Hejsan har en aerox 06 med ett lågvarvigt trimrör på och det är så jävla dåligt acc på den asså. Den segar som fan till runt 20km/h och sen drar den som fan till runt 60-65km/h.
Börjar bli trött när man står vid stopplikt och den segar som ett djur.
Vad ska jag göra?
Tack!
Senast redigerad av Nickarn den 16 maj 2011, 19:31, redigerad totalt 1 gånger.
Born2Ride skrev:Den som sa att original vikterna på en aerox är 7g är helt ute och cyklar, original så har du 5,5g vikter, byt ner dig till 4,0-4,5g.
Mina original vägde runt 6-7g iaf.
Mycket möjligt men det var knappast original vikterna, vikten på aerox motorerna är desamma.
Sen att den inte drar iväg förän 20 km/h kan ju vara att du har ändrat effektkurvan med effektrör.
Born2Ride skrev:Den som sa att original vikterna på en aerox är 7g är helt ute och cyklar, original så har du 5,5g vikter, byt ner dig till 4,0-4,5g.
Mina original vägde runt 6-7g iaf.
Mycket möjligt men det var knappast original vikterna, vikten på aerox motorerna är desamma.
Sen att den inte drar iväg förän 20 km/h kan ju vara att du har ändrat effektkurvan med effektrör.
Jo men jag har ju ändrat efektkurvan om jag satt på ett effektrör såklart + att det var ett lågvarvigt. Men efter byte av vikter borde det väll funka?
Men äre inte 5,5g som äe orginal? så om jag byter ner till 4,5 som någon sa ovanstående så borde det funka
5.5 är orginal och testa 4 grams vikter och släng på lite störr munstycke (62 är orginal) och sen kan du ju ta lite hårdare kopplingsfjädrar, dra även v-ringen
aeroxleoZX skrev:5.5 är orginal och testa 4 grams vikter och släng på lite störr munstycke (62 är orginal) och sen kan du ju ta lite hårdare kopplingsfjädrar, dra även v-ringen
vf ska jag dra v-ringen för när jag bara vill ha moppen inte ska dra efter 20 km/h läs innan dude.
Eller vaddå jag måste väll inte byta munstycke efter byte av vikter?
kolla om du har trim rör vilket du skrev måste moppen ha lite mer bensin, större blandning och sen måste du byta vikter som funkar till röret. min moppe drog i väg vid 60 med v ring och leovince zx sen satte jag på 4 g vikter då drog dens om fan från 0.
dra vringen du får mer topp fart och du plågar inte moppen lika mkt.
aeroxleoZX skrev:kolla om du har trim rör vilket du skrev måste moppen ha lite mer bensin, större blandning och sen måste du byta vikter som funkar till röret. min moppe drog i väg vid 60 med v ring och leovince zx sen satte jag på 4 g vikter då drog dens om fan från 0.
Ja jo jag fårstår dig, men efterssom det är ett lågvarvigt så tycker jag inte att den behöver mer bensin tror jag läste det någon stans med också.
Men asså den funkar ju bra nu utan jag bytt mustycke så den borde ju inte fungera sämmre om jag bara sätter på mindre v-vikter erl?
släng på mindre vikter ja så ska den axa från 0 och nja skulle nog vara bäst att byta till lite större munstycke eller i allafall skruva in luftskruven.
kolla på tändstiftet vad det är för färg
oboybrunt ok
vit för litet
svart för stort
aeroxleoZX skrev:kolla om du har trim rör vilket du skrev måste moppen ha lite mer bensin, större blandning och sen måste du byta vikter som funkar till röret. min moppe drog i väg vid 60 med v ring och leovince zx sen satte jag på 4 g vikter då drog dens om fan från 0.
Ja jo jag fårstår dig, men efterssom det är ett lågvarvigt så tycker jag inte att den behöver mer bensin tror jag läste det någon stans med också.
Men asså den funkar ju bra nu utan jag bytt mustycke så den borde ju inte fungera sämmre om jag bara sätter på mindre v-vikter erl?
Byte av kopplingsfjädrar och vikter är ett måste för att få den att gå bra, munstycke behöver du inte byta då den inte kommer dra så speciellt mycket bensin eftersom det är lågvarvigt rör och v-ringen sitter kvar.
Antar att du är väl medveten om att med v-ringen på så kommer den inte gå snabbare än 45 km/h?
aeroxleoZX skrev:släng på mindre vikter ja så ska den axa från 0 och nja skulle nog vara bäst att byta till lite större munstycke eller i allafall skruva in luftskruven.
kolla på tändstiftet vad det är för färg
oboybrunt ok
vit för litet
svart för stort
Mm det gör jag nr1 och sen ska jag kolla på tändstiftet hur det ser ut.
Men själv skulle jag inte tro att jag behöver mer bensin för just nu går den hur bra som helst och tappar inte andan vid fullt gaspådrag iallafall
Byte av kopplingsfjädrar och vikter är ett måste för att få den att gå bra, munstycke behöver du inte byta då den inte kommer dra så speciellt mycket bensin eftersom det är lågvarvigt rör och v-ringen sitter kvar.
Antar att du är väl medveten om att med v-ringen på så kommer den inte gå snabbare än 45 km/h?
Vaddå 45km/h den gör ju 65nu med bara effektröret på, och byte av vikter kommer väll inte att få den att går långsammare, iallafall som jag har tolkat det i v-tråden
Nickarn skrev:
Vaddå 45km/h den gör ju 65nu med bara effektröret på, och byte av vikter kommer väll inte att få den att går långsammare, iallafall som jag har tolkat det i v-tråden
Det är säkert mer drag i moppen men att den gör 65 med v-ringen på kan jag säga direkt att det är inbilning.
Körde själv med v-ringen på med stage6 sport pro 70cc, effektrör och den gjorde inte mer än 45 ärliga.
v-ringen hindrar remen från att gå hela vägen upp på remskivan.
Born2Ride skrev:
Det är säkert mer drag i moppen men att den gör 65 med v-ringen på kan jag säga direkt att det är inbilning.
Körde själv med v-ringen på med stage6 sport pro 70cc, effektrör och den gjorde inte mer än 45 ärliga.
v-ringen hindrar remen från att gå hela vägen upp på remskivan.
hahaha 45 med sport 70cc o effektrör, vad hade du för vikter på den då 2g elr?
Visst jag kan filma och ta kort på min digitala mätare om det är så att du inte tror mig