarvigt rör
Orginal koppling, variator

Frågan är hur jag ska ställa in drivningen bäst för stunting? Tex lätta eller tunga vikter? Hårda eller mjuka fjädrar osv.. Alltid undrat över om man ska köra med hårda eller mjuka fjädrar samt vikter lätta eller hårda? :S

Postat: 18 maj 2011, 17:47
av ktm_danielsson
Ut och träna istället för att fjanta runt med vikter och skit. Lovar dig att träning hjälper mer ;)

Postat: 18 maj 2011, 18:34
av rideapgo
ktm_danielsson skrev:Ut och träna istället för att fjanta runt med vikter och skit. Lovar dig att träning hjälper mer ;)
och det är billigare :)

Postat: 18 maj 2011, 18:38
av ktm_danielsson
rideapgo skrev:
ktm_danielsson skrev:Ut och träna istället för att fjanta runt med vikter och skit. Lovar dig att träning hjälper mer ;)
och det är billigare :)
Nej.. bensin kostar mycket mer ju :p

Postat: 18 maj 2011, 18:40
av rideapgo
nej tyst nu....

Postat: 18 maj 2011, 20:18
av najkan
Haha någon som vet eller? :P För stunting hårda eller mjuka tryckfjädrar, lätta eller tunga vikter? :P

Postat: 18 maj 2011, 20:42
av rideapgo
http://twostrokerider.se/guider/18
Kolla någon guide eftersom ingen visste.

Postat: 18 maj 2011, 20:45
av rideapgo
Ursäkta dubbelpost!
Testa lätta vikter och hårdare tryckfjäder

Postat: 18 maj 2011, 20:48
av najkan
rideapgo skrev:http://twostrokerider.se/guider/18
Kolla någon guide eftersom ingen visste.
Tack så mycket :)

Postat: 18 maj 2011, 21:23
av najkan
rideapgo skrev:Ursäkta dubbelpost!
Testa lätta vikter och hårdare tryckfjäder
Hårdare? Damn jag som satt i orginal igen igår :/

Postat: 18 maj 2011, 21:24
av ktm_danielsson
najkan skrev:
rideapgo skrev:Ursäkta dubbelpost!
Testa lätta vikter och hårdare tryckfjäder
Hårdare? Damn jag som satt i orginal igen igår :/
Kopplingsfjädrar kan du däremot byta till lite hårdare, tryckfjädern är onödig ifall du inte trimmar lite värre.

Postat: 18 maj 2011, 21:27
av najkan
ktm_danielsson skrev:
najkan skrev:
rideapgo skrev:Ursäkta dubbelpost!
Testa lätta vikter och hårdare tryckfjäder
Hårdare? Damn jag som satt i orginal igen igår :/
Kopplingsfjädrar kan du däremot byta till lite hårdare, tryckfjädern är onödig ifall du inte trimmar lite värre.
Köpte Naruku setet med kopplingsfjädrar vilket innehöll 1000 rpm 1500 rpm och 2000 rpm jag kör med 1500 så det borde väll duga? :S Tycker iaf det räcker den går ju bra iaf

Postat: 18 maj 2011, 21:39
av moppepojk26
välj sj och prova ist för att sitta här och fråga ? ^^

Postat: 18 maj 2011, 21:40
av najkan
moppepojk26 skrev:välj sj och prova ist för att sitta här och fråga ? ^^
Ja men är ju mycket lättare om folk kan dela med sig av egna erfarenheter så man har något att gå från :)

Postat: 18 maj 2011, 21:43
av moppepojk26
najkan skrev:
moppepojk26 skrev:välj sj och prova ist för att sitta här och fråga ? ^^
Ja men är ju mycket lättare om folk kan dela med sig av egna erfarenheter så man har något att gå från :)
ja kanske men alla tycker olika hur mke den ska varva och sånt bäst är att prova olika och känna :)