Sida 1 av 1

trimma Yamaha DT50X -09

Postat: 14 maj 2011, 13:21
av eminemin
Hej, har en kompis som vill trimma sin Yamaha DT50X -09:a, men vi har ingen aning hur man kan trimma den. Någon som vet?


//Tack på förhand

Postat: 14 maj 2011, 13:39
av ValoPallo
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=852&

Här är en lista på strypningar, längst ner är DT's stypningar, det sitter en plugg i delningen av kröken (vettefasen var det är :P), CDI'n är strypt, du kan dreva om, EGR vet jag ingenting om, och så kan du ta bort luftburken, men det vet jag inte heller nånting om.

Sen kan du lägga på effektrör( Turbokit, Metrakit, Gianelli... etc), byta cylinder, sportluftfilter med mera, om ni vill köra riktigt fort (Not reccomended, lol)

Till exempel: Jag ska dra pluggen och dreva ner lite, så får jag rejält med acc och en toppfart på runt 60

Postat: 15 maj 2011, 16:51
av 2stroke4ever
plugga ur org röret (sitter i delningen, slipa bort svetslopporna). Byt munstycke i förgasaren till ca 98

Postat: 15 maj 2011, 17:01
av pontusm
Ta Bort Pluggen som sitter vid delningen vid Kröken, den sitter fast i 2-3 svetsloppor som du kan fila ner, men snabbast är med vinkel slip! Min DT 05 fick ett grymt acc och den gick runt 90! Lycka Till

Postat: 15 maj 2011, 20:21
av ZX
på mätarn ja.. ^^

Postat: 17 maj 2011, 22:09
av Niklasanderson98
Såga bort blindtarmen och sen svetsa igen det :)

Postat: 17 maj 2011, 22:10
av 2stroke4ever
Niklasanderson98 skrev:Såga bort blindtarmen och sen svetsa igen det :)
finns ingen blindtarm på AM6, chansa inte.

Postat: 17 maj 2011, 22:16
av Niklasanderson98
Nehepp köp trimmrör då :)

Postat: 31 juli 2013, 22:14
av dt50#2
ValoPallo skrev:http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=852&

Här är en lista på strypningar, längst ner är DT's stypningar, det sitter en plugg i delningen av kröken (vettefasen var det är :P), CDI'n är strypt, du kan dreva om, EGR vet jag ingenting om, och så kan du ta bort luftburken, men det vet jag inte heller nånting om.

Sen kan du lägga på effektrör( Turbokit, Metrakit, Gianelli... etc), byta cylinder, sportluftfilter med mera, om ni vill köra riktigt fort (Not reccomended, lol)

Till exempel: Jag ska dra pluggen och dreva ner lite, så får jag rejält med acc och en toppfart på runt 60
vad drevade du till?

Postat: 31 juli 2013, 22:36
av FreZz
dt50#2 skrev:
ValoPallo skrev:http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=852&

Här är en lista på strypningar, längst ner är DT's stypningar, det sitter en plugg i delningen av kröken (vettefasen var det är :P), CDI'n är strypt, du kan dreva om, EGR vet jag ingenting om, och så kan du ta bort luftburken, men det vet jag inte heller nånting om.

Sen kan du lägga på effektrör( Turbokit, Metrakit, Gianelli... etc), byta cylinder, sportluftfilter med mera, om ni vill köra riktigt fort (Not reccomended, lol)

Till exempel: Jag ska dra pluggen och dreva ner lite, så får jag rejält med acc och en toppfart på runt 60
vad drevade du till?
snyggt att posta i en 2 år gammal tråd :roll:

dreva 11-48/50 så kommer du bli nöjd