Sida 1 av 1
Fel munstycke?
Postat: 3 maj 2011, 10:55
av Vincit
min Aerox dränker sig jag vet inte varför men det rinner ut bensin ut luft filtret när jag försöker att få den att starta. Så klart så startar den inte! men den har startat tidigare innan med det munstycket den har kunnat varva ut men sen så gjorde den inte det heller, så jag tog loss allt och kolla igenom cylinder och kolv förgasare, vevhus variator, mm
Så nu startar den inte alls längre och bensinen rinner rakt igenom den.
Snälla hjälp en självmordsbenägen Aerox
Postat: 3 maj 2011, 12:55
av bensinskalle
Felaktig flottör, kan inte tänka mig något annat som orsak till att den ska drälla i sig så mycket bensin
Postat: 3 maj 2011, 14:10
av aerox_killen95
nitrometan!
Postat: 3 maj 2011, 17:20
av Vincit
var får man tag i en ny flottör eller flottörer för man får väll prova sig fram antar jag. ser inte ut att finnas någon på FÖRGASARTILLBEHÖR i alla fall vad jag kan hitta.
kan inte ha med att den har ett allt för stort munstycke eller fel nål att göra då?
Postat: 4 maj 2011, 12:23
av fredde802
vad är det för färg på tändstiftet?
Postat: 4 maj 2011, 14:20
av Vincit
mörk oboj
Postat: 4 maj 2011, 14:23
av Vincit
men jag har gått igenom alla munstycken från 78-120 det är samma sak med alla. koppen blir över full och det rinner rakt igenom om den ens startar
Postat: 4 maj 2011, 14:40
av DT50_Jonte
ta isär förgasaren o kolla så allt sitter rätt ....
Postat: 4 maj 2011, 16:27
av Vincit
den är helt ny det är det som är problemet allt borde vara rätt då tycker man ju
Postat: 4 maj 2011, 16:43
av Vincit
och sen har jag redan tagit loss den gjort rent den en gång och sen en gång bara för att se att allt satt som det skulle så den har var ner skruvad 2 gånger.
Postat: 4 maj 2011, 16:49
av PK
det sitter en plastgrej med en nål i flotören va? det ska vara det iallafall. glömde bort min en gång och fick det resultatet

Postat: 4 maj 2011, 22:47
av Vincit
du menar den grå hyllsan som nålen går i va. jo den sitter i. men man får ju med 2 krökta rör av olika längd som gasvajern ska gå i. det sitter ju lite ovanför nålen och fjädern. kan det vara så att man ska ha det korta istället för det långa. det gör ju att nålen går längre ner i förgasaren efter som fästet hamnar längre upp. hm det gorde jag kolla ju
Postat: 5 maj 2011, 06:32
av bensinskalle
Vincit skrev:och sen har jag redan tagit loss den gjort rent den en gång och sen en gång bara för att se att allt satt som det skulle så den har var ner skruvad 2 gånger.
Men om du testat munstycken 78-120 så lär du ju ha skruvat isär den fler gånger....
Tror ändå du har gjort något med flottören. Väldigt vanligt att axeln glider ur den eftersom den hålls på plats av skålen, och sitter inte axeln på plats blir det bara skit