Sida 1 av 1
Duger detta? DT50
Postat: 5 maj 2011, 20:31
av qwerty
Hellu, har en ORGINAL dt50mx - 91 som jag skulle velat gå lite mer än 45km/h.
https://www.skoterdelen.com/effektavgas ... p-363.aspx + att dra pluggarna lär väll få den att gå lite. Sen skulle jag vilja dreva den, som jag förstått är orginal 12 / 50. Vad ska man ta 10 / 50, 14 / 50. You get the point? Länka gärna och skriv vad ni tycker
edit: kom på, om man drar pluggen behövs det ny förgasare eller något ? tänkte på bensinen och det
Postat: 5 maj 2011, 20:34
av wille95
jag körde med en dt-88 opluggad och 11 framdrev och den gjorde 80 på mätarn så den kanske gick i 65-70

Postat: 5 maj 2011, 20:45
av qwerty
wille95 skrev:jag körde med en dt-88 opluggad och 11 framdrev och den gjorde 80 på mätarn så den kanske gick i 65-70

Hastigheten duger ju då ^^, men har den axx ? Tänkte bara så det inte går i 5km/h tills man är uppe på andra växeln

Postat: 5 maj 2011, 20:48
av wille95
den hade inte gasres men det duger
Postat: 5 maj 2011, 20:48
av Roberto
Hade en mt5 trimavgas, filat insug , fillad förgasare. 15/52 .
Inget super axx men skön att köra då den inte varvar så mycket, toppade 50 riktigt fart.
Postat: 5 maj 2011, 20:56
av qwerty
Roberto skrev:Hade en mt5 trimavgas, filat insug , fillad förgasare. 15/52 .
Inget super axx men skön att köra då den inte varvar så mycket, toppade 50 riktigt fart.
50, nej tack

Går ju 45 och den är orginal så, tänkte mig mer uppåt 70 med rör, unplugged och drev. Sedan om den går 70 med rör och ingen plugg så gör det inte nå om det sänks till 65 för mer axx. Tycker den är slö nu och varvar ur för snabbt (jag måste växla till 2an efter att ha petat på gasen typ...)
Postat: 5 maj 2011, 21:21
av xytoo
du måste göra mycket innan du får den att göra 70 men här e några tips.
dra pluggen, sitter i insuget, behöver inte ändra något bara dra den och sätta tbx allt.
köp lucho rör, obs det är högvarvigt.
original drevningen är 10/50 så kör på 13/50.
dom brukar säga 3 km/h per kugg fram,
sen för att det ska gå snabbare så måste du porta elr köpa en annan cylinder elr förgasare elr högkompstopplock.
och sportlufts filter ska dom inte lura på dig, det gör typ 1 km/h och moppen dricker mer.
http://hem.passagen.se/dt50mx/
Postat: 5 maj 2011, 21:26
av Maxidude
Min polare hade en mt5a med 65cc, luhao effekt, 12-53 drev och 16mm fögg och den gjorde 75-80, så det gör inte en sån överdriven stor skillnad med bara effektrör på gamla moppar

Postat: 5 maj 2011, 21:30
av xytoo
Maxidude skrev:Min polare hade en mt5a med 65cc, luhao effekt, 12-53 drev och 16mm fögg och den gjorde 75-80, så det gör inte en sån överdriven stor skillnad med bara effektrör på gamla moppar

Nepp vet.
själv kör jag med.
jamarcol rör.
sportluftsfilter.
frästa kolvfönster.
portad cylinder.
högkompstopplock.
och 85 munstycke, org 88.
14/50 drevning.
men tyvärr så har jag förstort munstycke men ska fixa mindre snart, iallafall den toppar 63 på gps

