Sida 1 av 1
Trimma Derbi Senda xtreme 06
Postat: 25 april 2011, 10:31
av Tjurkuken
Tjena nu är det så att jag köpte en Derbi i förgår, och skulle vilja ha lite hjälp/tips med lätta trim. Hälst billiga eftersom jag inte har pengar till effektrör osv just nu. Skulle vilja ha upp den i 70-75 utan att den låter mycket mer än vad den gör i original

.
Postat: 25 april 2011, 10:34
av zebban111
Dreva om den och plugga ur röret.
Postat: 25 april 2011, 10:44
av Ekman
Kan också finnas en bricka i förgasaren som har några hål i sig (guldfärgad) fanns på min gilera smt iallafall

Postat: 25 april 2011, 11:08
av Tjurkuken
okej tack för svaren

men vad ska jag dreva om till 14 eller?
Postat: 25 april 2011, 11:11
av Ekman
Har själv 12/53 och det är sakens bra axx och går ca. 70km/h med urpluggat rör, "förgasarstrypningen" bort

men det beror på om du vill ha mera toppfart eller axx

Postat: 25 april 2011, 11:39
av Tjurkuken
okej nice

är det svårt att urplugga röret? och låter det mer ?
Postat: 25 april 2011, 12:31
av willemedDERBIN
Tjurkuken skrev:okej nice

är det svårt att urplugga röret? och låter det mer ?
suck nej det låter inte mer
bara går fortare !
Postat: 25 april 2011, 12:35
av Tjurkuken
Okej gött

ska nog köra på det då

vet du någon bra guide? för vet inte riktigt var den är osv

.
Postat: 25 april 2011, 12:36
av willemedDERBIN
Tjurkuken skrev:Okej gött

ska nog köra på det då

vet du någon bra guide? för vet inte riktigt var den är osv

.
ngn guide finns det säkert
men den sitter i mynningen på röret
glöm inte byta munstycken bara:p
Postat: 25 april 2011, 12:38
av Ekman
Postat: 25 april 2011, 12:40
av Tjurkuken
okej

är det segt att byta munstycke eller kan man gö det under nån timma? Tack för länken:)
Postat: 25 april 2011, 12:41
av willemedDERBIN
Tjurkuken skrev:okej

är det segt att byta munstycke eller kan man gö det under nån timma? Tack för länken:)
munnstycke ....max 5 min för en erfaren
max 15 för nybörjare
Postat: 25 april 2011, 12:43
av Tjurkuken
nice ska försöka hitta någon bra guide

Postat: 25 april 2011, 12:44
av willemedDERBIN
Tjurkuken skrev:nice ska försöka hitta någon bra guide

det ska finnas en och förgasrens funktion
där kqan du se vilket musntycke det är ;P
Postat: 25 april 2011, 12:55
av kallepalle
willemedDERBIN skrev:Tjurkuken skrev:okej nice

är det svårt att urplugga röret? och låter det mer ?
suck nej det låter inte mer
bara går fortare !
bullshit. den låter betydligt mer urpluggad än pluggad.
Postat: 25 april 2011, 12:57
av willemedDERBIN
kallepalle skrev:willemedDERBIN skrev:Tjurkuken skrev:okej nice

är det svårt att urplugga röret? och låter det mer ?
suck nej det låter inte mer
bara går fortare !
bullshit. den låter betydligt mer urpluggad än pluggad.
när du väll går över den varvningen ja
men om du kör i den "lagliga "varvningen då låter den inte mer

itne om det är derbis org krök iaf

Postat: 25 april 2011, 12:59
av kallepalle
den låter även mer på låga varv. du får ett högre flöde i kröken som ger ett högre ljud.
Postat: 25 april 2011, 13:00
av willemedDERBIN
kallepalle skrev:den låter även mer på låga varv. du får ett högre flöde i kröken som ger ett högre ljud.
jag har inte märkt ngt
och alla här kör upluggat

Postat: 25 april 2011, 13:01
av kallepalle
nej, självklart är skillnaden mindre ju lägre varvtal motorn arbetar på, men den låter högre i alla register, och speciellt i det höga.
Postat: 25 april 2011, 13:02
av willemedDERBIN
kallepalle skrev:nej, självklart är skillnaden mindre ju lägre varvtal motorn arbetar på, men den låter högre i alla register, och speciellt i det höga.
det låter juh mindre än ett trimrör
och om du inte varvar mer än orginal då låter det inte mer än orginal

Postat: 25 april 2011, 13:07
av kallepalle
ja den låter mindre än med ett trimrör, men den låter fortfarande betydligt mer än original, även på tex 5000rpm.
Postat: 25 april 2011, 13:09
av willemedDERBIN
kallepalle skrev:ja den låter mindre än med ett trimrör, men den låter fortfarande betydligt mer än original, även på tex 5000rpm.
och alla mopder låter olika
mina låter högst i skolan samt den är återställd i orginal
tror min ljuddämpare är kass (Y)
sen kan man juh alltid packa om ljudämparn om den inte är igensvetsad ....
Postat: 25 april 2011, 13:11
av kallepalle
ja, alla låter olika. men ALLA låter mer urpluggade än original.
Postat: 25 april 2011, 13:44
av willemedDERBIN
kallepalle skrev:ja, alla låter olika. men ALLA låter mer urpluggade än original.
ohja den kmr inte låta så vidare mycket mer men ah
snuten kan inte höra skillnaden
det är det ända i detta fallet

Postat: 25 april 2011, 13:46
av Tjurkuken
hmm okej men måste jag värkligen byta munstycks storlek om den bara går i 70-75? funderar på dreva up och ta bort någon strypning

Postat: 25 april 2011, 14:09
av KarlssoN^
Postat: 25 april 2011, 14:20
av Tjurkuken
Skit bra video men är det samma på Derbi som på den moppen?
Postat: 25 april 2011, 14:22
av Ekman
jees, det är samma förgasare

Postat: 25 april 2011, 14:25
av Tjurkuken
okej nice tackar

har du nått tips på vilken storlek jag ska byta till på munstyke eller måste jag tästa mig för?
Postat: 25 april 2011, 16:10
av willemedDERBIN
Tjurkuken skrev:okej nice tackar

har du nått tips på vilken storlek jag ska byta till på munstyke eller måste jag tästa mig för?
8-12 str hade jag för mig för upluggad ??