Roxon förgasarproblem?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp

Roxon förgasarproblem?

Inlägg av FThunberg »

Tja! Jo de började igår kväll när jag och några polare skulle köra till donken. Vi hade kommit ungefär 1km ifrån mitt hus. Jag låg på 6an i en lång nerförsbacke. Helt plötsligt så började den "blubba" precis som när man får bensinstopp.
Jag rullade in till kanten och kollade bensinen, jag hade över halv tank :s
Kickade igång igen och då gick den som vanligt, trodde jag... När vi kört ca 300 meter till så händer samma sak. Fast sen dog den direkt efter man startade den.

Min första tanke var skit i förgasaren. Men jag hade kört flera gånger innan samma dag.
Och nu imorse så var jag ute och testade. Ungefär samma sak idag, körde rätt många varv på gatan, sen dog den. Kickade igång igen om så funkade den :s
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

precis samma som när jag o teddan körde ner till göteborg, "hans" moppe hade samma problem, det är skit i förgasaren!
gör rent förgasaren och sen tar du loss bensinkranen och blåser ur dom 2 filtrena som sitter där :) (ett för "on" och ett för "reserv")

Lycka till!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av FThunberg »

bluerider94 skrev:precis samma som när jag o teddan körde ner till göteborg, "hans" moppe hade samma problem, det är skit i förgasaren!
gör rent förgasaren och sen tar du loss bensinkranen och blåser ur dom 2 filtrena som sitter där :) (ett för "on" och ett för "reserv")

Lycka till!
Tack! Men varför kan man ändå köra ett tag och sen dör den? Borde den inte dö direkt om den inte får besin?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

när den dör tar bensinen i flottören slut, sen när du kickar så kommer det ner ny bensin och den går ett tag och så håller det på :P
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av FThunberg »

bluerider94 skrev:när den dör tar bensinen i flottören slut, sen när du kickar så kommer det ner ny bensin och den går ett tag och så håller det på :P
jaha okej :) Men sitter filtret i själva kranen?
Låst