Sida 1 av 1
Går slött och verkar "streta" emot för att komma u
Postat: 2 maj 2011, 14:10
av Pluffmunder
Tjenare!
Min moppe går ca 5 km/tim i flera hundra meter tills den verkar varva upp innan den börjar öka kraftigt i fart.
Jag vet inte vad som är felet, är det smutsig förgasare eller att förgasaren är felinställd? För varje gång jag ska köra så måste jag försöka köra i nerförsbacke eller att nån annan puttat eftersom att den verkar streta emot. Men när den väl kommer upp i fart så går den bra
vad tror ni problemet kan vara?
Tacksam för svar!
Postat: 2 maj 2011, 14:37
av bensinskalle
Vad har du för moppe?????????
Postat: 2 maj 2011, 16:47
av willemedDERBIN
bensinskalle skrev:Vad har du för moppe?????????
+12
Postat: 2 maj 2011, 19:04
av bondadde
Oj råkade skriva från min kompis användare,
kör en PGO Pmx sport naked
70cc
leovince TT rör
4.1 g v-vikter
82 förgasarmunstycke
Postat: 2 maj 2011, 19:14
av some guy
ta o pilla lite på luft skruven o soppa nålen o se vad som händer säger jag bara
går den dåligt på låga varv elr vad e det du menar?
Postat: 2 maj 2011, 19:25
av bondadde
jo hörde en kompis som sa samma sak, ska testa det imorn!

Så fort jag stannar med mopeden så "stretar" den emot för att komma upp i höga varv vilket är rätt så jobbigt om man kör i stan då måste sakta ner vid varje rödljus etc

Postat: 2 maj 2011, 19:29
av levvan
kolla att alla vikter ligger på sin plats!!!
Postat: 2 maj 2011, 22:29
av Kajtak
nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket :) vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ? :)
Postat: 4 maj 2011, 09:08
av bondadde
Kajtak skrev:nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket

vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ?

Har motorforce 70cc sport
Orginal 12 kehin förgasare
Orginal membran och insug
72 är ju orginal på förgasarmunstycket, kör ju med 80 nu, känns ju lite konstigt on jag måste byta ner mig till orginal förgasare muntycke när jag kör med tt-rör och 70 cc?:o
Tack för svar

Postat: 4 maj 2011, 11:57
av Danne
du har snarare för litet munstycke
Postat: 4 maj 2011, 14:08
av Kajtak
bondadde skrev:Kajtak skrev:nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket :) vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ? :)
Har motorforce 70cc sport
Orginal 12 kehin förgasare
Orginal membran och insug
72 är ju orginal på förgasarmunstycket, kör ju med 80 nu, känns ju lite konstigt on jag måste byta ner mig till orginal förgasare muntycke när jag kör med tt-rör och 70 cc?:o
Tack för svar :)
jaa det låter lustigt, kan vara så att din cylinder vill ha mängder med mer bensin kanske inte äns räcker med bara munstycken, köp hem ett större insug och en större förgasare, jag har iaf kört med 19-24mm förgasare varje 70cc jag har och självfallet ett passande insug, kör du med ett för litet insug och förgasare tappar du en sju helsikes massa vrid och effekt.. mitt förslag iaf :)
Postat: 4 maj 2011, 20:39
av bondadde
Kan det vara att jag måste byta kopplingsfjärar? Att den är seg att koppla eller något?