Postat: 5 maj 2011, 22:03
av qwerty
Hopp, hade tänkt slippa det. Dock följde det med ett 65CC kitt från Rinab. Har dock inte hittat det på hemsidan, ska kanske montera det om någon ids hjälpa det (jag är inte en bra 'skruvare')
Postat: 5 maj 2011, 22:14
av qwerty
Men just det, behövs det nå om man drar pluggen? (Till bensin eller något, jag vet inte. Kan ingeting!) Hade tänkt börja med det sen rör och till slut (kanske) 65CC'n som följde med.
Postat: 5 maj 2011, 22:17
av wille95
qwerty skrev:Men just det, behövs det nå om man drar pluggen? (Till bensin eller något, jag vet inte. Kan ingeting!) Hade tänkt börja med det sen rör och till slut (kanske) 65CC'n som följde med.
munstycken!!!
Postat: 5 maj 2011, 22:22
av qwerty
wille95 skrev:qwerty skrev:Men just det, behövs det nå om man drar pluggen? (Till bensin eller något, jag vet inte. Kan ingeting!) Hade tänkt börja med det sen rör och till slut (kanske) 65CC'n som följde med.
munstycken!!!
Kan du länka, vet inte storlekar och sådant. Hade gärna velat göra det imorrn (dra pluggen inte något annat) satt. Bor i norrbotten dessutom så good luck med att hitta om det inte finns på typ biltema ;x
Postat: 5 maj 2011, 22:30
av wille95
qwerty skrev:wille95 skrev:qwerty skrev:Men just det, behövs det nå om man drar pluggen? (Till bensin eller något, jag vet inte. Kan ingeting!) Hade tänkt börja med det sen rör och till slut (kanske) 65CC'n som följde med.
munstycken!!!
Kan du länka, vet inte storlekar och sådant. Hade gärna velat göra det imorrn (dra pluggen inte något annat) satt. Bor i norrbotten dessutom så good luck med att hitta om det inte finns på typ biltema ;x
det är bara att gå in på ts sen välj model sen trycka förgasar tillbehör, ledsen men man får inte allt serverat
Postat: 5 maj 2011, 22:32
av wille95
wille95 skrev:qwerty skrev:wille95 skrev:
munstycken!!!
Kan du länka, vet inte storlekar och sådant. Hade gärna velat göra det imorrn (dra pluggen inte något annat) satt. Bor i norrbotten dessutom så good luck med att hitta om det inte finns på typ biltema ;x
det är bara att gå in på ts sen välj model sen trycka förgasar tillbehör, ledsen men man får inte allt serverat
men nu va jag extra snäll
http://twostroke.se/product.asp?product=17974'
det ska vara dom om det är org förgasare
Postat: 5 maj 2011, 22:34
av qwerty
wille95 skrev:wille95 skrev:qwerty skrev:
Kan du länka, vet inte storlekar och sådant. Hade gärna velat göra det imorrn (dra pluggen inte något annat) satt. Bor i norrbotten dessutom så good luck med att hitta om det inte finns på typ biltema ;x
det är bara att gå in på ts sen välj model sen trycka förgasar tillbehör, ledsen men man får inte allt serverat
men nu va jag extra snäll
http://twostroke.se/product.asp?product=17974'
det ska vara dom om det är org förgasare
Tackar tackar. Så jag måste ha dessa? Det går inte att köra orginal i en vecka >,<
Och tack alla andra för svar!
Postat: 5 maj 2011, 22:35
av wille95
qwerty skrev:wille95 skrev:wille95 skrev:
det är bara att gå in på ts sen välj model sen trycka förgasar tillbehör, ledsen men man får inte allt serverat
men nu va jag extra snäll
http://twostroke.se/product.asp?product=17974'
det ska vara dom om det är org förgasare
Tackar tackar. Så jag måste ha dessa? Det går inte att köra orginal i en vecka >,<
Och tack alla andra för svar!
pröva dra pluggen och kör på choken
men det blir bättre att finjustera
Postat: 5 maj 2011, 22:39
av xytoo
NEj nej nej...
det e fel munstycken, original förgasaren slutade tillverkas runt 2000 så finns bara kopian och dom munstyckena passar
men när du drar pluggen på en dt50mx så behöver du inte byta munstycke
dra pluggen och köp ett lucho rör, och se om du behöver byta munstycke, jag behövde inte de iaf.
Postat: 5 maj 2011, 22:40
av qwerty
wille95 skrev:qwerty skrev:
Tackar tackar. Så jag måste ha dessa? Det går inte att köra orginal i en vecka >,<
Och tack alla andra för svar!
pröva dra pluggen och kör på choken
men det blir bättre att finjustera
Ja du, men då ska man ju ha hemma munstyckerna imorrn. Det lär ju hända

Postat: 5 maj 2011, 22:43
av xytoo
Förlåt men läs mitt inlägg igen, dom munstyckena han skicka e fel... jag hittar ingen sida förutom garaget24 som har rätt :/
Postat: 6 maj 2011, 10:59
av qwerty
xytoo skrev:Förlåt men läs mitt inlägg igen, dom munstyckena han skicka e fel... jag hittar ingen sida förutom garaget24 som har rätt :/
Skickade mitt inlägg ca 5 sec efter ditt, sen slog jag av datorn så såg aldrig det ^^. Men jag kör utan sen ett rör (jamarcol / luhao) får se vilket

Postat: 6 maj 2011, 13:25
av PipaZ
Min DT har ganska hyfsad gasrespons. Skulle vilja ha en annan tändning men.
trimmar du den som min så haru både axx o topp

Postat: 22 maj 2011, 22:40
av adamheed
gå in på
www.skoterdelen.com gå in på trim kit ta 65cc kitet dreva den typ 14/35 min gör 85km/h med gps