kan inte vattnet gå ner i motorn? men vilket avfettnings medel? T-Röd?yamaha2pwn skrev:ta och spruta på lite avfettning på oljiga ställen på motorn, tänk dock på att vissa avfettnings medel är så starka så slangar hårdnar och spricker lättare. sedan kan du ta och gno lite med en borste när medlet har fått verka. efter du har gnott en stund så kan du ta trädgårds slangen och skrubba medans du sköljer
ktm_danielsson skrev:Råder dig att inte köpa billiga avfettningsmedel, oljor och kemikaliska produkter, generellt sett är dom sämre. Köp Turtle Wax "PreWashIt", grymt avfettningsmedel.philip95 skrev:det står avfettning på flaskan och det kostar 20 kr på citygross
Kom ihåg att smörja kedjan efter!
Var hittar man det? ska jag fetta av hela kedjan elr?ktm_danielsson skrev:Råder dig att inte köpa billiga avfettningsmedel, oljor och kemikaliska produkter, generellt sett är dom sämre. Köp Turtle Wax "PreWashIt", grymt avfettningsmedel.philip95 skrev:det står avfettning på flaskan och det kostar 20 kr på citygross
Kom ihåg att smörja kedjan efter!
wow, det är inte en gammal yamaha. den har lite fett vid drevet och lite på förgasarenPoWeRKinG skrev:som jag skulle gjort:
-ta bort förgasaren. sätta något vid insyget som täpper ordentligt.
-eventuellla hål in i motorn täpps igen
- avfettning över hela motorn. låt stå 5-10 min
-högtryckstvätt
-om det inte försvinner helt å gör du om med ny avfettning och sen högtryck.
funkar skitbra
T-röd är sprit, alkohol.ServerError skrev:kan inte vattnet gå ner i motorn? men vilket avfettnings medel? T-Röd?yamaha2pwn skrev:ta och spruta på lite avfettning på oljiga ställen på motorn, tänk dock på att vissa avfettnings medel är så starka så slangar hårdnar och spricker lättare. sedan kan du ta och gno lite med en borste när medlet har fått verka. efter du har gnott en stund så kan du ta trädgårds slangen och skrubba medans du sköljer
+1, bara spreya på med avfettning och gå lös med högtryckstvätt!bensinskalle skrev:T-röd är sprit, alkohol.ServerError skrev:kan inte vattnet gå ner i motorn? men vilket avfettnings medel? T-Röd?yamaha2pwn skrev:ta och spruta på lite avfettning på oljiga ställen på motorn, tänk dock på att vissa avfettnings medel är så starka så slangar hårdnar och spricker lättare. sedan kan du ta och gno lite med en borste när medlet har fått verka. efter du har gnott en stund så kan du ta trädgårds slangen och skrubba medans du sköljer
T-grön däremot är avfettning.
Vatten? Motorn funkar väl att köra i regn? Vatten tränger inte ner i motorn så länge du inte sprutar rakt in i ventilationshålet eller luftburken.
men om en moppe är 5 år som min så känner den skillnad på regn och högtryckktm_danielsson skrev:Ja det är så enkelt, inte direkt raketforskning. Och som sagt tar motorn inte skada, isåfall hade den väl inte fungerat i regnValoPallo skrev:Är det verkligen bara att smeta dit avfettning och gå loss med högtryckstvätten? Sweet! Blir ju som att tvätta Valmet