sliten moped? tips o idéer

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
anndreeaas
Elmoped

sliten moped? tips o idéer

Inlägg av anndreeaas »

tjo alla moppepojkar, nu e de dags för små transportioner fram o tillbaks från skolan och då orkar jag inte med hojen längre,

Har en peugeot jetforce 05 c-tech som ska säljas men nu ska den fixas till, allt yttre är fixat, ser ut som ny, hittade till och med org avgasröret som ska slipas och lackas om sen,

ja lite bakgrundhistoria då, har en malossi variator som funkar bra, vikterna ser helt okej ut, hade en 19 mm dellorto förgasare men den slängde jag för den gav ingen extra effekt, och sen har jag själv portat cylindrarna och byggt ett avstämt avgasrör,

Men nu e den sliten tycker jag? var ute och brumma lite och då gick den som en påse nötter "aja rensa fögasaren och kolla igenom cylindern så får vi se vad det e "

Så ut med hela svingen och motorn och kolla igenom, lite sotbildning vid porten och reedsen var lite slitna så satte i org igen, rengjorde förgasaren och satte ihopa allt igen, men nu så vill den fortf inte, så jag har bestyckat om den 10-20 storlekar upp och ner och fifflat och uteslutet det inte är förgasaren, den smattrar inte och gör inga misslujud, lite rök vid start men annars inget

känns som jag förlorat ca 15-20% i kraft bara, går inte lika fort heller,

Några idéer?
Användarens profilbild
anndreeaas
Elmoped

Inlägg av anndreeaas »

tusan.. verkar redan begått ett misstag och postat fel, aja baja
Skriv svar