Sida 1 av 1
hur tar kollar man cylinden på en Aerox
Postat: 2 maj 2011, 17:46
av Vincit
är det bara att tömma ut vattnet och ta loss allt försiktigt?
eller är det något mer man bör tänka på. än täcka över hålet in till vevhuset?
Postat: 2 maj 2011, 18:17
av beckvall
formulera dig bättre för de är ingen som fattar va du menar.
Postat: 2 maj 2011, 18:20
av Bergsten
beckvall skrev:formulera dig bättre för de är ingen som fattar va du menar.
+1, fattar inte ett skit...
Ska du demontera cylindern eller?
Postat: 2 maj 2011, 18:23
av Danne
Verkar som du vill ha av cylindern iaf, du ska ju givetvis tömma ut glykolen när du demonterar cylindern, sen ska du ju inte dra av allt med våld, ta det lugnt istället.
sen så kan det vara bra och lägga en trasa eller nåt över så det inte kommer skit i vevhuset.
Re: hur tar kollar man cylinden på en Aerox
Postat: 2 maj 2011, 18:24
av toxicstone
Vincit skrev:är det bara att tömma ut vattnet och ta loss allt försiktigt?
eller är det något mer man bör tänka på. än täcka över hålet in till vevhuset?
Nä, töm vattnet om den är vattenkyld och ar försiktig med packningarna som i vissa fall kan rätt lätt gå isönder, rekommenderat att byta var gång man tar av cylindern t ex, men behövs inte om man kontrollerar packningen.
ja och täppa till i vevhuset som du skrev så inget skit kommer in.
Varför ska du ta av den om man får fråga?
Postat: 2 maj 2011, 18:47
av Vincit
jag kollade cylindern genom utblåstet den var hel och fin inga repor där i alla fall.
sorry ja jag menade en vatten kyld aerox
Postat: 3 maj 2011, 16:11
av lillORP
Var extremt försiktig ifall det är smutsigt kring cylindern så du inte får ner något skit i loppet, en trasa i avgasporten brukar vara en klassiker. Tänk på att om det var länge sedan någon demonterade cylindern på din moppe (det kanske rentav är första gången nu) så var beredd på att byta ut cylinderfots packning, topplockspackning och eventuella o-ringar.
Lycka till