Tja, jag tror det är en katalysator jag har på min ludix men inte säker för vissa säger att det kan vara en EGR? iaf, jag köpte ett effektrör och tog bort de gamla, då va de ju en slang från org röret till nån jävla liten svart ''box''?
och nu när ja tar bort slangen så sprutar de upp massa skit,( smuts och olja ser det ut som) ur den när man kör?( ur den svarta boxen), tänkte inte att de va de och gjorde rent osv men så körde jag igen så hände samma sak?
Kan man plugga igen/tabort den svarta boxen på nått sätt?
btw, en slang från luftburken går in i den ''boxen, och den drar mycket mer olja efter jag tog bort org.röret? :S
GileraIce04 skrev:
Katalysator är ngt skit som renar avgaserna så de e inte lika miljö farligt
men ja undrar om ja kan ta bort katalysatorn?
Kommer nog att låta förjävligt, gjorde de på min. men om du svetsar igen hålet går de nog.
ja men asså hålet i avgasröret har jag redan ''täppt'' igen, men den svarta skit boxen som avgaserna åkte in i? den sprutar ut massa olja/smuts efter att jag tog bort slangen där i från som gick ifrån avgasröret dit, jag vill tabort den saken
Felix616 skrev:
men ja undrar om ja kan ta bort katalysatorn?
Kommer nog att låta förjävligt, gjorde de på min. men om du svetsar igen hålet går de nog.
ja men asså hålet i avgasröret har jag redan ''täppt'' igen, men den svarta skit boxen som avgaserna åkte in i? den sprutar ut massa olja/smuts efter att jag tog bort slangen där i från som gick ifrån avgasröret dit, jag vill tabort den saken
Ta ngt som täpperigen hålet, T.ex ta en liten duk som du kan skära av en liten bit, sen limma fast den + ett lager papper sen ta El-tejp på. Venne om de går men försök.
GileraIce04 skrev:
Ta ngt som täpperigen hålet, T.ex ta en liten duk som du kan skära av en liten bit, sen limma fast den + ett lager papper sen ta El-tejp på. Venne om de går men försök.
har tryckt i ett antal skruvar i de hålet, så satt skruvarna hårt som fan, men dom försvinner efter man kört? måste va ett jävligt tryck :O
Felix616 skrev:
har tryckt i ett antal skruvar i de hålet, så satt skruvarna hårt som fan, men dom försvinner efter man kört? måste va ett jävligt tryck :O
Skruvar?! De kan ju ha åkt in i motorn ;o
Jag venne vad du kan ta riktigt men försök med silikon spary?
haha nej du har nog inte kommit till veven herregud. Tror du avgaserna kommer in igen i motorn eller? Den här boxen kalla den vad du vill har en funktion att ta emot avgaserna som kommer till den genom en slang från avgasröret för att sedan ledas till luftburken för att återanvändas, dvs luften ingen bensin,olja. Att du skulle kommit ner till veven är ju bara löjligt .
Roberto skrev:haha nej du har nog inte kommit till veven herregud. Tror du avgaserna kommer in igen i motorn eller? Den här boxen kalla den vad du vill har en funktion att ta emot avgaserna som kommer till den genom en slang från avgasröret för att sedan ledas till luftburken för att återanvändas, dvs luften ingen bensin,olja. Att du skulle kommit ner till veven är ju bara löjligt .