Sida 1 av 1
cpi popcorn orkar inte något längre
Postat: 3 maj 2011, 09:39
av theandroid
som rubriken lyder.
mitt popcorn orkar helt enkelt inte längre, när han behöver ta i så låter det som om remmen slirar men är inte helt 100% på det. kan även tillägga att tomgången är skrot trots inställd förgasare och spänd vajer.
finns det något man kan prova för att se vad som behöver göras?
och även hur i h*lv*t* får man loss dom två skruvarna på variatorkåpan? dom sitter som hejsan och jag har nästan rundat en av dom för att jag slant.
Postat: 3 maj 2011, 09:55
av moppenissen96
då kan du ju testa att byta remmen för den låter utsliten
Postat: 3 maj 2011, 11:18
av theandroid
då återkommer problemet med skruvarna i variatorkåpan, provade igår och skruvarna runtom är inga problem men dom som sitter mitt i kåpan sitter som hejsan, kan ta kort om det skulle behövas.
Postat: 3 maj 2011, 11:22
av moppenissen96
ta 5-56 och spruta in går inte det så får du väl ta skruvdragaren
Postat: 3 maj 2011, 13:17
av theandroid
snattar min egen tråd lite då detta har med mitt problem att göra. hur väljer man drivrem? vad jag vet så är popparen helt original, bortsett från icke effektgivande delar som lack och bromsar.
jag vet inte ens vad för motor jag har, då detta inte framgår på motorspecifiaktionslappen på mopeden eller i mina ägarpapper. helt enkelt jag har inte den blekaste aning om hur jag ska göra
bytet av remmen är inga problem, det är valet av rem som är kruxet då jag inte vet vilken storlek också vidare. har provat att googla men det var dessvärre lite tunt på info på den fronten.
Postat: 3 maj 2011, 13:42
av Danne
Tycker inte att du ska byta remen, hade den varit sliten hade det ''tjutit'' från variatorn.
Hur ser elektroden ut på tändstiftet?
Postat: 3 maj 2011, 13:58
av theandroid
afaik är inte remmen bytt sen 02 eller på 1200mil då mätaren står på 11285, och tändstiftet är nytt sedan tre veckor tillbaka då jag köpte den.
passade på att kolla medans jag skrev ändå

det ser vackert gyllenbrunt ut. och den är inte böjd eller sprucken. t o m NGK märket är kvar helt och hållet.
Postat: 3 maj 2011, 14:02
av Danne
vikterna kanske har blivit fyrkantiga

Postat: 3 maj 2011, 14:03
av aerox_killen95
Dra i 3% nitrometan i tanken så skall du se att det går
No liability causes.
Postat: 3 maj 2011, 14:04
av theandroid
det har jag väldiga problem att kolla då jag inte får upp variatorkåpan pga tidigare nämnda skruvj*vlar

Postat: 3 maj 2011, 14:04
av Danne
Testa rengör förgasaren
har du rundat dom får du helt enkelt borra ut skiten försiktigt

Postat: 3 maj 2011, 14:05
av aerox_killen95
testa applicera glidmeddel på trottelnålen då brode problemet vara löst:)
Postat: 1 juni 2011, 09:24
av theandroid
necroposting <3
jag pulade bort luftfiltret och då blev den starkare. har även upptäckt att dagen efter man kört tungt med den dvs terräng, göra donuts på sand och dylikt går den som ett skott. dragen v-ring och inget luftfilter = 65km/h på raksträckor.