blev jagad...

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
fredde0202
Svårstartad skrothög

blev jagad...

Inlägg av fredde0202 »

tjena, blev nyss idag jagad av snuten men kom undan :), jag har inte kollat upp det så noga men vad händer exakt om man blir tagen av polisen med trimmad moped? får man ta körkort när man är 21? får man inte åka till USA? tar snuten alla trimdelar och förstör dem? hörde att en kille fick tillbaka alla sina trimdelar, kan detta stämma?, Tack på förhand!.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

olika från polis till polis, klart du får åka till usa du är ju ingen massmördare direkt. jag har också hört om sånna som fått tbax alla sina trimm
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av levvan »

dom tar nödvändigtvis inte trimdelarna och det blir nödvändigtvis inte heller förlängt lämp.

har hört om många som åker fast för både "grov" trimning och smitning, men dom har bara fått böter, inget annat:)
Användarens profilbild
FuckYouImAFreezer
Elmoped

Re: blev jagad...

Inlägg av FuckYouImAFreezer »

fredde0202 skrev:tjena, blev nyss idag jagad av snuten men kom undan :), jag har inte kollat upp det så noga men vad händer exakt om man blir tagen av polisen med trimmad moped? får man ta körkort när man är 21? får man inte åka till USA? tar snuten alla trimdelar och förstör dem? hörde att en kille fick tillbaka alla sina trimdelar, kan detta stämma?, Tack på förhand!.
En kompis till mig åkte fast med en ganska bra trimmad moppe för inte så länge sen. Vad jag vet så fick hans farsa
15 000 i böter och han skulle få tillbaka moppen utan något trim på! Men han var 14 när detta hände så jag tror att det blir ett annat straff om du är över 15. Annars finns det ju en tråd, som jag råkat glömma namnet på.. :lol:
"Så länge den har två hjul och rullar i nedförsbacke så är jag nöjd"
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

När jag blev tagen för några år sedan så fick jag böter på 1500 å de plockade moppen ren på trimm. Sen fick jag tillbaks delarna i en låda. Hände inget med lämpet eller så heller.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

De förstör inte trimdelarna, de behåller de ett tag innan de skrotar dem
Den tiden som de behåller delarna har man möjlighet att betala för att få ut dem. Om moppen är trimmad i motorn som t.ex racing växellåda så måste man även betala för att få ut motorn och såklart resten av moppen. Det brukar inte kosta så värst mycket men det händer ibland.
Men sen så kan man också få tillbaka moppen och alla trimdelar med inte mer än böter eller något annat lindrigare straff.
Skriv svar