Sida 1 av 1

sant ?

Postat: 28 april 2011, 22:26
av difaren
är det sant att polisen tar trimmet om man blir taggen om man har en 30-moppe men inte ifall du har EU-moppe

Postat: 28 april 2011, 22:29
av zebban111
Har hört att snuten ändå drar alla skruvar runda osv för att du inte ska kunna sätta tillbaka det om dom lämnar tillbaka det ;) vet dock inte hur det är med 30 moppe

Postat: 28 april 2011, 22:36
av andersjohansson93
Båda ni har ju absolut ingen koll, Byt topic. Tills nästa gång kanske du ska lära dig att söka med tanke på att det finns 20 noobs varje dag som gör såna här meningslösa. Det är olika från polis till polis. De har ju inte med sig någon mall där de kryssar av hur de ska göra. finns snälla och mindre snälla poliser.

Postat: 28 april 2011, 22:38
av difaren
okeej, har en kompis som påstår att det är lättare att åka fast med trim om man har 30-moppe än om man har EU

Postat: 28 april 2011, 22:41
av andersjohansson93
Byt topic.

Det beror ju på hur trimmad den är?

Postat: 28 april 2011, 22:43
av ktm_danielsson
Polisen stannar en nog mest beroende på hur du kör och hur mycket dom har att göra.

Postat: 28 april 2011, 22:43
av difaren
okeej

Postat: 28 april 2011, 22:49
av FläsketBrinner
VAD JAG LÄST:
eu moped beslagtas om den gör 52km/h och plockas ner av polisen, som kollar ifall allt är enligt original mått osv.
30-moppe beslagtas vid 42 km/h.
ALLT som får en moped att gå fortare räknas som trim, slitna original delar räknas som trim.
Sen prioriterar olika poliser olika och ingen kan ge dej ett exakt svar på vad poliserna gör.
Jag skulle undvika effektrör eftersom det hörs och då drar extra uppmärksamhet även om du inte syns, hoppas jag gjorde mej förstådd :wink:
EDIT: hade läst lite fel. som sagt så skruvas mopeden ner och kollas igenom, det som räknas som trim tror jag polisen behåller, oavsett. Det som återstår av mopeden får du tillbaka i lådor och dessutom får du böter och kanske t.o.m prick.

rätta mej gärna om jag har fel, och det är inte lika på alla ställen

Postat: 28 april 2011, 22:52
av Danne
Börjar bli riktigt less nu, 99% av dina post är felpost bla sen urkass topic läs reglerna för helvete så slipper du bekymmer....

Postat: 28 april 2011, 22:54
av difaren
FläsketBrinner skrev:VAD JAG LÄST:
eu moped beslagtas om den gör 52km/h och plockas ner av polisen, som kollar ifall allt är enligt original mått osv.
30-moppe beslagtas vid 42 km/h.
ALLT som får en moped att gå fortare räknas som trim, slitna original delar räknas som trim.
Sen prioriterar olika poliser olika och ingen kan ge dej ett exakt svar på vad poliserna gör.
Jag skulle undvika effektrör eftersom det hörs och då drar extra uppmärksamhet även om du inte syns, hoppas jag gjorde mej förstådd :wink:
jo man tackar så väldigt att du hjälper imot vissa andra :roll: men om ja och en kompis blir tagna och vi har exakt samma skaer på och skillnaden är bara att ja har EU och han har 30-moppe, vem kommer lindrigast ifrån?

Postat: 28 april 2011, 23:15
av beckvall
det är inte polisen som "fixar" moppen efter du blivit tagen utan de är en autoriserad verkstad som jobbar tillsammans med försäkringsbolag/polisen.

Postat: 28 april 2011, 23:25
av SickRazer
FläsketBrinner skrev:VAD JAG LÄST:
eu moped beslagtas om den gör 52km/h och plockas ner av polisen, som kollar ifall allt är enligt original mått osv.
30-moppe beslagtas vid 42 km/h.
ALLT som får en moped att gå fortare räknas som trim, slitna original delar räknas som trim.
Sen prioriterar olika poliser olika och ingen kan ge dej ett exakt svar på vad poliserna gör.
Jag skulle undvika effektrör eftersom det hörs och då drar extra uppmärksamhet även om du inte syns, hoppas jag gjorde mej förstådd :wink:
EDIT: hade läst lite fel. som sagt så skruvas mopeden ner och kollas igenom, det som räknas som trim tror jag polisen behåller, oavsett. Det som återstår av mopeden får du tillbaka i lådor och dessutom får du böter och kanske t.o.m prick.

rätta mej gärna om jag har fel, och det är inte lika på alla ställen
De beslagtas inte vid 52 och 42km/h. Då får gå så snabbt. Alla hastigheter över det är olagliga. Men man får ändå inte köra snabbare än 45 med EU och 30 med klass 2 moppe
EU klass 2 får gå max 30 men får bara köras i 25 km/h
Men sedan burkar inte snutarna bry sig om en EU moppe går i 55 eller 60, det är bara småsaker. Men har man något trim eller något modifierat i motorn så räknas det som olovlig körning när man kör och försäkringen gäller inte. Samma sak gäller till alla klasserna; EU-moppe, 30 moppe och EU klass 2 moppe.

Postat: 29 april 2011, 06:51
av bluerider94
Sen är det stor skillnad från polis till polis och hur du kört när dom stoppade dig eller om du har ett dåligt rykte i stan att köra som en idiot osv.
För tillfället bryr sig iaf polisen här i stan sig inte nåt om moppar, men det kommer väl en period innan sommarlovet kan jag tänka.
Då kan det vara bra att pappa jobbar tillsammans med typ alla polisen här i stan ;) (han är inte polis)

Postat: 29 april 2011, 21:13
av meanzick
Är det inte så om man har lätt mc/mc kort tar dom väl inget? För då är det bara oregistrerat fordon eller något sånt där?

Postat: 29 april 2011, 21:15
av ktm_danielsson
meanzick skrev:Är det inte så om man har lätt mc/mc kort tar dom väl inget? För då är det bara oregistrerat fordon eller något sånt där?
Japp då är det en oregistrerad lätt motorcykel du framfört, med lätt mc kort :)

Postat: 30 april 2011, 15:19
av DEA!!
Varför låste du inte den här tråden beckvall?? :wink: