Sida 1 av 1

Strypa av Cdi'n på Yamaha slider -10?

Postat: 13 maj 2011, 15:22
av Olow.v3
Tjena alla moppekåta! :)

Har en Yamaha slider -10 Och tänkte strypa av Cdi'n men vet inte säkert vilken sladd de är man ska klippa? Och om de går att installera en switch som man kan sätta på varvstoppet av någon anledning .... (Bängen)

Skulle vara skitschysst om någon kunde ta sig tid att förklara! Tack på förhand.

Re: Cdi-Box?

Postat: 13 maj 2011, 19:39
av Kirurgen
Olow.v3 skrev:Tjena alla moppekåta!

Har en Yamaha slider -10 som jag provkörde för första gången igår. Problemet är att den går både 45km/h i uppförsbacke och i nerförsbacke inte en km fortare....-.- (Samma backe)
Funderar på om de är cdi'n som stryper så att den motorbromsar i nerför? och har hört att de ska gå å göra dom ostryp på något vis? Funderar även på om dom går lika bra med stryp som ostrypt när v-ringen är dragen?
Om den slutar varva när du kommer över 45 så är det cdin :)

Postat: 14 maj 2011, 00:26
av Olow.v3
Okej Tack för svar :), går de att få dom ostrypt på nåt vis utan att behöva köpa en ny?

Postat: 14 maj 2011, 00:27
av amoreex
Ibland har du en ögla som sticker ut från CDIn, denna skall bara vara att klippa av och sätta eltejp mot ,

har dock glömt vilken färg den har..

Postat: 14 maj 2011, 13:20
av Olow.v3
Tack "amoreex"! Får kolla om ja hittar den när ja kommer till farsan:)

Postat: 15 maj 2011, 12:42
av najkan
Har för mig att det är blå eller rosa man ska klippa kommer dock inte ihåg vilken :S

Postat: 15 maj 2011, 12:52
av Olow.v3
hmm.. får kolla vilken sladd de är till slider 10'an innan ja pillar så de inte blir en kortis.. vore lite surt om den pajar :P

Postat: 17 maj 2011, 16:01
av ZX
Det här måste va den enda slidern som jag har sett som har
strypt cdi o.O

Postat: 17 maj 2011, 16:21
av Olow.v3
Så du menar att cdi boxen inte är strypta på slider? Vad är de då som gör att den går exakt lika fort i uppförsback som i nerför?

Postat: 17 maj 2011, 16:50
av Nutbreaker
[quote="Olow.v3"]Så du menar att cdi boxen inte är strypta på slider? Vad är de då som gör att den går exakt lika fort i uppförsback som i nerför?[/quote]
För att du har en variatorstrypning som gör att remmen inta kan gå ända ut på remskivan antar jag för yamaha slider har inte stypt cdi :)

Postat: 17 maj 2011, 16:58
av ZX
Ta bort variatorringen så ska du se på f*n :D

Postat: 17 maj 2011, 17:00
av moppenissen96
klipp ingen sladd ! köp ostrypt cdi , inte kul att klippa i en helt ny moppe

Postat: 17 maj 2011, 17:02
av Olow.v3
Kirurgen: De va som fan! Beklagar detta! måste ja ha fått fel info av mina kära vänner:P
Men nu blev ja nyfiken!:D finns de någon mer strypning i variatorn mer än v-ringen?


ZX: Ringen är redan dragen och sitter på mitt lillfinger;)

Postat: 17 maj 2011, 17:26
av ZX
näe men du kan ju svetsa igen blindröret :

Postat: 17 maj 2011, 18:02
av Olow.v3
Jo ja vet.. tänkte inte kvadda röret när den bara har gått 2,6mil

Postat: 18 maj 2011, 05:48
av EmilÅkerström
finns möjlighet att det kan vara styrpt cdi.... då är det billigare att köpa nya än att ha södern den gamla :D

Postat: 18 maj 2011, 15:00
av Kirurgen
Olow.v3 skrev:Kirurgen: De va som fan! Beklagar detta! måste ja ha fått fel info av mina kära vänner:P
Men nu blev ja nyfiken!:D finns de någon mer strypning i variatorn mer än v-ringen?


ZX: Ringen är redan dragen och sitter på mitt lillfinger;)
Du kan ju ha flera strypningar i variatorn, om du tar bort fläkt, rem och den där som vikterna sitter i så ska det sitta 2 st extra lock över den. Tror Hasse har en guide på det, ska leta på den åt dig.

EDIT: http://www.youtube.com/user/HasSse666#p/u/0/42WXjFKyyic
I början så har du allt med variatorn :)

Kirurgen

Postat: 18 maj 2011, 19:32
av Olow.v3
Emil: Ah.. jag har faktiskt ingen aning efter att ja läst dom här inläggena.. De finns inte med på någon strypningslista, men dock undrar ja varför twostroke säljer "(Ostrypta)" Cdi boxar om orginal boxen inte är strypt:S Känns rätt meningslöst isf.. ;)

Kirurgen: Tack ska du ha! ska kolla i på filmen och i variatorn till helgen:D

Postat: 18 maj 2011, 21:36
av amoreex
Kirurgen skrev:
Du kan ju ha flera strypningar i variatorn, om du tar bort fläkt, rem och den där som vikterna sitter i så ska det sitta 2 st extra lock över den. Tror Hasse har en guide på det, ska leta på den åt dig.

EDIT: http://www.youtube.com/user/HasSse666#p/u/0/42WXjFKyyic
I början så har du allt med variatorn :)

Kirurgen
Tänkt på att den guiden är för 4-taktare men slider är väl 2-takt??
vet ej om det är samma strypningar då..

Postat: 19 maj 2011, 12:46
av Olow.v3
Amoreex: Jag är medveten om de, men tack iaf :)