Sida 1 av 1
Yamaha aerox -10 107mm eller 105mm?
Postat: 28 april 2011, 20:29
av trevox
Tjena ska köpa en flyclutch koppling till min yamaha aerox R 2010 modellen och undrar vilken mm jag ska ha
Mvh Max
Postat: 28 april 2011, 20:31
av Pontusandersson95
107mm
Postat: 28 april 2011, 20:31
av zebban111
ganska så säker på att alla liggande minarelli har 107mm. min har iallafall

Postat: 28 april 2011, 20:34
av Mxabbe
Två backs-kopplingen (105mm) slutade aerox med 98 tror jag så det är 3backs (107mm) du ska ha!!:)
Jag har en helt oanvänd till salu om du vill köpa:)
Postat: 28 april 2011, 20:35
av trevox
Mxabbe skrev:Två backs-kopplingen slutade aerox med 98 tror jag så det är 3backs du ska ha!!:)
Jag har en helt oanvänd till salu om du vill köpa:)
Ja det vill jag

adda mig på msn
lala__@live.se
Postat: 28 april 2011, 20:44
av Danne
107mm ska du ha, sen har du felpostat dessutom.
Postat: 28 april 2011, 20:46
av trevox
Born2Ride skrev:107mm ska du ha, sen har du felpostat dessutom.
var ska detta postas då? förlåt för det
Postat: 28 april 2011, 20:47
av Danne
trevox skrev:Born2Ride skrev:107mm ska du ha, sen har du felpostat dessutom.
var ska detta postas då? förlåt för det
scooter delen, detta är crossmoped,veteran
Postat: 28 april 2011, 20:52
av bensinskalle
flyttad till scooter-tuning
Postat: 28 april 2011, 21:30
av ZX
okej lånar tråden lite

vad är det för skillnad på 2 och 3 baks kopplingar?

Postat: 28 april 2011, 21:34
av Danne
ZX skrev:okej lånar tråden lite

vad är det för skillnad på 2 och 3 baks kopplingar?

vad det är för skillnad? väldigt lätt att lista ut, 105 alltså 2 baks koppling har 2 kopplingsbackar, 107mm har alltså 3 kopplingsbackar.
Postat: 28 april 2011, 21:36
av Mxabbe
Born2Ride skrev:ZX skrev:okej lånar tråden lite

vad är det för skillnad på 2 och 3 baks kopplingar?

vad det är för skillnad? väldigt lätt att lista ut, 105 alltså 2 baks koppling har 2 kopplingsbackar, 107mm har alltså 3 kopplingsbackar.
+1! haha
Postat: 28 april 2011, 21:41
av ZX
ja jag vet att jagär noob

men vad är backarna för nått? ^^
Postat: 28 april 2011, 21:42
av zebban111
ZX skrev:ja jag vet att jagär noob

men vad är backarna för nått? ^^
det som slår ut och greppar remmen så moppen går framåt

Postat: 28 april 2011, 21:44
av Mxabbe
zebban111 skrev:ZX skrev:ja jag vet att jagär noob

men vad är backarna för nått? ^^
det som slår ut och greppar remmen så moppen går framåt

Backarna greppar ju inte remmen!:O De greppar kopplingsklockan!
Postat: 28 april 2011, 21:46
av zebban111
Mxabbe skrev:zebban111 skrev:ZX skrev:ja jag vet att jagär noob

men vad är backarna för nått? ^^
det som slår ut och greppar remmen så moppen går framåt

Backarna greppar ju inte remmen!:O De greppar kopplingsklockan!
länge sen jag kollade på det kan va så också xD
Postat: 2 september 2011, 21:13
av crillox94
lånar tråden lite, vet någon vilket verktyg man ska ha för att få loss en koppling klocka på en yamaha aerox 2002?
Postat: 2 september 2011, 21:27
av blackout1994
crillox94 skrev:lånar tråden lite, vet någon vilket verktyg man ska ha för att få loss en koppling klocka på en yamaha aerox 2002?
mutterknackare /låsa kopplingsklockan och använda stoooooor fast nyckel

Postat: 2 september 2011, 22:53
av crillox94
Ok tack, en till fråga är det normalt att muttern sitter fast som satan så att ca 60 kg i kraft inte funkar?? hade en kompis som stog på hylsnyckeln -.- och inget hände
Postat: 2 september 2011, 23:18
av Vivaadam
crillox94 skrev:Ok tack, en till fråga är det normalt att muttern sitter fast som satan så att ca 60 kg i kraft inte funkar?? hade en kompis som stog på hylsnyckeln -.- och inget hände
min kompis gjorde samma sak, sen så använde vi en mutterdragare och han trodde att vi aldrig skulle rubba den. Men bara ett klick sen så var muttern borta
(menar att du ska använda en mutterdragare)
Postat: 3 september 2011, 10:08
av crillox94
Hur gjorde ni för att kopplingsklockan ''låste'' sig. För jag får inte in ett spännband mellan klockan och kopplingen det är för tight
Postat: 3 september 2011, 10:17
av antonpg94
jag bruka använda en gAmmal tändstifts nyckel och använda två förlängare som ja sedan låser mellan klockan och höjningssatsen

Postat: 3 september 2011, 10:27
av jarken
Kör alltid med mutterdragare, om den sitter hårt kan du rulla mopeden baklänges(eller snurra på hjulet om den står på centralstödet) då slår muttermaskinen med hårdare kraft. Sjuuuukt mycket smidigare än hålla på med spännband etc.

Postat: 3 september 2011, 10:33
av antonpg94
visst äre de, men alla kanske inte har den möjligheten!

Postat: 3 september 2011, 10:41
av Josef Jabbari
antonpg94 skrev:visst äre de, men alla kanske inte har den möjligheten!

lite of topic men.. vart i Härnösand bor du?
jag bor i Hassela
Postat: 3 september 2011, 10:48
av antonpg94
vid slalombacken, hurså?

Postat: 3 september 2011, 10:51
av Josef Jabbari
antonpg94 skrev:vid slalombacken, hurså?

undrade bara

Postat: 3 september 2011, 10:52
av antonpg94
okeej

Postat: 3 september 2011, 11:42
av crillox94
en till sak, köpte nyligen en dopplerdrivrem till min polini variator och original koppling(tror jag) bär jag satte på den så växlar moppen inte riktigt bra. den orkar inte komma upp i varv. kan det bero på att Drivremmen är för bred eller för hård?
Postat: 4 september 2011, 02:49
av oskr3
Efter -98 ska det vara 107mm på kopplingen
